Liberalerna kräver ny modell för bolåneräntor för att sänka din bolånekostnad. Banken ska behöva förhandla mot dig, inte du mot banken. https://www.dn.se/ekonomi/l-infor-finsk-modell-for-bolanerantor-i-sverige/
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Mycket bra beslut. @inashmdn förtjänar verkligen Elsapriset. Stolt invald medlem i SKMA!
Visa på X →@legionmint Men nu handlade det inte om Clinton utan om Biden el Trump och Stefan Löfven ville som statsminister inte ta ställning, eftersom han tyckte det var viktigt för en S-regering att kunna samarbeta med alla administrationer. En linje den här regeringen också driver.
Visa på X →Jag hejar på Kamala Harris alla dagar i veckan men när Socialdemokraterna fulspelar, vilket även Magdalena Andersson gjorde i Agenda ikväll, trots att de själva agerat exakt på samma sätt som den borgerliga regeringen gör nu, så visar det hur de själva bidrar till polarisering.
Visa på X →Annika Strandhäll lägger upp bild med Stefan Löfven från 2021/1/20 och påstår att han tog ställning för Biden medan Trump var president. Nej det gjorde han inte. Av samma skäl som utrikesministern redogjorde för i Agenda så ska regeringen kunna samarbeta med alla administrationer
Visa på X →

Välkommen till lanseringen av boken Dåligt Samvete – Sverige och andra världskriget där vi tillsammans Henrik Berggren, författare av Landet Utanför, kan diskutera Sveriges agerande under andra världskriget.




"Häpnaden inför stödet för SD påminner i hög grad om oförståelsen för Trumps väljarstöd." https://www.gp.se/ledare/trumpstodet-ett-resultat-av-att-usa-har-forandrats.1bc99355-9d84-43c6-a20b-36ddc3e35991?access=unknown&utm_source=twitter_organic&utm_medium=social&utm_content=organic_red
Visa på X →"Dagens usla skolresultat är ett tydligt kvitto på att den radikala inkluderingsmodellen inte funkar... Det finns faktiskt inga vinnare alls. Inkluderingsmodellen har nått vägs ände." https://www.expressen.se/ledare/alla-forlorar-pa-den-inkluderande-skolan/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_source=twitter&social=twtr
Visa på X →@asimonkarlsson Euforisk glädje utbröt i salen efter beslutet. Stort att vara på plats. Nu gäller det för delegaterna att komma överens om resten.
Visa på X →På plats på COP16 i Colombia. Klockan är 22:30 och slutplenaren har just börjat. Många knutar återstår. Som jag förstått det har flera dokument ännu inte nått plenaren. Antar att de fortfarande förhandlas parallellt. En lång natt väntar. #COP16
Visa på X →Bra av @pjanderslinder Det påminner mycket om sättet att hantera Hitler på 1930-talet... Att inte reagera i tid och med all kraft kostade ett världskrig.
Visa på X →@whites_mot Jag mår bra men oroad. Så klart kan man inte klumpa ihop alla män och det tror jag du fattar att jag inte gör, men Jesse Watters, är en ansedd programledare i en av landets största nyhetskanaler och säger detta helt öppet. Sen har vi Trumps kvinnosyn och Vance som är mer radikal.
Visa på X →@widebricks Även det är sjukt men låt oss hålla fokus på valet i USA. Kvinnors rättigheter står på spel och det skrämmer mig som kvinna och mamma vart USA är på väg vad gäller frihetliga värderingar. Inte minst som ledaren för den fria delen av världen.
Visa på X →Jesse Watters, programledare på Fox News menar alltså att om hans fru skulle rösta på Kamala Harris, så skulle han likställa det med att hon var otrogen. Konservativa män i USA påminner om islamistiska män. Kvinnor ska varken ha rätt att bestämma över sina kroppar el sin rösträtt
Visa på X →Att låta styrelseledamöter fakturera för sina uppdrag skulle minska regelbörda, förbättra för tillväxt och ge trygghet i att deras ledamöter har ett personligt ansvar istället för att vända sig till konsulter för att få motsvarande råd och stöd. https://www.altinget.se/civilsamhalle/artikel/l-sluta-upp-med-den-negativa-sarbehandlingen-av-styrelsearbetare
Visa på X →Kommit hem från en vecka i Italien. Fantastiskt land. Såg detta på ett elskåp i Verona. Någon har klistrat upp bilder på gisslan i Gaza. Oavsett känslan av utsatthet och övergivenhet som israelerna känner så finns det folk som bryr sig. Och vi är fler än vad som syns.

En ledamot av Sveriges riksdag borde veta bättre, att uppmuntra till att bryta mot lagen är inte klädsamt för en lagstiftare. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ung-vanster-toppar-doms-efter-palestinamanifestation/
Visa på X →Mycket viktig reform. Besökt 15 kommuner med utsatta områden under hösten och jag har sett språkfattigdomen bland många barn. Språk är makt och alla barn ska ha de bästa förutsättningarna att lära svenska för att forma sina egna liv och få en bra skolgång! https://www.dn.se/sverige/kristersson-vill-infora-sprakforskola-enligt-dansk-modell/
Visa på X →Bra av @PerBrinkemo I intellektuell slapphet har vi låtsats som om vi vet vad spunk eller rasism är, och att det senare genomsyrar det svenska samhället. Helt utan att beakta alla de aspekter som spelar roll för människors förmåga att integreras i Sverige. https://bulletin.nu/brinkemo-rasism-ar-som-spunk
Visa på X →Kritikerna har en sak gemensamt: de tycks föredra fördomar framför fakta. De verkar anse att det är bättre att inte veta vilka värderingar människor som kommer till vårt land har. Det är ett märkligt förhållningssätt, som att kunskap i sig vore farligt. https://www.gp.se/ledare/vi-behover-veta-mer-om-invandrares-varderingar.cc804b41-b3de-4cdb-b5f0-d5028faa4b1a
Visa på X →Vem styr egentligen er vänsterskuta, Shekarabi? https://www.expressen.se/debatt/vem-styr-egentligen-er--vansterskuta-shekarabi/
Visa på X →Kronprinsessan Victoria är alltid så plikttrogen. Hennes officersutbildning är inget undantag 🇸🇪 Bild lånad av Kungahuset!

Bien @maxcolodro A la gente del barrio alto no le quemaron los metros ni los supermercados... pero buena parte de la elite de centroizquierda, que vive en el barrio alto, aplaudía que la violencia destruyera los espacios vitales a la gente más modesta. https://ellibero.cl/actualidad/max-colodro-cuando-la-derecha-vuelva-al-gobierno-las-cosas-que-vivimos-en-2019-se-van-a-volver-a-activar/
Visa på X →