Pandemilag med inskränkningar ska finnas så länge vi har en pandemi med kraftig smittspridning. Orimligt att redan nu förlänga fram till 31 januari. Den kan från och med oktober förlängas en månad åt gången. #svpol
Visa på X →400
inlägg
@Backman68 @Centerpartiet Det är inte socialdemokratiska kommunpolitiker som beslutar om nationella skattenivåer. Det är en riksdagsmajoritet som äger den frågan. Under den här perioden har C sett till att skatterna sänkts rejält. Vi går till val på nya skattesänkningar.
Visa på X →@MCasselbrant Avgörande är sakpolitiken och att inte ytterkanterna får för stort inflytande.
Visa på X →@MCasselbrant C är ett mittenparti som samarbetar bra med både M och S. Hur vi ställer oss i en kommande regeringsfråga beror i grunden på mandatfördelning, sakpolitik och att hitta en lösning i det politiska mittfältet. Sverige behöver inte ytterkantspolitik.
Visa på X →@Peter_Freij @Centerpartiet Själv gläds jag åt att C, KD och M nu är större än S, V och MP. C har inga problem att samarbeta vare sig med M eller S. Arbetet i Riksdagen, regioner och kommuner talar sitt tydliga språk.
Visa på X →@AntonRoos1 Jag gläds åt att C, KD och M nu är större än S, MP och V. Gör inte Du det?
Visa på X →@owenil @RobertHannah85 I Centerpartiet är det riksdagsgruppen som vid sina ordinarie möten på tisdagar tar ställning till lämnade propositioner och hur vår följdmotion ska se ut.
Visa på X →@AntonRoos1 Glöm inte att en hel del sjukvård bedrivs av kommunerna. Ska den också förstatligas. Varför blir sjukvården bättre om alla beslut fattas i Stockholm. Mer makt till patienter och profession är rätt väg att gå. Decentralisering, inte centralisering.
Visa på X →@davidssonpatrik Hur någon kan tro att sjukvården blir bättre om allt ska bestämmas i Stockholm. Mer makt till patienter och profession är viktigare.
Visa på X →Öka möjligheten för patienter att välja sjukhus gör att kapaciteten kan användas i hela landet. När köerna växt måste både privata och offentliga vårdgivare användas. Konkret förslag för kortare köer. #pldebatt
Visa på X →När S och M ska debattera sjukvård hamnar man i arbetslösheten. Talande för två partier som saknar sjukvårdspolitik. #pldebatt
Visa på X →Tänker på alla som dött i Covid-19 och på alla deras anhöriga. Det är inte bara siffror utan 14 000 individer, 14 000 liv som släckts. Ofattbart tragiskt!
Visa på X →Obegripligt att Liberalerna tycker att staten ska signalera plan för återgång till det normal när alla som jobbar på IVA, akutmottagningar och sjukvård dignar under en akut kris. Att återgå är inget problem när den dagen kommer. Krisen i sjukvård är däremot akut.
Visa på X →Centerpartiet föreslog för två veckor sedan att usk och ssk/läkarstudenter skulle få vaccinera. Då hotade det enligt regeringen patientsäkerheten. Trägen vinner. Även undersköterskor kan få ge vaccin mot covid-19 - Nyheter (Ekot) https://sverigesradio.se/artikel/aven-underskoterskor-kan-fa-ge-vaccin-mot-covid-19 via @sr_ekot
Visa på X →@KristerThelin Centerpartiet samarbetar i Riksdagen i ett stort antal frågor med M och KD. Vi har inga problem att samarbeta med vare sig M eller S.
Visa på X →En fråga som C lyft med regeringen vid otal tillfällen senaste månaderna. Svaret har varit "inget problem, det löser sig". Varför aldrig en Plan B? Massvaccinationen kommer mitt i semestern: "Tufft att hitta personal" . https://sverigesradio.se/artikel/massvaccinationen-kommer-mitt-i-semestern-tufft-att-hitta-personal via @p4malmohus
Visa på X →@olaspannar @thorneby Det kanske var så att Din allmänmedicinska specialist var osäker på om det var Borrelia eller en stafylokockinfektion....
Visa på X →@beckmansasikter Inte heller i de kommuner och regioner där M och S samregerar? Västernorrland, Hudiksvall, Ovanåker, Bräcke osv.
Visa på X →@marssoon2020 @nielspaarup @miljopartiet @socialdemokrat Du kan från imorgonbitti läsa protokollen och även se inläggen på Riksdagens hemsida.
Visa på X →@telegrafx @nielspaarup @miljopartiet @socialdemokrat Dagens nyhet var att MP ledamoten sa att han var för en utvärdering av kriminalisering av narkotikaberoende, lag från 1987
Visa på X →@rickardnordin @carolinevseth @cuf Jag instämmer helt såsom varandes förste vice CUF ordförande emeritus.
Visa på X →@marteneriksson Vi lyfte förslaget igår. Mycket krävt att det skulle gå igenom samma dag. Centerpartiets kloka förslag på pandemibekämpning brukar förr eller senare bli verklighet.
Visa på X →@marteneriksson @DoktorZhivago4 Inte alls komplicerat. Krävs bara snabba och tydliga riktlinjer. Många företag kör redan enligt modellen idag men måste då finansiera helt själva. Skistar är ett bra exempel.
Visa på X →@DoktorZhivago4 @marteneriksson Det vi ser framför oss är inte självtest utan att utbildad personal tar snabbtestet. Kort utbildning gör att många kan blir provtagare. Ansvarig läkare krävs också för handläggning av positiva provsvar.
Visa på X →@Hultengard @RobertHannah85 Centerpartiet samarbetar dessutom bra med både M och S. Det viktiga är sakpolitiken och därmed att inte ytterligheterna i svensk politik får dominera.
Visa på X →