Mycket bra!
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Det är som om han missat Rysslands invasion av Ukraina, Kinas ockupation av Tibet, folkmordet i Xinjiang, Irans aggressioner mot andra länder och massmördandet av iranier. De här länderna skiter i vad demokratier gör och de följer definitivt inte folkrätten.
Visa på X →”– Risken finns att andra åberopar det här exemplet, att Vladimir Putin eller Xi Jinping säger att ”om USA kan ingripa för att störta en regering utan något beslut från säkerhetsrådet, då kan vi också göra det”, säger han.”
Visa på X →Folkrätten är viktigt och har tjänat oss väl men det här argumentet från Wrange m.fl. håller bara inte. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/experten-om-attackerna-mot-iran-inte-folkrattsligt-befogat
Visa på X →Vi är många i Sverige som har invandrarbakgrund och bär på något mer än bara ett nytt språk eller ett nytt pass. Vi bär på minnen, berättelser om flykt, erfarenheter av vad som händer när friheten krossas och när extremism får styra. Många av oss har sett med egna ögon eller genom våra föräldrars liv, vad etnisk eller politisk förtryck, islamism eller sharia gör med människor. Hur kvinnor tystas, oliktänkande fängslas och hela samhällen bryts ner av rädsla. När vi därför är tydliga, kompromisslösa och ibland hårda i vår retorik, kallar vissa oss för för extremister, populister och ibland oförskämt för husblattar. Men vår tydlighet kommer inte ur hat, utan ur erfarenhet, smärta och en vilja att aldrig låta det vi flydde ifrån få fäste i vårt nya land. Ni som haft förmånen att alltid leva i frihet och trygghet, snälla döm oss inte för att vi reagerar så starkt. För oss är det inte teori utan en brutal verklighet om hur ondska och tyranni snabbt kan montera ner ett samhälle. För vi vet vad som står på spel. Och vi tänker försvara det Sverige som gav oss en ny chans att leva i frihet, jämställdhet, jämlikhet och värdighet. Värden som vi har gemensamt ansvar att skydda 🇸🇪
Visa på X →Israel har slagit till mot den islamistiska regimen i Teheran, försvagat dess proxygrupper och kärntekniska hot. Det handlar om säkerhet, stabilitet och att stoppa en brutal regim som spridit terror i decennier och förtryckt sitt eget folk med brutala metoder. Håller du med?

Hahahaha Kina är bara för mkt. Kanske skulle de börja med att stoppa finansieringen av Rysslands krig i Ukraina, Kinas folkmord i Xinjiang eller ockupationen av Tibet?
Visa på X →Hamantaschen? Khameneitaschen!


Så motbjudande och ändå inte förvånande. När vänsterfeminister inte ens klarar av att erkänna den iranska kvinnorörelsens historiska framgångar blir deras moraliska kompass tydlig. Kvinnor i Iran har alltså i decennier riskerat sina liv för frihet och värdighet. Det minsta de förtjänar är solidaritet. Men när ideologiska skygglappar och judehat väger tyngre än systerskap har feminismen tappat sin kompass. Det är skamligt.

@JohanIngero


Fantastiskt och kan inte tro det. Men tar en ordentlig single malt och firar att ayatollah Khamenei landat i världens smuts.
Visa på X →My fellow Iranians abroad, this article about the Parsi brothers and the Iranian regime was only published in Swedish. Please translate it/share it. https://www.expressen.se/debatt/rouzbeh-parsi-tonar--ned-fortrycket-i-iran/
Visa på X →Jobbigt för Palestinarörelsen nu. Khamenei borta. Hamas besegrat och Hizbollah krossat. Vad göra nu för att knuffa Mellanöstern i ”progressiv” riktning?
Visa på X →Iranier firar diktatorns död
Visa på X →@brellsbror Inshallah
Visa på X →Irans högsta ledare ayatollah Ali Khamenei är död. Mannen som symboliserat ondskan själv, förtyckt Irans folk i 47 år, varit den främsta sponsorn av global terrorism. Få kommer sörja honom eller hans mörka arv.
Visa på X →Khamenei ✅
Visa på X →@alicemedce 🇮🇱 💙🤍
Visa på X →Vill påminna om min artikel om Parsi-brödernas försvar av iranska regimen och hur svensk media har gullat med dem i åratal. Ingen annan har skrivit om detta i Sverige vilket förvånar mig. Bra att läsa nu med tanke på allt som sker. https://www.expressen.se/debatt/rouzbeh-parsi-tonar--ned-fortrycket-i-iran/
Visa på X →Abir! Att vara tuff mot mullorna i Iran är självklart. Men din kritik mot Hamas terror mot Israel den 7/10-2023 har lyst med sin frånvaro. Trots att det var Hamas som anföll Israel och gjorde sig skyldiga till den värsta massakren mot judar sedan Förintelsen. Man kan inte vara kompromisslös mot islamistiskt förtryck i Teheran men försiktig när det kommer från Hamas. Antingen står man tydligt upp mot terror, eller så gör man det selektivt.
Visa på X →Centerpartiet (Abir al-Sahlani, EU-parlamentariker) anser att attacker mot iranska diktaturens militära installationer hotar säkerheten för den iranska befolkningen, ”security of the Iranian people”. Men det riktiga hotet mot befolkningen ÄR den iranska regimen.


Det är svårt att inte se dubbelmoralen här. När centerpartisten Abir Al-Salani klipper av sig håret, poserar med blodiga händer och uttrycker stöd som många uppfattar som okritiskt gentemot terrorstämplade aktörer som Hamas, så hyllas det som mod. Men att tydligt ställa sig på det iranska folkets sida mot en brutal islamistisk diktatur, då har det det tydligen gått för långt. Solidaritet kan inte vara selektiv. Antingen står man konsekvent upp mot terror och förtryck, eller så gör man det inte. Punkt.

Är Carl Bildt den socialdemokratiska statsminister som suttit kortast borträknat Magdalena Andersson eller missar jag någon?
Visa på X →Jag är varken troende eller teolog men men definitivt folkpartist så måste ändå ställa en försynt fråga. Visst finns det väl en uppsjö helgon och änglar som kanoniserats just för att de bekämpat ondska och synd? Typ Gabriel och St Göran?
Visa på X →Exakt så. Läs och fundera på vilken sida av historien vi bör stå på . Folkets eller islamisternas?
Visa på X →