Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 919inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Finns inte Sovjet och DDR kvar att hylla, så får man nöja sig med Nasrallah. Vänsterpartiet harvar på.

Visa på X

Mullornas lobbyister kämpar vidare. Deras mål denna stund är att framställa Hizbollah som fredsinriktade pragmatiker.

Visa på X

🇺🇦🇸🇪 Imorgon på Sergels Torg kl 12. Som alltid @nordicukraine. Och: Varje måndag kl 12 på Norrmalmstorg kör vi @Mndagsrrelsen21. Varje onsdag kl 12.30 utanför ryska terrorambassaden på Kungsholmen kör @StopPutinWars. Kom dit och visa stöd för Ukraina 🇺🇦

Visa på X

🇻🇪🇸🇪 Protest i Sthlm idag mot diktaturen i Venezuela. I över 20 år har kommunistregimen i Caracas förstört ett av världens vackraste länder, man har terroriserat befolkningen så till den grad att åtta miljoner venezolaner tvingats fly sitt land.

Visa på X

Riktig kanonkille som satt precis raden nedanför mig på Nya Söderstadion övre västra på Bajen-Häcken ikväll, som plötsligt fick feeling och gick helt lös för att dra igång en egen klack på sittsektionen. Trodde först man han var lite väl rund om fötterna, men efter tio minuters extremt målmedvetet arbete med strupens samtliga celler, armarnas fulla längd och magens maximala volym fick karln igång först klacken norra och därefter hela arenan med ”Från Södermalm…”. Mer sånt! #bajen

Visa på X

Den som är i Sthlm, kom gärna till Slussen på lördag och visa stöd för demokratirörelsen i Venezuela 🇻🇪 Våra partivänner i Vente tvingas gömma sig och en del får skydd på Argentinas ambassad. Repressionen är massiv efter kommunisternas valfusk.

Visa på X

@PeterBejmert Självklart finns det personer som inte utbildat sig på lärosäten som jobbat sig till höga löner. Även de som startar företag mm. Även detta är viktigt för samhället och det är rimligt att man får behålla hälften av sin lön

Visa på X

Ja, vargens skyddsstatus bör ändras. Sverige ska ha en livskraftig vargstam. Precis som annat vilt behöver stammen förvaltas. Genom licens- och skyddsjakt. Detta är i nuläget inte helt enkelt. Därför är kommissionens förslag välkommet och regeringens ställningstagande rimligt.

Visa på X

@JohanssonHeino: "Jag dricker gärna öl med Slavoj Zizek i ett samhälle vars institutioner utformats av Robert Dahl. Helst inte det omvända." Håller med!

Visa på X

Det är klok politik att ta bort de högsta marginalskatterna Det är rimligt att principen om hälften kvar värnas. Det är viktigt att signalera att det ska löna sig att utbilda sig. Enligt beräkningar är det självfinansierande till 125%!

Visa på X

Northvolts besked om varsel skapar en oro för många som nu riskerar att förlora sina jobb. Regeringen följer utvecklingen nära och de rutiner som finns för denna sorts varsel aktiveras nu. Till den som jobbar för Northvolt och riskerar att förlora jobbet vill jag understryka att samhället nu kraftsamlar och att det finns stöd att få. Arbetsförmedlingen finns på plats i Skellefteå och har även en stor flexibilitet att anpassa sina insatser och fördela resurser utifrån regionala och lokala behov.

Visa på X

Följetongen om hur sossarna lurar gamla och sjuka på deras pengar verkar aldrig ta slut. Otroligt hur denna girighet har korrumperat partiet. (Skärmdump från DN)

Visa på X