Antingen skyddas man av kärnvapen eller så riskerar man att bombas med kärnvapen.

Vi sparar allt, även det som raderas.
Antingen skyddas man av kärnvapen eller så riskerar man att bombas med kärnvapen.

Bra att Strandis håller med om att det vore farligt om V och MP får styra utrikes- och säkerhetspolitiken. Antar att det stänger dörren för båda de partierna i en S-regering? 🧐

Magdalena Andersson spelar rysk roulett med svensk säkerhet. Om Europa ska kunna avskräcka Ryssland behöver den europeiska avskräckningsförmågan stärkas, bl.a. genom ett gemensamt europeiskt kärnvapenparaply. Sossarnas agerar oansvarigt i det allvarliga säkerhetspolitiska läget.
Visa på X →Read this ⤵️
Visa på X →Liberalerna gör skillnad. Väldigt glad idag över att vi ser till att det blir ordning och reda i migrationspolitiken
Visa på X →Den 17 februari i år pågick Rysslands anfallskrig mot Ukraina, islamisternas mördande av det iranska folket och Kinas folkmord i Xinjiang. Då hade Ygeman mage att äta en semla. Till låten Yummy Yummy Yummy. Häpnadsväckande!


@KarlssonMax Som en politiker som suttit både i majoritet och i opposition: oppositionen vinner aldrig. Alltså inte en enda gång någonsin. Ibland ger de uttryck för åsikter som också finns inom majoriteten och som senare vinner gehör.
Visa på X →Att reflexmässigt hänvisa till folkrätten så som den ser ut idag är att göra den regelbaserade världsordningen en björntjänst. Att inte agera mot mördare och terrorister som Ayatolla Khamenei är varken moraliskt försvarbart eller demokratiskt hållbart. https://www.svd.se/a/m0QmrL/folkratten-maste-reformeras-skriver-liberala-politiker
Visa på X →Det är sjukt att anklaga andra för att politisera myndigheter och samtidigt vilja ha en socialdemokratisk regering. S har systematiskt politiserat myndighetssverige i hundra år. De är utan konkurrens ”bäst i klassen” Carin Jämtin på sida är ett bra exempel https://www.altinget.se/artikel/v-kallar-dousa-till-utskottet-regeringen-politiserar-sida
Visa på X →@TheSurgubbe Hon säger ju också att Liberalerna vill strypa alla skattepengar som går till politisk islam och religiösa extremister
Visa på X →@PatrikGabriels1 @JoarForssell Ja det stämmer, men det innebär inte att man har rätt till skattepengar. I synnerhet inte om man stöttar en islamistisk regim i Iran.
Visa på X →Valet står inte mellan ett franskt/svenskt kärnvapensamarbete och en kärnvapenfri värld. Valet står mellan att skyddas av europeiska kärnvapen eller kuvas under ryska.

”Jag undrar varför man valt att bosätta sig här i Sverige om man gillar islamister som Khamenei. Jag och Liberalerna vill strypa alla skattepengar som går till politisk islam och religiösa extremister. Det liberala samhället får aldrig vika sig för islamisterna” Bravo Simona 👏🏼

Magdalena Andersson agerar ansvarslöst i ett läge där Sverige och Europa kraftigt måste växla upp arbetet för att stärka vår säkerhet. Ryssland har förmågan att hota den fria världens existens. Då är det självklart att Europa har kärnvapenförmåga och lika självklart är att Sverige ska ta ansvar för att bidra till att stärka den förmågan, tillsammans med inte minst Frankrike. Att sätta sig på tvären inger inte förtroende i det allvarliga säkerhetspolitiska läget.
Visa på X →När Mellanöstern åter skakas av konflikt riktas blickarna ännu en gång mot kurderna. Mönstret är bekant, för de förväntas återigen stå i frontlinjen och ta ansvar. Vi har sett deras ansvarstagande förut. När Islamiska staten (Daesh) spred död och brutalitet över Irak och Syrien var det tappra kurdiska män och kvinnor som tog striden på marken mot islamisterna. De försvarade inte bara sitt eget folk utan alla oskyldiga människor som föll offer för islamisternas brutalitet när andra tvekade. De försvarade även Sverige genom att ta ansvar för att hålla svenska IS- terrorister bakom lås och bom, så de inte skulle kunna ta sig tillbaks hit, hota vår frihet och vår demokrati. Men det jag särskilt vill belysa är hur kvinnliga kurdiska styrkor blev en stark symbol för mod, värdighet och motståndskraft mot extremism. Nu diskuteras återigen kurdiska styrkors roll i kampen mot Irans regim. Återigen verkar det som att kurderna verkar vara beredda att ta ansvar när andra undviker att sätta egna soldater på marken. Frågan är inte om kurderna har modet, för det har historien redan visat. Frågan är om omvärlden står kvar vid deras sida när striden är över. För det är då solidaritet prövas på riktigt.
Visa på X →Det är upprörande att Liberala ungdomsförbundet kritiseras för att de, liksom många iranier och kurder, uttryckt lättnad och glädje över att Irans högsta ledare Khomeini har eliminerats. Den verkliga frågan bör i stället riktas till de människor som bor i Sverige och som sörjer en brutal islamistisk diktators död. En despot som i 47 år förtryckt sitt eget folk, skapat instabilitet i Mellanöstern och exporterat terrorism globalt. Att kritisera Liberala ungdomsförbundet är att blunda för det lidande miljontals människor tvingats leva under. Jag är mycket stolt över @LUFswe och ordförande @Anton_Holmlund rakryggade ställningstagande!
Visa på X →I London har de arresterat tre misstänkta spioner för Kina. En är gift med en parlamentsledamot. Det behövs förmodligen mycket hårdare granskning av medarbetare och närstående till politiker också här i Sverige. Kina skyr inga medel och infiltrerar metodiskt våra demokratier.
Visa på X →Är man islamist ska man inte få en krona. Oavsett verksamhet. Så enkelt är det.
Visa på X →Var har Palestinarörelsen tagit vägen när deras solidaritetskamp behövs som mest? Var har kvinnorörelsen gömt sitt systerskap när kvinnorna i Iran varje dag riskerar sina liv för sin frihet och vädjar om omvärldens stöd? Och var är Greta Thunberg när hennes kraftfulla röst för rättvisa behövs som allra mest? Någon som vet?
Visa på X →@OliverRosengren Verkligen. Ett bra exempel på det är när politiker medvetet bestämde att vi skulle ha fula skolor.
Visa på X →Det här är en så urbota dum inställning. 1. Iran leds av en islamistisk terrorsekt utan folkligt stöd. 2. Rysslands invasion av Ukraina är ett folkrättsbrott och bör fördömas som sådant. MEN det är inte DÄRFÖR det är så fruktansvärt. Etik och moral kommer inte av lag.
Visa på X →Äntligen!
Visa på X →Mycket bra!
Visa på X →Det är som om han missat Rysslands invasion av Ukraina, Kinas ockupation av Tibet, folkmordet i Xinjiang, Irans aggressioner mot andra länder och massmördandet av iranier. De här länderna skiter i vad demokratier gör och de följer definitivt inte folkrätten.
Visa på X →”– Risken finns att andra åberopar det här exemplet, att Vladimir Putin eller Xi Jinping säger att ”om USA kan ingripa för att störta en regering utan något beslut från säkerhetsrådet, då kan vi också göra det”, säger han.”
Visa på X →