Tack för en trevlig bokrelease du bjöd på ikväll @MagnusRanstorp. Ser fram emot att läsa din viktiga bok ”Hamas terror inifrån” och uppmanar fler att göra det.

Vi sparar allt, även det som raderas.
Tack för en trevlig bokrelease du bjöd på ikväll @MagnusRanstorp. Ser fram emot att läsa din viktiga bok ”Hamas terror inifrån” och uppmanar fler att göra det.

Utmärkt att litauiska tullen beslagtar militär utrustning från Kaliningrad på väg till Ryssland, och skickar det raka vägen till Ukraina istället.
Visa på X →Plötsligt händer det! Inte en dag för tidigt.
Visa på X →Kloke Lars Stjernkvist säger att han "håller fast vid analysen att det tvärtom behövs åtgärder för att öka antalet arbetade timmar...Förkortas arbetstiden ökar konkurrensen om arbetskraften ytterligare och det blir ännu svårare att rekrytera de som behövs" https://www.folkbladet.se/ledare/kronika/artikel/fler-som-ar-i-effektiva-arbeten-under-fler-timmar-och-ar/ly44w4zl
Visa på X →Mycket bra av @GulanAvci: https://www.dn.se/debatt/30-timmar-forskola-for-alla-for-att-bryta-utanforskapet/
Visa på X →– Jag jämförs hela tiden med en verklighet som inte existerar. Den klimatpolitiken har ju till och med Miljöpartiet backat ifrån, säger hon. Detta är 🎯. Oppositionen är svaret skyldig på hur deras alternativ ser ut. https://www.svd.se/a/al4OG4/klimat-och-miljominister-romina-pourmokhtari-ingen-gron-bubbla?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Con una mezcla de tristeza, admiración y gratitud he leído la hermosa novela con la que Mario Vargas Llosa se despide. Es un canto de amor, a través de su música, a su querido Perú y un sueño de un futuro mejor para esa patria tan sufrida y dividida.

Skriver på DN-debatt halvvägs i mitt arbete som regeringens nationella samordnare för arbetet mot utanförskap och presenterar ett antal konkreta förslag för att stärka förskolan och skolans viktiga arbete i kommuner med utsatta områden. Läs gärna!
Visa på X →Grattis @SofieLowenmark !!
Visa på X →Starkt, fint och värdigt när offren och gisslan från 7 oktober 2023 hedrades ikväll i Stockholms stora synagoga. Statsministern talade, liksom judiska församlingens ordförande och Israels ambassadör. Fantastisk fin musik därtill och traditionella judiska böner.


Noterar att Miljöpartiet vill återinföra stödet till etniska organisationer, ett statsbidrag som regeringen på goda grunder valde att slopa i förra budgeten. Samhället ska inte uppmuntra till etnisk segregation. Hur tänkte ni där @DanielHellden?
Visa på X →Om Sverige var under ständig attack av sina närmaste grannländer vars främsta mål var att jämna Sverige med marken och förinta det svenska folket. Hade vi fått försvara oss eller låta grannländerna utplåna oss? Varför är Israel det enda landet i världen som inte får försvara sig?
Visa på X →@CarlOskar Så bra formulerat. Tack!
Visa på X →I den går han tillbaka till sitt älskade Peru och till utopiernas så lockande men också så förrädiska värld, den som han på ett magistralt sätt behandlade 1981 i Kriget vid världens ände. Utopin om ett sönderrivet och våldshärjat Peru som försonas genom sin musik.
Visa på X →Med vemod och tacksamhet har jag läst Mario Vargas Llosa vackra avskedsroman...

Rasism och antisemitism i ett nötskal: "Det ligger i deras gener att döda människor"...
Visa på X →Idag för 1 år sedan vaknade Israel upp till den värsta terrorattacken i landets historia. 1200 mördades kallblodigt och 240 kidnappades av Hamas. Vi glömmer aldrig och ger inte upp hoppet om att gisslan som fortfarande är vid liv återförenas med sina familjer🇮🇱 #October7Massacre

I morgon är det 1 år sen Hamas begick den mest bestialiska terrorattacken mot Israel. 1200 oskyldiga massakrerades och 240 kidnappades. I elva månader har Hizbollah med stöd av Iran attackerat Israel. Morgan Johansson är så besatt av Israel att han knappt nämner offren i Israel.
Visa på X →Världen får aldrig glömma de fasanfulla illdåd som ägde rum den 7 oktober. Hur föräldrar och deras barn mördades i sina hem och kidnappades. Hur hundratals dansande ungdomar slaktades som djur i intifadans namn. Världen får aldrig glömma. Sverige vill se fred i regionen och att de civila som fallit offer det senaste året på alla sidor inte blir fler.

@cavallin_leif Ingen, oavsett om man är politiker eller annat, ska få tomater eller annat kastat på sig. Det är en förfärlig utveckling i en rättsstat som Sverige.
Visa på X →En av aktivisterna som befann sig på riksdagens läktare Sara Skogsmark, anser att politiker ska kunna tåla få föremål kastade på sig som ett sätt att få uppmärksamhet för ”vår kamp”. Har så svårt för svenskar som Sara som fötts i ett tryggt och fritt land och som pratar om kamp!
Visa på X →@tomimi Nej, de får exakt samma begravningar men betalar mer
Visa på X →@jockehagg Nej, alla betalar. Oavsett medlem. Oavsett religion.
Visa på X →@BajenInferno @hanifbali Ofta är det så, så han har rätt där. Det blir ett tillkännagivande till regeringen som ofta dribblas bort. Men man ska inte underskatta att en enskild ledamot driver en konkret fråga, ibland till förbannelse, för till slut kan man göra skillnad.
Visa på X →Det finns dock några exempel när enskilda motioner har bifallits, exempelvis våren 2010 när riksdagen erkände folkmordet på armenier. Så det kan ske, men väldigt sällan. Att det i Sthlm finns skyltar utanför varje tunnel om hur lång tunneln är, det är också faktiskt en motion i kommunfullmäktige som blev bifallen för typ 20 år sen.
Visa på X →