Utskottet och vårt otroliga kansli!

Vi sparar allt, även det som raderas.
Utskottet och vårt otroliga kansli!

Idag har försvarsutskottet haft avslutningsmiddag. En mycket trevlig avslutning på fyra händelserika, svåra, intressanta och med tanke på omvärlden skrämmande år. Peter Hultqvist delade ut diplom och alla var snälla och glada!

@PatrikKronqvist @LarssssBe Hellre är jag nyttig idiot än bara idiot som min pappa skulle ha sagt.
Visa på X →Just nu undviker Magdalena Andersson journalisternas frågor efter nya avslöjanden om att gängkriminella ska ha infiltrerat Socialdemokraterna i Botkyrka. Om Andersson inte kan hålla gängkriminella borta från sitt eget parti – hur ska hon då kunna hantera gängkriminaliteten i Sverige? Det är en fråga som behöver få ett svar. En annan fråga är varför ingenting har gjorts, trots att partisekreterare Tobias Baudin ska ha känt till den allvarliga situationen. Lögnerna som avslöjas blir fler och fler. Det är dags för Magdalena Andersson att svara på journalisternas frågor.


@nils_lundgren @KyrkligaTing Jag tror som sagt inte på statlig kontroll av kläder. Däremot behöver samhället sluta göra nedskärningar och ”effektiviseringar” på skolhälsovårdspersonal och socialt arbete.
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Konstigt såklart, både att staten kontrollerar symboler och kläder (gäller även kippa) och att privata skolor inte innefattas.
Visa på X →Det vore rimligt om @Aftonbladet ägda @Nyheterna förklarar sig
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Frankrike har förbud mot att täcka ansiktet, inklusive hjälm. Samt alla religiösa symboler i offentliga byggnader - men inte i privata skolor. Så muslimska elever går i katolska skolor.
Visa på X →@sandsend You are saying that only one clan is capable of running a modern democracy.
Visa på X →Socialdemokraternas och Magdalenas självbild är onekligen väsensskild från verkligheten.

Statsministern fick köra grävmaskin när bygget av ny fabrik invigdes i Eskilstuna | SVT Nyheter https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/statsministern-fick-kora-gravmaskin-nar-bygget-av-ny-fabrik-invigdes-i-eskilstuna
Visa på X →Nu kan Agnes, 11, spela basket på hemmaplan i Andersberg | Sveriges Radio https://www.sverigesradio.se/artikel/nu-kan-agnes-11-spela-basket-pa-hemmaplan-i-andersberg
Visa på X →Det här är så fruktansvärt illa.
Visa på X →Med SD-regeringen sjunker Sverige i rankningar och de utländska direktinvesteringarna minskar Med budgetunderskotten, massarbetslöshet och kass tillväxt varningslamporna blinkar Bredare samarbeten över blockgränsen borde aldrig vara fel En tillväxtpakt eller energiöverenskommelse är inget spel Tisdagskväll i Täby Kyrkby och vi massor av dörrar knackar Bara 89 dagar till valet och vi för alla sköna samtal tackar
Visa på X →@Haldoor_ @ProfGeesinimo Agree! I’ve pushed for this since 2014 and it’s since official party policy.
Visa på X →@Mylovanov Fruktansvärt!
Visa på X →Time for the rest of the free world to follow. Congratulations! 🎉
Visa på X →Mycket viktig konsumentinformation. S, V, C & MP innebär en återgång till ett Sverige som prioriterar andra länders folk framför Sveriges.
Visa på X →@JonasBCAA För vad?
Visa på X →@Pansarvecket Tack för inspel. Jag menar inte att samtyckeslagen ska avskaffas, utan att rättssäkerheten måste stärkas. Frågor om uppsåt, bevisvärdering och domstolarnas hantering av mål där teknisk bevisning saknas förtjänar en betydligt större diskussion än de får i dag.
Visa på X →@dingdingvarld1 Jag antar att de flesta hade velat veta vad de faktiskt misstänks för innan de förväntas börja förklara sig. När uppgifter redan cirkulerar i media innan man ens blivit delgiven misstanke blir verkligheten betydligt mer komplicerad än den teoretiska bild du beskriver.
Visa på X →Det är inte rimligt att man har kunnat bli svensk medborgare utan att kunna ett enda ord svenska. Sedan den 6 juni måste den som vill bli medborgare i Sverige: 👉Kunna prata svenska 👉Kunna försörja sig 👉Leva skötsamt och inte begå brott Det är rättvist mot alla svenska medborgare, nya och gamla, som gör rätt för sig. Medborgarskapet är inte bara ett pass, utan ett kvitto på att man fullt ut är en del av Sverige. Med både rättigheter och skyldigheter. Och att alla kan bli en del av vår samhällsgemenskap, oavsett var man kommer ifrån 🇸🇪


Ska kriminella utlänningar få stanna i Sverige?
Visa på X →@HerrFlax Bra emoji! Hoppas det blir ett dansant möte! 💃
Visa på X →@VirkKashif @FawAzzat Islam är en antidemokratisk, våldsförespråkande och kvinnofientlig ideologi med målet att islamisera hela världen. Den har ingenting i Sverige att göra. Det finns en lång rad länder där du kan få utlopp för dessa sunkiga värderingar. Sverige är vårt, inte ert.
Visa på X →