Tyckte du också att det kändes sorgligt tomt och tråkigt när Sverige förlorade med 1-5 i fotbolls-VM?
Tänk nu tanken att du vaknar upp dagen efter riksdagsvalet och Miljöpartiet Centerpartiet Socialdemokraterna och Vänsterpartiet har vunnit valet?
Hur tror du att det skulle kännas?
Vad skulle konsekvenserna för Sverige bli när V och MP kräver att Sverige ska lämna Nato?
Att budgeten för polisen och hela rättsväsendet och försvaret ska skäras ned kraftigt?
Att dieselpriset och bensinpriset ska höjas kraftigt?
Att fastighetsskatten återinförs ? Skulle du ha råd att betala upp till 150 000 per år i extra skatt?
Vad skulle det betyda för jobben i Sverige med 100 miljarder i ökade kostnader för företagen i Sverige?
Kom nu ihåg känslan från förlusten i fotbolls-VM.
Vad kan du personligen göra för att Sverige ska få en fortsatt blågul m ledd regering i Sverige?
Din insats behövs för vår valseger!
Visa på X →@fliqqer69 Nej SD växer inte varje dag =) de står helt still i opinionsmätningarna, och minskade i EU-valet.
Visa på X →Tänk att hon var minister med ansvar för bla energifrågorna när S/MP styrde. Vinner S valet blir hon troligen minister igen…. https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/annika-strandhall-s-backar-efter-kommentar-om-svenska-landslaget/
Visa på X →Sverige behöver nya stambanor. Sverige behöver ny järnväg. Sverige behöver ett system som klarar både resandeökning och ett smidigt underhåll. Därför måste arbetet för nya stambanor i söder med Jönköping som nav återstartas efter valet.
https://www.dn.se/ekonomi/rodgrona-partierna-vi-river-upp-planen-for-storsta-jarnvagarna/
Visa på X →Sverige behöver nya stambanor. Sverige behöver ny järnväg. Sverige behöver ett system som klarar både resandeökning och ett smidigt underhåll. Därför måste arbetet för nya stambanor i söder med Jönköping som nav återstartas efter valet.
Visa på Bluesky →Valet är ditt i september
Visa på X →Jag hade missat att Sveriges Radio har startat ett program ( till ) för att försöka hjälpa de mörkröda partierna att vinna valet. Man kallar det ” satir” för att försöka undvika kravet på opartiskhet men det är ju mer än genomskinligt.
https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2815106
Visa på X →Noterar att @dagensnyheter fortsätter sitt arbete med att vara en plattform för aktivister som bryter mot lagar. Texten ger ett intryck av att det skulle vara acceptabelt med medborgare som bryter mot de lagar som anses vara felaktiga.
I en demokrati som Sverige så arbetar man parlamentariskt för att stifta lagar. Miljöpartiet är Greenpeace parlamentariska gren och nu vore det lämpligt av DN att fråga språkrören i MP om de vill ha anarki i Sverige eller demokrati.
( men den frågan kommer naturligtvis inte att ställas av DN ett valår utan redaktionen vill få extremisterna att framstå som normala och att du som läsare ska rösta mörkrött i valet)
Visa på X →Jag är född och uppvuxen i Boden som var och är en av Sveriges absolut viktigaste platser för det svenska försvaret.
Det svenska försvaret är din trygghet för din frihet. Du vill handla med kronor och inte med rubel!
Två partier som ställer upp i valet vill rasera det svenska försvaret och vill att Sverige ska lämna Nato - liksom de unga socialdemokraterna vill.
Vill du värna din frihet och ett starkt försvar så röstar du på Moderaterna och det blågula laget i valet i höst!
Visa på X →Samtliga regeringspartier lovade svenska folket att klara klimatmålen i valet 2022. Istället har de tagit Sverige längre ifrån målen. https://www.sverigesradio.se/artikel/gapet-till-eus-klimatmal-2030-okar-for-sverige
Visa på X →Det är tydligen @Aftonbladet och @Nyheterna som ska vara motor i den breda vänsterns valrörelse konstaterar jag i inslaget. Media vill få borgerliga väljare att tro att de mörkröda partierna har vunnit valet men så är det inte alls.
https://youtu.be/ROYDZXyT8fU?is=PL6Z5ZZ2ZMigfIbZ
Visa på X →I dag hade jag min sista riksdagsdebatt. Sen följde Talmannens högtidliga avtackning av dem som lämnar riksdagen efter valet. Efter mina 20 år i riksdagen fick jag den största medaljen. Nu lämnar jag över stafettpinnen till andra. Tack alla väljare som valde mig fem gånger i rad!
