Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 919inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@BajenInferno Både och. Enskilda motioner ja. Därför skriver jag få, men utifrån principer. Men för oppositionen är parti- och kommittemotioner viktiga, de ligger till grund för valmanifest och framtida budgetar. Men absolut, enskilda ledamöters motioner bifalls väldigt sällan.

Visa på X

@uk_edo1 Men du är också 100% lojal till diktaturen. Och till Putin, Nordkorea och Kuba.

Visa på X

När det gäller begravningsavgiften är detta ingen avgift - det är en skatt. Tack och lov har Sthlm Stad sedan 1886 kommunalt begravningsväsende. Avgiften/skatten i Sthlm är 6,5 öre. Resten av landet (undantaget Tranås kommun) betalar 27,7 öre. Det innebär att folk utanför Sthlm har en dold skattehöjning på 21,2 öre per intjänad hundralapp. För exakt samma tjänst.

Visa på X

Till saken hör att jag som enda ledamot i riksdagen motionerat om Eritreas skatt i över 10 år. Tidigare drev jag frågan med en sosse också, men han inte längre ledamot. Det är beklämmande att det inte finns större engagemang för att eritreaner i Sverige genom denna utpressning har en totalitär regim in på bara huden.

Visa på X

Jag har lagt tre motioner i riksdagen i år. Motioner får oftast avslag, så dessa rör principiella frågor jag ändå tycker är viktiga. 1. Kriminalisera Eritreas 2%-skatt i Sverige. 2. Förändra begravningsavgiften. Det är ingen avgift - det är en dold skatt. 3. Förbättra vården av runstenar i Sverige. Den är kraftigt eftersatt. Motionerna går att läsa här: https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-och-partier/ledamot/fredrik-malm_cf017275-5272-4506-a686-4e1d8edc5ab6/

Visa på X

Centerpartiet vill alltså sitta i en regering med ett parti vars livslust går ut på att bekämpa rikedom istället för att bekämpa fattigdom.

Visa på X

Vilka är egentligen ”vanligt folk”? Varför skapar sossarna splittring? När blev det fult att utbilda sig, lägga mycket av sin tid på jobbet, göra karriär, jobba övertid? Det ger ju mer skatteintäkter till vår gemensamma välfärd. @mikaeldamberg @socialdemokrat

Visa på X

@surtvittvin Jag önskar alltså judar ett gott nytt år. Är det ett problem för dig?

Visa på X

Önskar alla judiska vänner ett gott nytt år. Shana Tova U’metuka 🇮🇱🇸🇪 Skydda ert land. Rädda ert land. Bygg ert land.

Visa på X

Här skriver man en stöttande kommentar till utrikesministern efter den vedervärdiga attack hon utsattes för i riksdagen idag och får motta detta. Den här typen av aktivism är en fara för demokratin och vårt öppna samhälle!

Visa på X

Enligt Magdalena får de som får sänkt marginalbeskattning från 55-52% en ”bonus” på flera tusen… för sossarna är löntagarnas lön statens och sen så ”får” man tillbaka pengar av staten. För mig är lönen din och du bidrar till välfärden med att betala in skatt av din lön.

Visa på X

Varför ska äldre, sjuka, dementa som blivit lurade på S-lotter behöva ringa kundtjänst själva för att få tillbaka sina pengar? Om de värderingar Magdalena Andersson menar hennes rörelse är grundat på, ska tas på allvar, bör sossarna självmant betala tillbaka pengarna utan jidder!

Visa på X