@AnderssonUlla Den planekonomi som Sverige är unik att ha inom bostadsmarknaden har lett till svarta kontrakt, höga hyror och årslånga bostadsköer. Planekonomi är inte rätt väg, vare sig för brödproduktion i Sovjet eller för bostäder i Sverige. Fri hyressättning i nyproduktion är ett bra steg.
Visa på X →400
inlägg
@IsacRiddarsparr Ett stort steg! En karriär som barnläkare kan rekommenderas.
Visa på X →@beckmansasikter Du får väl börja med att lära Dig skillnaden på el och effekt.
Visa på X →@Arkelsten Så länge det inte finns någon som helst majoritet i riksdagen för att höja skattetrycket eller att återinföra fastighetsskatt så kommer det endast att bli vänsterdrömmar.
Visa på X →@AnderssonUlla Framförallt finns det överhuvudtaget ingen majoritet i Riksdagen för att höja skattetrycket än mindre för att återinföra fastighetsskatten.
Visa på X →@beckmansasikter Resultatet av JA har blivit mycket stora skattesänkningar på jobb och företagande i såväl BP19, 20 och 21. Hade varit än större om inte V och M kommit överens om motsatsen att stoppa sänkningen av arbetsgivaravgifter.
Visa på X →@beckmansasikter C ville under 8 år med alliansregeringen få förändringar av LAS och en fri hyressättning i nyproduktionen. M satte stopp för det. Nu oroar sig M för hur det ska för C att få igenom reformerna. Minnet är kort hos vissa i M.
Visa på X →@beckmansasikter Därefter attackeras C för att ge V inflytande i svensk politik. Vän av ordning kommer säkert ihåg att det tillfällen V kunnat påverka svensk politik sista året är när de gjort upp med M om att höja skatten, bromsa förändringar och höja offentliga utgifter.
Visa på X →@beckmansasikter Gårdagens klavertramp handlade om att han spred en insändare där Centerpartist skulle lämna C. Glömde berätta att undertecknaren var företrädare för SD i Båstad efter att ha blivit utesluten ur M. Ej heller där tillstymmelsen till skammens rodnad hos LB.
Visa på X →@beckmansasikter När @beckmansasikter trampar i klaveret byter han snabbt samtalsämne. Nu lät han påskina att förändringarna i pensionen vid årsskiftet inte var bra. Han begrep inte att allt det var förankrat hos hans eget partigenom E Svantesson.
Visa på X →@beckmansasikter Och vilket många men inte @beckmansasikter vet är att alla förändringar i pensionssystemet är resultatet av överenskommelser mellan S, M, C , Kd och L.
Visa på X →@Sven_Roman @staffand @omni_red Du har uppenbarligen inte hört talas om MIS-C. Förekommer dessvärre även i Gävleborg men förstås inte i Din kliniska vardag.
Visa på X →@Sven_Roman @staffand @omni_red Förstår av Din kommentar att Du inte är så tyngd av att behandla patienter med svår Covid 19. Har Du ens träffat någon? Rekommenderar ett samtal med våra kollegor inom intensivvården. De delar definitivt inte Din bedömning.
Visa på X →Centern kräver: ”Stäng ned nu för att rädda liv” https://www.svd.se/centern-kraver-stang-ned-nu-for-att-radda-liv via @SvD
Visa på X →@D_Liljeberg @RichardHerrey @SvD Beräkningen från KTH handlar om hur snittpriset skulle påverkas genom att tillföra nyproducerade el från två kärnkraftverk. Kostnaden ökar även genom tillförsel av nyproducerad vindkraft men i betydligt lägre grad. Läs gärna artikeln!
Visa på X →Sorgligt att regeringen under hela pandemin legat ett steg efter istället för ett steg före. https://www.svt.se/nyheter/centern-regeringen-har-ingen-plan-b-for-vaccineringen
Visa på X →@RichardHerrey Stor förståelse för att Du inte vill diskutera detaljer i Moderaternas förslag om satsning på ny kärnkraft.
Visa på X →@BodyImano @RichardHerrey @SvD Siffrorna är ej jämförbara. 30 öre motsvarar snittpriset under ett år. Den ska jämföras med dagens snittpris på 10 öre.
Visa på X →@RichardHerrey En tredubbling av snittpriset på el som skulle bli följden av nyproduktion av två kärnreaktorer är inget som moderater vill kommentera. Inte undra på att Mikael Odenberg kallar ställningstagandet från sitt parti för ren populism.
Visa på X →Fördyring med 20 öre/kWh från dagens 10 öre är vad @RichardHerrey kallar en försumbar höjning. Vore inte bättre överföring, effektivisering och lagring ett bättre alternativ. Dyrare elpris med KD:s kärnkraft” https://www.svd.se/radikalt-dyrare-elpris-med-kds-karnkraft via @SvD
Visa på X →@RichardHerrey Den blir ”nog”? Är det den ekonomiska analys Du och moderaterna baserar sitt ställningstagande på?
Visa på X →@RichardHerrey Tänk då den upprördhet som skulle bli resultatet om vi skulle få el från nyproducerad kärnkraft i den svenska elförsörjningen.
Visa på X →@JohanForssell Därtill med stöd av V och SD fördröjt en av företagen länge önskad reformering av Arbetsförmedlingen.
Visa på X →@JohanForssell Det är resultatet, inte pratet, som räknas. Till och med värnskatten har tagits bort av nuvarande regering. Därtill bara i år skattesänkningar på 30 miljarder på jobb och företagande. M såg för ett år sen till att med stöd av V höja skatten för företag.
Visa på X →@JohanForssell Säger höjda skatter men har genomfört mycket stora skattesänkningar på jobb och företagande.
Visa på X →