Visa på X →SD-regeringen skickar notan till vanliga löntagare och kommande generation
Skattesänkningar för de rikaste med lånade pengar är som en vass sten i skon
Antal dagar till valet är nu 88
Budgetunderskotten växer utan måtta
Närmare 400 miljarder när vi knackar dörr denna onsdagkväll
Framåt socialdemokrater för fulla spjäll
Visa på X →@Anna1849 Detsamma! 👍🏼😀 Nej, försvinner inte helt, men det blir mindre debatt… efter valet 🇸🇪
Visa på X →@vonBlabar Tack snälla 🙏🏼😊 Jo, faktiskt. Långt politiskt engagemang men aldrig haft politik som karriär. I höst dags att sätta punkt. 🙂 Kanske yttrar mig här någon gång även efter valet…
Visa på X →Riksdagens sista ordinarie arbetsvecka innan valet är slut. Nu är det valrörelse på heltid hemma I Halland som gäller.
Visa på X →Ytterligare en dag i rikets och demokratins tjänst 🇸🇪
Idag avslutas riksmötet för perioden 2025/26. Det blir samtidigt det sista riksmötet under denna mandatperiod inför valet 2026. Som jag meddelade här inför årsskiftet ställer jag inte upp för omval eller nyval till något förtroendeuppdrag, och därmed blir detta min sista medverkan vid ett riksmötes avslutande.
Riksdagsuppdraget fortsätter dock officiellt fram till den 28 september kl. 10.59, med full kraft hela vägen. Vi kommer dessutom att ha sommarriksdag i år, då ärendebehandling, utskottssammanträden, debatter och voteringar kommer att äga rum i början av augusti.
Jag kommer att avsluta mitt sista riksmöte i samma kläder som jag bar när jag tog plats i riksdagen den 26 september 2022; med farsans klocka på vänster handled, min partikamrat Stefan Arveros klocka på höger handled, iklädd min tidigare partikollega Peter Arvidssons skjorta och prydd med slipsen som jag fick av min fina vän och tidigare kollega Hossein för drygt fyra år sedan.
Jag vill rikta ett stort och varmt tack till mitt parti, Sverigedemokraterna, våra medlemmar och våra väljare för förtroendet att få företräda partiet och svenska folket i Sveriges riksdag och för möjligheten att bidra till att påverka Sveriges utveckling. Att få tjänstgöra i Sveriges riksdag har varit mitt livs största ära, och jag kommer alltid att vara oerhört tacksam för det, och för allt annat som jag har fått uppleva i detta fantastiska land.
Tack, Sverige! 🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Visa på X →Med SD-regeringen sjunker Sverige i rankningar och de utländska direktinvesteringarna minskar
Med budgetunderskotten, massarbetslöshet och kass tillväxt varningslamporna blinkar
Bredare samarbeten över blockgränsen borde aldrig vara fel
En tillväxtpakt eller energiöverenskommelse är inget spel
Tisdagskväll i Täby Kyrkby och vi massor av dörrar knackar
Bara 89 dagar till valet och vi för alla sköna samtal tackar
Visa på X →Idag har alltså sossarnas partisekreterare Boudin gått ut och sagt att Liseberg kommer läggas ned (!) om M vinner valet.
Undrar vad dom ska hota med härnäst? Offentliga avrättningar på Stortorget?
Visa på X →Replikskifte från riksdagsdebatten om utmönstring av permanent uppehållstillstånd.
Om de rödgröna partierna vinner valet så är det massinvandringens återkomst. Miljöpartiet och Vänsterpartiet är ärliga nog att berätta för väljarna vad det är för migrationspolitik som de föredrar. Ingen kan säga att de inte visste.
https://youtu.be/WKK5zwWkm1c?is=wKguZrowKsYIpEjS
Visa på X →Om högern vinner valet så kan SD ta just de ministerposter som är viktiga när det gäller vapenexporten: utrikesminister, försvarsminister, justitieminister.
Frågade Stefan Olsson (M) om han kunde garantera att moderaterna skulle sätta stopp för det. Det kunde han inte.
Visa på X →@KattisTolgfors Det är jättefina siffror. Vi backar ofta halvåret före valet. Men tappar bara inom samma block.
Visa på X →Godmorgon! Man får passa på att ha sin sjal på huvudet innan SD förbjuder det! Om borgerliga sidan vinner valet och SD får ministerposter i en kommande regering kan detta jag gör nu, åker tåg med ett tygstycke på huvudet, vara straffbart.
Visa på X →Dagens ungdom är SÅ klok! Den som vill säkra S vallöften röstar V i valet. Så S-vänner, nöj er nu inte med att ”kryssa en reformist” vars påverkan, hur bra denne än är, kommer vara noll (tyvärr) på huruvida S samarbetar högerut. Lyssna på SSU! Rösta V!
https://www.flamman.se/jag-ar-sosse-darfor-rostar-jag-pa-v/?fbclid=IwdGRjcASZNVtleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEecIJJmLFpsGaIUoKsrzIv-Ef9Um7J2N3j4_C4cTLtZeqb3miMzz3d5WIpP9o_aem_CCnHHpDZbdM9zv9h_WNIQw
Visa på X →@emmafastesson @strandhall @SwedishPM Kommer S sänka statsrådens ersättningar om ni vinner valet? Om inte, var tyst.
Visa på X →