@HerrFlax Bra emoji! Hoppas det blir ett dansant möte! 💃
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Aktivitet, senaste 7 dagarna
Senaste inlägg
@VirkKashif @FawAzzat Islam är en antidemokratisk, våldsförespråkande och kvinnofientlig ideologi med målet att islamisera hela världen. Den har ingenting i Sverige att göra. Det finns en lång rad länder där du kan få utlopp för dessa sunkiga värderingar. Sverige är vårt, inte ert.
Visa på X →👇👇👇👇
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Våld och tvång i hemmet är ju oerhört svårt att komma åt. Det krävs mer personal i skolan som kan fånga upp barn och unga, mer resurser i socialtjänst som kan stödja på riktigt, skyddade boenden och såklart oerhört mycket mer. Men att statligt kontrollera kläder är inte rimligt.
Visa på X →Det här med hårda tag mot våldsbrott i allmänhet och mot kvinnor i synnerhet är bara prat från vänstern. Reservationerna haglar från S, V, MP och C. Regeringen med det blå-gula laget fortsätter reform för reform att göra Sverige tryggare, starkare och mer rättvist! Men vi är inte nöjda och inte klara än 🇸🇪💙💛 #votering #riksdagen




در ماههای گذشته، مبارزه مردم ایران برای آزادی عملاً به یک هشتگ تقلیل یافت: #جاویدشاه. هر کس که حاضر نشد بیقید و شرط پشت رضا پهلوی بایستد، مورد حمله، تمسخر و تخریب قرار گرفت. اجازه دهید از همین ابتدا روشن بگویم: من هیچ مشکلی با ایشان ندارم. اگر روزی مردم ایران خواهان بازگشت پادشاهی باشند، این حق و انتخاب خود آنان است. اما من نمیتوانم بپذیرم که مردم بیگناه به خیابانها فرستاده شوند، در حالی که مقدمات لازم فراهم نشده است. پیش از هر چیز، باید دستگاه سرکوب رژیم تا آنجا تضعیف شود که مردم شانس واقعی برای بازپسگیری کشورشان داشته باشند. از روز نخست، راهبرد من روشن بوده است: تضعیف جمهوری اسلامی از طریق تضعیف مهمترین بازوی قدرت آن، یعنی سپاه پاسداران. از طریق تحریمها، فشار اقتصادی و ضربه زدن به منابع مالی رژیم. ایران کشوری وابسته به واردات است. هرچه ارزش پول ملی سقوط کند، هزینه زندگی بالاتر میرود و فشار بر حکومت افزایش مییابد. این فشار زمانی ملموستر میشود که بدانیم جمهوری اسلامی، با وجود برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، حتی برای تأمین سوخت نیز به واردات وابسته است. من معتقدم که در نهایت، تنها از این مسیر میتوان رژیم را به نقطه فروپاشی رساند. در دیماه نیز نشانههایی از این واقعیت را دیدیم، هرچند هنوز به سطحی از فشار اقتصادی که به باور من برای بسیج مردم و تحقق یک تغییر واقعی لازم بود، نرسیده بودیم. با وجود هشدارهای من، برخی مسیر دیگری را برگزیدند و بدون آنکه سایر قطعات این پازل تکمیل شده باشد، مردم را به خیابانها فراخواندند. بدون آنکه زمینههای لازم در سطح منطقهای و بینالمللی فراهم شده باشد. این موضوع را مایه تأسف میدانم. اما اکنون زمان سرزنش یکدیگر نیست. من گذشته را پشت سر میگذارم. هنوز هم میتوان موفق شد، اما این موفقیت نیازمند آمادگی، صبر و راهبرد است. اینکه دقیقاً چه باید کرد، موضوعی نیست که در فضای عمومی درباره آن سخن بگویم. من قصد ندارم هیچ سرنخی به سپاه پاسداران بدهم. پس بیایید از نو آغاز کنیم. با هم.


