Nu återinför SD och regeringen tjänstemannaansvaret. Beslutet fattades nyss av riksdagen. S, V, C och Mp röstade emot förslaget.

Vi sparar allt, även det som raderas.
Nu återinför SD och regeringen tjänstemannaansvaret. Beslutet fattades nyss av riksdagen. S, V, C och Mp röstade emot förslaget.

Dubbla straff för Gängkriminella. ☑️

Nytt kanonresultat av Brynäs: ”Aldrig kunnat föreställa mig” – Gefle Dagblad https://www.gd.se/sport/nytt-kanonresultat-av-brynas-aldrig-kunnat-forestalla-mig/
Visa på X →Tjänstemannaansvar ☑️

Efter snart 13 år i Riksdagens korridorer avslutar jag idag ett kapitel och öppnar upp ett nytt i morgon i ett annat demokratiskt hus i Stockholms stadshus. Det är svårt att summera de semaste 13 åren, men idag känner jag framför allt tacksamhet. Tacksamhet till alla medlemmar i Liberalerna som genom åren har gett mig stöd och förtroende, och tacksamhet till svenska folket som gett mig förtroendet att representera dem i Sveriges riksdag. Min egen resa är ett bevis på något som jag alltid har trott starkt på. Nämligen att din bakgrund inte avgör din framtid. I Sverige ska möjligheterna vara större än hindren och framtiden inte bestämmas av var du kommer ifrån, utan av vart du är på väg. Tack för förtroendet. Det har varit en ära att få tjäna Sverige. Nu blir det sista gången jag går till kammaren och voterar innan jag inleder det nya kapitlet i morgon 🫶
Visa på X →Besvärande optik på denna!


Ännu en gång avslöjas gängkopplingar i Socialdemokraterna i Botkyrka. Under en personstrid i Socialdemokraterna i Botkyrka 2023 avslöjades att flertalet personer med kopplingar till gängkriminalitet deltog. Socialdemokraterna själva säger att de inte hittat belägg för infiltration, men idag avslöjar Sveriges radio ytterligare en person med kopplingar till grov kriminalitet. Han är dömd för flera narkotikabrott och hans DNA har hittats på ett automatvapen. Om inte Magdalena Andersson ens kan rensa bort uppenbar gängkriminalitet ur sitt eget parti, hur ska hon kunna hantera gängkriminaliteten i samhället?

Första var nog här, Skottland borta på Ibrox 1996.


Sveriges röst har på många sätt tystnat i EU. Det är inte Kristersson man ringer för att få koll på läget i vår del av världen. Det är inte Nordens största land Sverige och Kristerssons nummer som finns i telefonboken. Det är illa. Sverige måste tillbaka! https://www.etc.se/inrikes/ministerns-attack-s-kan-inte-foerhandla
Visa på X →Det är upp till Videberg Kraft att välja leverantör. Ger det fler svenska företag och jobb i värdekedjan är det bra. Nu återstår för bolag och regering att visa att det kan levereras till en låg och konkurrenskraftig kostnad för skattebetalare och elkunder https://www.di.se/live/vattenfall-valjer-rolls-royce-som-leverantor/
Visa på X →Vattenfall väljer Rolls-Royce som leverantör | SVT Nyheter https://www.svt.se/nyheter/inrikes/val-av-leverantor-for-planerad-karnkraft-vid-ringhals
Visa på X →Sten möt glashus. https://www.sverigesradio.se/avsnitt/socialdemokraterna-gangen-och-maktskiftet-i-botkyrka-del-2-2


Ännu en gång avslöjas gängkopplingar i Socialdemokraterna i Botkyrka. Under en personstrid i Socialdemokraterna i Botkyrka 2023 avslöjades att flertalet personer med kopplingar till gängkriminalitet deltog. Socialdemokraterna själva säger att de inte hittat belägg för infiltration, men idag avslöjar Sveriges radio ytterligare en person med kopplingar till grov kriminalitet. Han är dömd för flera narkotikabrott och hans DNA har hittats på ett automatvapen. Om inte Magdalena Andersson ens kan rensa bort uppenbar gängkriminalitet ur sitt eget parti, hur ska hon kunna hantera gängkriminaliteten i samhället?


@amj_amj26 Det gör vi ju? Är man diskvalificerad att ställa frågor för det?
Visa på X →@C_Backstrom Okej ska det undersökas istället menar du? På samtliga partiets listor?
Visa på X →SD visar sig föga förvånande ha satt fusk och fiffel i system. Dokument avslöjar både fiffel med bokföring och skattepengar. Detta är inte ett parti som andra .
Visa på X →Nu såg jag ju att dessa inte är kandidater utan flera redan är förtroendevalda, dom allra flesta av dom. Det är ju skillnad i sig? Dessutom kommer flera av namnen från början från en undersökning Expressen gjorde av ALLA riksdagspartier ihop med ett undersökningsföretag 2022 där SD visade sig ha en kraftig överrepresentation. Dvs flera personer är fortsatt kvar i SD trots avslöjandet 2022. Jag har inget som helst emot att man trots det anonymiserar personerna. Vad jag vet har jag aldrig argumenterat utifrån att dessa ska hängas ut, märkligt att tro att jag skulle tycka det bara för att det är ett annat parti. Har faktisk inte ens sett artikeln. Men undersökningarna är ändå inte jämförbara alls, den som har etablerad kontakt med gängkriminella har en helt annan möjlighet till påverkan politiken lokalt i en viss riktning och risk för påverkan genom sitt uppdrag, än nån som utrycker sig oacceptabelt. Och dom flesta av dessa gäng-snubbar har ju redan uppdrag och är därmed redan politiker. Jättekonstigt att Expressen jämför på det viset tycker jag. Skulle säga att detta gäller helt olika saker, o är inte intressant att jämföra utöver att det är 25 personer utvalda i båda o att man verkar ha valt samma layout med alla ansikten.
Visa på X →@erikking27 Finns vad jag vet ingen oenighet inom regeringsunderlaget.
Visa på X →@nemoheden Man kan inte veta allt men det finns en sång https://m.youtube.com/watch?v=HtmNOsvLGQQ
Visa på X →Otroligt naiv och aningslös krönika. Behovet av kamp mot extrem våldsbejakande islamism med ”hedersförtryck” av flickor och kvinnor försvinner inte bara för att en muslimsk fotbollsspelare uträttar storverk för svensk fotboll. https://www.expressen.se/kultur/joel-halldorf/yasin-ayari-visar-vad-blagul-islam-kan-vara/
Visa på X →@KBondergaard @PerEdberg1 @KyrkligaTing Om du vill förstå varför SD vevar om det så ta en titt på kommentarerna under mina inlägg. Det är såklart en symbolpolitik som passar SD och som visslar åt deras hundar.
Visa på X →@Mr__Parabellum Nej det finns ingen insyn för allmänheten i pågående diskussioner, bara i slutrapporten.
Visa på X →@jeppe_persson Nej det kan man inte. Men det är bra symbolpolitik för SD.
Visa på X →@alessiodsantos Statsministerns närmaste man? 🤔
Visa på X →@Mr__Parabellum Arbetsmaterial till publicering
Visa på X →