Odenberg (M): Debatten om ny kärnkraft är populistisk https://omni.se/odenberg-m-debatten-om-ny-karnkraft-ar-populistisk/a/OQjEo1 via @omni_red
Visa på X →400
inlägg
Bra att regeringen nu ger i uppdrag att ta fram en nationell informationskampanj om vaccinering. Men det duger inte att den kommer först nu! Den skulle rullat för fyra veckor sen. Än en gång ligger regeringen steget efter istället för steget före. Det får konsekvenser. #svpol
Visa på X →Helt obegripligt hur moderaterna slår mot de gröna näringarna genom att effektivt föreslå stopp för möjligheterna till arbetskraft till skogen, trädgårdarna och bärindustrin. #svpol
Visa på X →Regeringen säger att antalet distriktssköterskor med ordinationsrätt är tillräckligt. Mina samtal med ett stort antal regioner ger en helt annan bild. Agera nu! Ge Socialstyrelsen uppdrag om utbildning och ändring av föreskrift!
Visa på X →Så oerhört klokt av Folkhälsomyndigheten att föreslå gränskontroller med Covid test. Kombinationen sena leveranser av vaccin och mutationer kan vara riktigt illa. FHM föreslår negativt covidtest för inresa till Sverige - Nyheter (Ekot) https://sverigesradio.se/artikel/fhm-vill-ha-negativt-covidtest-for-inresa-till-sverige via @sr_ekot
Visa på X →@Skold_Martin I ett samtal på 20 minuter väljer journalisten vad man vill publicera på i det här fallet 20s.
Visa på X →@matshogmark Visst är det en fantastisk förmån att jobba med barn :)
Visa på X →@BuschEbba Jag deltog också i möten och inte en enda gång sågs det som en fördel att många svenskar snabbt blev sjuka. Att immuniteten i befolkningen ökar när fler har haft en virusinfektion är ett medicinskt konstaterande ej en politisk målsättning! @BuschEbba
Visa på X →Regeringen gav igår besked om att staten tar alla kostnader för ev biverkningar av Modernas vaccin. Nu säger moderaten Marie Morell SKR att regionerna ej ska vaccinera med vaccinet. Sluta tjafsa! Kom överens! Läget är akut! #svpol
Visa på X →Bra att KD och Ebba Busch vaknar i skogsdebatten och förstår att man ska stärka äganderätten för den svenska skogen. #pldebatt
Visa på X →Fler fast anställda i äldreomsorgen behövs. Tydligt besked från @annieloof till Vänsterpartiet i partiledardebatten. #pldebatt
Visa på X →De verksamheter som stängs måste fullt ut kompenseras. Beslutade stöd till drabbade företag måste snabbare betalas ut. Annie Lööf i partiledardebatten. #pldebatt
Visa på X →@TobiasBillstrom @strandhall @moderaterna Centerpartiet röstade för att barnkonventionens portalparagrafer skulle bli en del av den svenska regeringsformen dvs få en starkare ställning än lag.
Visa på X →@AlirezaAkhondi @OliverRosengren Därmed skulle barnkonventionen fått en ännu starkare ställning.
Visa på X →Oroande att @lenahallengren inte har koll på hur regelverket kring vaccineringen fungerar. Det är inte politiker på regionnivå som beslutar om vaccin, det är smittskyddsmyndigheterna som gör. Regeringen styr riket som kommissionen sa. Styr nu upp vaccinationerna! #svpol
Visa på X →@viktorbk Läkarrockar finns sen många år endast på museum😉
Visa på X →@dykarjohan Spännande för övrigt att ta del av alla kvalificerade killgissningar.
Visa på X →@NilsEngineer @emanuelorten Svevac är inte en nationell hälsodatabas utan mer av ett icke heltäckande journalsystem. Relevanta nationella siffror kommer att hämtas ur det nationella vaccinationsregistret.
Visa på X →@emanuelorten @kristianlj Med kännedom om hur det fungerar runt om i landet tror jag inte det är så många av de proportionellt fördelade vaccindoserna som just nu inte befinner sig subcutant hos en äldre i SÄBO eller hemtjänst.
Visa på X →@dykarjohan För att statistiken i Sverige hämtas från Nationella vaccinationsregistret där lagen som möjliggör registrering av vuxna ändrades 1 januari. Hoppas att sjukvården igår prioriterade annat än att i efterhand knappa in alla som fått sina vaccinationer.
Visa på X →@emanuelorten Den lag som gör att Covid 19 vaccination får registreras i Nationella vaccinationsregistret gäller från och med 1 januari. Tror och hoppas att rapportering den 4 januari inte var sjukvårdens högst prioriterade uppgift. Vad tycker Du?
Visa på X →Bra med rekommendation om munskydd. Beklagar återigen att regeringen inte sett till att ha en pandemilag på plats vilket möjliggjort skarpare restriktioner. Det skulle ha gjort skillnad i antalet smittade, svårt sjuka och döda. #svpol #Centerpartiet
Visa på X →Kan inte regeringen visa handlingskraft genom åtgärder som faktiskt påverkar det bekymmersamma läge vi befinner oss i. MSB ville inte skicka kritiserade mass-sms https://www.aftonbladet.se/a/OQyBpV
Visa på X →En av de studier som jag refererar till.
Visa på X →Jag blir så trött på att det alltid är någon annan som borde ta ansvar. C: Regeringen är för passiv i kampen mot corona - http://DN.SE https://www.dn.se/sverige/c-regeringen-ar-for-passiv-i-kampen-mot-corona/
Visa på X →