@Anettes_ Su har tydligen inte läst beslutet? Finns inget sånt beslutat alls.
Visa på X →@emmafastesson Trams
Visa på X →Centerpartiet har lanserat sitt valmanifest, med 328 frågor som är ”centrala för partiet”. Samma parti som under 4 år bara lyckades få två utredningar på plats, en om gårdsförsäljning och en om strandskydd. Ambition och kapacitet verkar inte lira riktigt.
Visa på X →I går tog riksdagen beslut om den största straffrättsreformen i modern tid. Trots olika invändningar från S, C, V och MP fick regeringen igenom alla förslag. Mer detaljer om beslutet hittar du på http://www.ericsoniubbhult.se




@mikaeldamberg


@BergvallOlle Tänk om vi inte sänkt skatterna så mycket för löntagarna. Hur hade det sett ut då?
Visa på X →@SplutC @SimoneSvensson2 Ja det finns ju inga liberaler kvar som tar på sig den rollen…
Visa på X →@Medvedor @KyrkligaTing Vad har din fråga med min tweet att göra?
Visa på X →Tänk på detta i höstens val. Hade aldrig hänt om MP och V hade haft inflytande.


Mannen bakom statsministerparet, ett PR-geni utöver det vanliga eller en moderat med kraftfullt självskadebeteende? Fastighetsaffärerna med Kristersson och Ed • ”Knutby PR” • Kopplingen till friskolorna. https://www.etc.se/inrikes/det-haer-aer-mannen-bakom-statsministerparet
Visa på X →@normbrytande Det står dig fritt att tycka så. Däremot är det en grundläggande princip i en rättsstat att människor inte döms på förhand i sociala medier utan i domstol. Om du vill diskutera innehållet i artikeln och de rättssäkerhetsfrågor som tas upp där gör jag gärna det.
Visa på X →Högskolan får 20 miljoner: ”Mycket betydelsefullt” – Gefle Dagblad https://www.gd.se/gavle/hogskolan-far-20-miljoner-mycket-betydelsefullt/
Visa på X →Visst var detta bra! Nu har de nya reglerna gällt några veckor, och det passar ju perfekt nu när många vill samlas, ta ett glas öl eller två, och se på VM-fotboll. Heja Sverige!
Visa på X →@Medvedor @strom_tuula @KyrkligaTing Hur hjälper det kvinnor att en polis ska rycka av dem deras kläder?
Visa på X →Nej, jag döljer inte saklig kritik. Om du vill diskutera samtyckeslagen, rättssäkerhet eller innehållet i artikeln är du välkommen att göra det. Om syftet enbart är att angripa mig som person bidrar det inte till någon konstruktiv debatt. Att dessutom dra långtgående slutsatser utifrån en rättsprocess som ännu inte är avgjord är varken särskilt rättssäkert eller seriöst.
Visa på X →Moderaterna vill ge kommuner rätt att säga nej till vissa typer av gruvbrytning. Regeringen lyssnar till den lokala oron och tillsätter därför skyndsamt en utredning för att ge kommunerna ett nytt veto, specifikt för alunskifferbrytning. Vi tar den lokala oron på största allvar, samtidigt som vi värnar om att Sverige har de resurser som krävs för vår självförsörjning, Sveriges säkerhet och klimatomställningen.


https://www.svd.se/a/Gx07EV/s-kan-slappa-strama-migrationspolitiken-pressas-av-c-v-och-mp Det här behöver uppmärksammas. V, MP och C säger sig tro kunna få över S till sin öppna gränser-politik. S hade kunnat dementera det, men vägrar att svara på SvD:s frågor. Ett regeringsskifte KOMMER innebära en återgång till katastrofpolitiken som ledde fram till kaoset 2015.
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Att kontrollera kvinnors kläder för att vissa män har dåliga värderingar är ju kanske lite udda.
Visa på X →