Mycket bra av @susbirgersson S har börjat utveckla sin integrationspolitik, nu är det upp till borgerligheten att svara. Det räcker inte att gnälla över socialdemokraternas förslag. Försök inte att meja ner Lawen Redar. Överträffa henne i stället. https://www.gp.se/ledare/social-ingenjorskonst-atervander-till-sverige.654efbec-54eb-4dd3-8642-2bf88c2dcecc
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@Ni75Ma Tack själv. Glad påsk.
Visa på X →Råder inget tvivel om att kvinnors rättigheter behöver stärkas inom EU. Senaste argumentet för detta bjuder Polens president på när han använder sitt veto för att stoppa dagen efter-piller. Rätten till abort behöver grundlagsskyddas i hela EU. @liberalerna #abort #jämställdhet
Visa på X →Intressant kontrast mellan Lawen Redars osvenska tal om att vara svensk "i hjärtat" och Åsa Liderborgs lite generad svenskhet. Men den som inte har svenska rötter kan känna behov som kan vara obegrippliga för andra svenskar. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/MoMMjB/vad-jag-har-i-mitt-hjarta-det-har-andra-inte-med-att-gora
Visa på X →Al asumir Javier Milei heredó un país en el que 19,5 millones de personas eran pobres y 5,4 millones no tenían ingresos suficientes ni siquiera para comer. La pobreza subió más de 6 puntos durante la gestión del peronista Alberto Fernández. https://elpais.com/argentina/2024-03-27/milei-asumio-la-presidencia-de-argentina-con-el-417-de-pobres.html
Visa på X →Så agerar den islamistiska separatismen! Flera skolor i Paris har tvingats stänga efter bombhot som till synes kommer från islamister. Enligt BBC fick förra veckan ett 30-tal skolor den typen av hot, som åtföljdes av en video med en halshuggning. https://www.dn.se/varlden/rektor-pa-franskt-gymnasium-slutar-efter-hot-fran-islamister-hamnade-i-brak-med-elev-om-sloja/
Visa på X →Milei blev president som en reaktion mot den utveckling som har lett till ett så katastrofalt resultat. Fattigdomen kommer att fördjupas inledningsvis under hans mandat. Sedan får vi se...
Visa på X →Argentina har fler fattiga än någonsin i sin historia: nästan 20 miljoner eller drygt 40% av befolkningen. Det är vad populismen kan åstadkomma i det land som en gång var bland världens rikaste. https://www.lanacion.com.ar/economia/el-gobierno-de-alberto-fernandez-y-cristina-kirchner-cerro-con-195-millones-de-pobres-nid27032024/
Visa på X →Mycket intressant och oroväckande! Luay Mohageb är utredare inom polisen och ser hur allt fler medelklasskillar aktivt söker sig in i gängkulturen och utanförskapet.Imiterar ortensvenska,drar på sig balaklava och becknarväskor och vurmar för vapen och våld https://www.dn.se/sverige/brottsutredaren-det-ar-trendigt-att-vara-gangkriminell/
Visa på X →Inflationen är på väg ner och lågkonjunkturen bottnar i år enligt konjunkturinstitutet. Prognosen är att det börjar vända i slutet av året. Dags för tillväxtreformer! Liberalerna vill bla se utvidgat växastöd. https://www.konj.se/publikationer/konjunkturlaget/konjunkturlaget/2024-03-26-lagkonjunkturen-bottnar-i-ar.html
Visa på X →Bra initiativ! Utsläppen från textilindustrin står för mer än luft- och sjötransporterna tillsammans. Läste att i snitt använder vi våra plagg 7 ggr! Här finns mycket att göra https://www.di.se/debatt/eu-maste-ta-fram-nya-globala-regler-for-textilexport-till-utvecklingslander/
Visa på X →För det första: Tillåt mig småle…. – Det är dags att välja sida. Regeringsmakten får inte vara viktigare än det politiska innehållet, säger Fritzon. För det andra: L har fått med alla på målet. Vi har konkret politik och en plan för ren energi. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/s-toppen-klimatministern-sitter-i-knat-pa-akesson/
Visa på X →Ser att Annika Strandhäll angriper mig för att jag påtalar de aggressiva stämningarna som förekommer på Palestinamanifestationer. Själv har hon valt att sprida hån mot kippavandringar. Beklämmande att se S riktning.
Visa på X →Tuffa och för många oroande besked från Ericsson idag om varsel. Den globala konkurrensen är stenhård. En påminnelse om hur vi måste tänka och prioritera framåt. Sveriges välstånd bygger på att vi ger de exporterande företagen bättre villkor, kompetens och forskning.
Visa på X →I DN säger Lawen Redar:"Vi ska hem. Till vårt folkhem" Det är något nytt i ett parti (S) som i partiprogrammet utraderade alla refereser till folkhemmet och som bara ville tala om rasismen.En ny generation med invandrarbakgrund (Redar, Carvalho, Shekarabi) håller på att förnya S.
Visa på X →Noterar att folk bråkar om min tweet om palestinska manifestationer. Vi har demonstrationsfrihet i Sverige. Men senaste årtiondena har jag varit på och sett hundratals möten. De palestinska sticker ut i aggressivitet och islamism. Ofta rena vrål på arabiska. Men ordet är fritt.
Visa på X →Förutom att palestinierna får stöd av totalitära diktaturen Kuba så uppträder de aggressivt och vrålar på arabiska så folk blir rädda. Det är enorm skillnad mot iranier, syrianer o kurder som alltid manifesterar för att vinna svenskar - inte stöta dem ifrån sig.

@brushuvudet Vanligt folk flyr fältet. Dessutom är de aggressiva, vrålar på arabiska etc så folk blir oroade
Visa på X →@brushuvudet Tröttsamt. Gynnar inte deras sak heller.
Visa på X →Man kan tycka vad man vill om Palestina. Men att alla totalitära dårar står vid deras sida är ändå en indikation. Här enpartistaten Kubas flagga på manifestation utanför min bostad idag.

Idag för 44 år sen folkomröstade Sverige om kärnkraften. Resultatet innebar att den skulle avvecklas till 2010. Så skedde inte. Tack och lov. Teknikutveckling, klimatkris o omställning visar att kärnkraften är en viktig del av vår energimix och kommer så fortsätta vara.
Visa på X →Svennis och Gerrard. Starkt ögonblick.

Stödet för Euron fortsätter öka. På bara ett år har stödet ökat från 16% till 30%. Än så länge bara Liberalerna som vill byta valuta. En viktig information till EU valet den 9 juni. https://omni.se/a/RGPwy8
Visa på X →@JTornstrand Verkar ju spårat fullständigt. Helt bisarr jämförelse.
Visa på X →Mycket bra av @naomimolly! "Ett återkommande tema är kritik mot de muslimer som enligt honom inte är tillräckligt rättrogna eller har värderingar som är för västtillvända – de benämns konsekvent för ”så kallade muslimer”." https://www.gp.se/ledare/valkommet-att-malmo-imamen-ar-oppen-med-sin-intolerans.98a65850-a6a1-4ed0-b30c-090483fcbc3a
Visa på X →