Man kan spela spel utan alkohol. Men det är också helt normalt att ta ett par glas under en spelkväll. Klart de ska få servera öl! https://www.sverigesradio.se/artikel/spelkortsbutiken-vill-servera-alkohol?fbclid=IwdGRjcAR1AyNleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeFsXtjCnBuQoOyxKP9LFb3QNBJY7kd7w8EQVZdN_DWsnBn0ulYR7Xu6eGwds_aem_SL3zEw3RTu41R5VN3p8nzQ
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@spicykalekurt Ett sånt avskaffande kan dessutom mycket väl vara självfinansierande
Visa på X →Sveriges skattetryck är långt högre än OECD snittet. Det borde vi ändra på. Vi behöver mer rikedom, klassresor och framgångsrika entreprenörer. Och folk måste få behålla mer av sina egna slantar. https://www.tv4.se/artikel/2PuQXPzhgc64vX1BvT6J1K/l-vill-se-fler-miljardaerer-ska-bli-ett-skatteparadis
Visa på X →Jag tar gärna en öl med Håkan och snackar skit men låt honom för guds skull inte bli utrikesminister. https://www.svd.se/a/9pbQAd/v-toppen-jag-vill-bli-utrikesminister
Visa på X →Jag begriper verkligen inte ilskan. Min erfarenhet är att det brukar vara vänstern som är arga på sina företrädare när de bekantar sig med högerfolk. Inte tvärtom. Jag tar gärna en bärs med vänstern, högern och alla möjliga. Bra sätt att mötas. Och bra för samtalet.
Visa på X →Det viktigaste med mat är det är gott och skapar en trevlig måltid. Människan är ett socialt djur. Vi behöver det. Mer än vi behöver optimera exakt näringsinnehåll eller rädda klimatet i varje tugga. Igår åt vi pasta med ramslökspesto till middag, gott, socialt och vegetariskt!
Visa på X →Syftet med julbord är att ge medarbetare något fint och skolmat ska ge energi och näring till barn. Allt måste inte alltid innehålla kött men om anställda vill ha julskinka och barnen äter bättre när det är kött så är det viktigare än de små eventuella effekterna för klimatet.

Så trött på hyckleriet från Socialdemokraterna i Stockholm. När Emilia Bjuggren uppmanar andra att flytta till Tensta men själv backar när hon får frågan om hon kan tänka sig att göra det, då säger det allt om hur långt ifrån verkligheten S-toppen är. Och detta är alltså sossarnas kandidat till finansborgarråd. Stockholmarna förtjänar bättre än symbolpolitik och tomma poser. Tenstaborna förtjänar politiker som tar otryggheten, segregationen och utanförskapet på allvar, och som faktiskt har en plan för att vända utvecklingen, inte politiker som predikar för andra men själva väljer bort verkligheten. När jag kliver in som borgarråd kommer jag syna sossarnas politik steg för steg. Jag kommer granska deras svek, deras dubbla budskap och deras oförmåga att göra Stockholm tryggare. För Stockholm behöver ledarskap som vågar se problemen som de är och har modet att göra något åt dem.
Visa på X →Det spelar en avgörande roll för upprustningen av vårt försvar, vem som leder Sverige i det allvarliga säkerhetsläge vi befinner oss i. Jag är team Pål Jonson alla dagar i veckan. Inte minst i synen på Nato och försvarsindustrin.


Så var det dags igen. Inför Eurovision kryper samma gamla judehat fram, maskerat som “bara kritik mot Israel”. Men när människor buar åt judiska artister, kräver bojkott av israeliska deltagare och gör en musikfest till arena för demonisering, då handlar det om något mycket större än vanlig politisk kritik. Jag kommer i alla fall heja både på Sverige och Israel 🇸🇪🇮🇱
Visa på X →@ATL_Anders Glöm inte danstillståndet och strandskydd för anlagda vatten. Också helt sjuk byråkrati. Ge oss fyra år till så tar vi oss an stenarna i hög. En rejäl översyn av MB står högt på önskelistan.
Visa på X →@Annaman11 @britz_johan @liberalerna Precis så. Omläggningen är viktig av många skäl. Inte minst för att det är bra för miljön.
Visa på X →Vi och jänkarna är ändå ganska lika, 41-59.




Fredag. Var en kulturbärare, fira att matkravet avskaffats och glöm inte att stötta din lokala bodega!🍻
Visa på X →@hyfsatliberal @adampahlmant Det vore verkligen rimligt.
Visa på X →Liberalerna har lämnat symbolpolitiken. Sverige behöver en mer balanserad politik som värnar äganderätten och säkerställer skogsbrukets konkurrenskraft. Friheten att förvalta sin egendom ska stärkas. Det är bra miljöpolitik. @britz_johan @liberalerna


Med tanke på den extremt upptrissade debatten om vandel i Sverige, kan man notera att Norge nu utvisar tre svenska medborgare med förbud att beträda norsk mark för resten av sina liv - utan att det ens finns en dom. https://www.vg.no/nyheter/i/xrMgOB/politiet-tre-svenske-gjengkriminelle-utvist-fra-norge
Visa på X →Jag är öppen för att man ska få gå MER än två meter med en bärs. https://www.svd.se/a/3pqJA0/man-bor-fa-ga-tva-meter-med-en-ol
Visa på X →@solnasonen Det är väldigt taxsamt
Visa på X →En levande dryckeskultur är avgörande för ett blomstrande samhälle. Idag avskaffade vi matkravet för servering av alkohol. Jag kunde inte låta bli att citera de gamla grekerna. 🍻
Visa på X →Rätt Pehrson på rätt plats.
Visa på X →Noterar Expressens artikel om L-ledamöter som inte deltog i voteringen förra onsdagen. För att stoppa spekulationer, så berodde min frånvaro på möte som krockade och inget annat. Jag står bakom regeringens proposition och hade röstat ja om jag varit på plats. Jag är ingen solospelare. Slut på meddelandet.
Visa på X →@CaptainCJS61 Gå med i vårt vattenpololag för glada amatörer! Söker alltid nya spelare. Åldrar 20-70, blandar män och kvinnor, SPIF.
Visa på X →Naturligtvis ska inte alla kunna studera allt. Personer dömda för eller ens med koppling till terror, våldsbejakande extremism eller våldsbrott borde tex inte ha möjlighet att lära sig att blanda sprängämnen.


@Feliday_Melody Men mattan har sjunkit in i samma form med jämna mellanrum genom hela korridoren, måste väl vara ett mönster under?
Visa på X →