Liberalerna säkrade det vi sa. Skuggsamhället behöver bekämpas men det är inte skolans, vårdens, socialtjänstens och bibliotekens roll. Det är vi nu överens om.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Socialdemokraterna säger sig vara ett arbetarparti, men pratar bara om bidrag, bidrag, bidrag.
Visa på X →Magstarkt av Ardalan Shekarabi att i Aktuellt skylla på regeringens jobbpolitik när (S) i åtta år lät utanförskapet och bidragsberoendet växa. Den här regeringen storsatsar på yrkesutbildningar för att fler ska rustas med rätt kompetens för att komma i jobb och egenförsörjning.
Visa på X →Oerhört tragiskt besked. Vila i frid 🕊️
Visa på X →Debatterar mot Ardalan Shekarabi i kvällens Aktuellt. Titta gärna!
Visa på X →Äntligen! Det behövs ett aktivitetskrav för den som får försörjningsstöd. Det ska helt enkelt inte vara möjligt att göra ingenting, om man i grunden kan arbeta... Att ställa krav är att bry sig. https://www.expressen.se/debatt/det-blir-omojligt-att-gora-ingenting-och-fa-bidrag/
Visa på X →Helt makalöst att S-styret i Göteborg har suttit med armarna i kors när det i ett halvårs tid byggts upp en kåkstad mitt framför universitetet på en av stans mest använda parker. Som vanligt blir det Liberalerna som får styra upp det hela.
Visa på X →@AnderssonUlla Tagga ner, ni ska ju regera ihop
Visa på X →😂
Visa på X →@mattias_neo Med partibeteckning SVDC blir det kanon!
Visa på X →Luf och flera därtill krävde Lars Leijonborgs avgång 2001. Då hade FP 4%. Han vägrade avgå och i valet året därpå fick Folkpartiet 13,4 procent. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jQrrOo/cuf-kraver-demiroks-avgang-caroline-von-seth-haller-inte?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@HakanValle2 @David_ws_Goliat Yes, det var ungefär så jag menade
Visa på X →@RealDarlanio @liberalerna Vi har ingen samsyn med våldsverkare
Visa på X →"Den flathet med vilken staden behandlat den halvårslånga ockupationen av Vasaplatsen i Göteborg har varit skandalös. Liberalerna ska ha en eloge för att man nu lyckats sätta punkt för missbruket av demonstrationsfriheten." https://www.gp.se/ledare/liberalerna-tar-tillbaka-vasaplatsen-at-goteborgarna.0644d039-1278-4395-8250-d243ba14d8d7
Visa på X →Välkommen till boklansering! Jag samtalar om min nya bok med historikern Henrik Berggren, författare till trilogin Landet utanför. https://www.eventbrite.se/e/boklansering-dags-att-omprova-synen-pa-sveriges-agerande-under-kriget-tickets-1069045516919
Visa på X →Allt går faktiskt inte åt helvete. Sverige har kraftigt minskat sina utsläpp sedan 90-talet. Vi är det land tillsammans med Portugal som har lägst utsläpp i EU. Det är viktigt att ha med sig. @RPourmokhtari https://omni.se/pourmokhtari-stammer-inte-att-allt-gar-at-helvete/a/QMaR5A
Visa på X →Jag har inte jobbat med dessa frågor tidigare, men anser det är fullständigt bisarrt att en person som dömts för 7 våldtäkter, 8 sexuella övergrepp, 6 ofredanden, grov fridskränkning, barnpornografibrott, kränkande fotografering och narkotikabrott endast får 5 års fängelse och släpps ut efter drygt 3 år. Min slutsats efter att ha pratat med flera jurister och gått igenom praxis är att Kriminalvården faktiskt inte begick fel när de släppte ut Nytorgsmannen. Problemet är inte myndigheten. Felet är lagstiftningen. Detta är det Sverige som Morgan Johansson (S) lämnade över till oss. Som justitieminister undgick han att ta ansvar trots att problemen var kända redan då, inte minst med den sk Hagamannen. Vi har idag en lagstiftning som innebär en devalvering/urholkning av vad en våldtäkt är, då straffet är alldeles för lågt. Vi har en lagstiftning för grova sexualbrott och praxis för dömda vad gäller risken för återfall som innebär en närmast bisarr slapphet inför både brottets karaktär och brottsoffrens lidande och utsatthet. Så här kan det inte fortsätta. Lagstiftningen måste ändras, och det är en del av Tidö-avtalet. Utredningen kom nyligen och behandlas nu i regeringskansliet. Jag utgår ifrån att regeringen nu gör allt för att snarast skärpa lagstiftningen.
Visa på X →🧵Frigivningen av Nytorgsmannen och hans misstänkta nya våldtäkt har skapat ramaskri. Hur kunde detta ske? Kritik riktas inte minst mot Kriminalvården. Detta ligger så långt bort från vanliga människors rättsmedvetande att jag började rota runt i frågor som rör Kriminalvården, villkorlig frigivning och synen på våldtäkter.
Visa på X →Ja, det kommer kosta att bygga kärnkraft. Det har det alltid gjort. En klok investering på 60-80 talet som byggde Sverige. Nu är 6 reaktorer stängda i förtid. Att inte bygga kärnkraft är dyrare. Det är det vi behöver inse. Det finns inget 0 alternativ. https://www.di.se/nyheter/varningen-statsfinansierad-karnkraft-kan-ge-industriflykt/
Visa på X →Att inte ens utreda frågan om Euro i det politiska läge vi befinner oss i är märkligt. Jag förstår inte hur Moderaterna och Kristdemokraterna resonerar. Genom utredning får vi upp faktan på bordet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Vr6EG/regeringen-pressas-internt-liberalerna-kraver-euro?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Idag är mina tankar hos alla de brottsoffer som fått sina liv krossade av Nytorgsmannen. Det är ett totalt misslyckande att Andreas Holm kunnat bli villkorligt frigiven. Nu har ännu en kvinna fallit offer för hans barbari. Dagens lagstiftning funkar inte och måste skärpas!
Visa på X →Så går det när strutsmentaliteten dominerar: Den nya Utanförskapets karta visar att 180 områden i 66 kommuner har så stora utmaningar att de kan betecknas som utanförskapsområden. Totalt bor 710 000 personer i dessa områden, varav 170 000 är barn. https://www.svd.se/a/5Er7vz/sverige-har-180-utanforskapsomraden-skriver-mats-persson
Visa på X →Grymma ni är! Framtiden är ljus! ⭐️💫
Visa på X →Alla minns vi de där lärarna som gjorde skillnad i skolan. I klassrummet sker magi med bra och kompetenta lärare. Då är det också rätt för både lärare och elever att kunskapskraven för lärarutbildningen höjs. https://www.svd.se/a/W0JKvj/forslaget-minst-c-i-betyg-i-svenska-for-lararstudenter?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →STOLT över våran klimat-och miljöminister Romina som är tydlig med att hon inte är intresserad av att prata med den islamistiska Talibanregimen på klimattoppmötet i Azerbajdzjan. Kommer ihåg när den s.k. feministiska S-regeringen åkte till Teheran och vek sig för Mullorna.
