Och i natt visar Ryssland sitt sanna tryne. De ska få betala för vartenda liv de förstört.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Aktivitet, senaste 7 dagarna
Senaste inlägg
@strandhall Men fy fan. Sorgligt att människor inte kan bete sig bättre.
Visa på X →Kejsaren är naken, men för gudsskull, skjut inte budbäraren. Det är Statsministern som har ett och annat att förklara. https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-ska-man-wallraffa-i-statsministerns-sovrum/
Visa på X →Replikskifte från riksdagsdebatten om utmönstring av permanent uppehållstillstånd. Om de rödgröna partierna vinner valet så är det massinvandringens återkomst. Miljöpartiet och Vänsterpartiet är ärliga nog att berätta för väljarna vad det är för migrationspolitik som de föredrar. Ingen kan säga att de inte visste. https://youtu.be/WKK5zwWkm1c?is=wKguZrowKsYIpEjS
Visa på X →@TobiasBaudin Vad tror du själv? Såklart han kommer att göra.
Visa på X →@Rickatd1 Attans
Visa på X →@jeppe_persson Ja, våld och tvång i hemmet är oerhört svårt att hitta, mörkertalet är enormt. I alla grupper. Många stora insatser behövs göras och framförallt måste alla runt omkring våga reagera. Men jag tror inte statlig reglering av klädesplagg löser det vi vill lösa.
Visa på X →@PeterModerat Men hur kommer lagstiftningen kunna skilja på olika typer av sjalar? En lag måste vara allmän och rättssäker, man måste lätt kunna bevisa ett brott. Inget går ju här. Rättsstatens principer rakt i papperskorgen. Men det får du såklart vifta bort om du vill. =)
Visa på X →Miljöpartiet var tydliga i SVT Agenda. Blir det en mörkröd V C MP S regering så blir det ingen ny kärnkraft. Journalisterna från @SvD och statsradion @sr_ekot försökte få dig och svenska folket att tro motsatsen i samtalet efter debatten dvs att S skulle kunna köra över V C MP i den här frågan. Det stämmer inte. Förra gången bestämde Miljöpartiet såväl om kärnkraftsnedlöggning som om dieselpriset. Har du råd att chansa om vem som skulle bestämma?
Visa på X →@ggholm @Ebbason Ja olaga tvång är ett brott.
Visa på X →@f_hieronymus @staffanst Alla jämförelser med hakkors är absurda. Hakkorset är en symbol för Förintelsen. (Och i strikt mening är inte hakkorset ett klädesplagg. Skjortan eller bindeln det sitter på är inte förbjuden)
Visa på X →@f_hieronymus @staffanst För att jag inte tycker att staten ska kontrollera kläder. Det är helt enkelt orimligt och jättesvårt ur ett rättssäkerhetsperspektiv.
Visa på X →@_HansH__ @staffanst Ja, sorgligt. Tyvärr har många kulturer en mycket konservativ inställning om just giftermål, arrangerade äktenskap är ju inte ovanligt i tex ortodoxa judiska sammanhang och vissa asiatiska länder. Svårt att lagstifta om värderingar.
Visa på X →@Retromannen @veronicaliedber Det behövs betydligt mycket mer personal i skolan för att fånga upp elever som behöver och/eller ber om hjälp, om de tex blir utsatta för tvång. Det behövs också mycket mer resurser till socialtjänst för att stötta alla som på olika sätt far illa. Idag hinns det inte med.
Visa på X →@f_hieronymus @staffanst Nej jag gillar inte burka. Men jag tycker inte staten ska förbjuda det.
Visa på X →Regna på! Grundvattnet är fortfarande under det normala i Skåne.
Visa på X →@Retromannen @veronicaliedber Det tycker jag är sorgligt. Självklart ska kvinnor bestämma själva hur de ska klä sig. Men vi kan inte heller lagstifta om kläder och lägga det under statlig kontroll, det är orimligt att polisen ska gripa någon för att den har huvudbonad.
Visa på X →@f_hieronymus @staffanst Du måste precisera dig. Jag har nästan alltid heltäckande kläder, tycker inte om att gå ut med varken bara ben eller urringat.
Visa på X →@_HansH__ @staffanst Vi stiftar lagar för Sverige och svensk grundlag, inte för andra länder. Och för övrigt bör vi såklart permanent stoppa alla utvisningar av kvinnor (och män) till förtryckets Iran. Det skulle hjälpa många väldigt konkret.
Visa på X →@PeterModerat Då ska det bli intressant att se hur polis och rättsväsendet skiljer på ”tyg på huvudet” och ”tyg på huvudet”. Rättssäkert är såklart en grundpelare i demokratin.
Visa på X →@staffanst Du jämförde med Förintelsen och jag reagerar såklart starkt mot det. Vi stiftar lagar för Sverige, utifrån svensk grundlag, inte för andra länder eller deras sammanhang. Vi bör för övrigt såklart stoppa alla utvisningar av unga tjejer till Iran, permanent.
Visa på X →@Retromannen @veronicaliedber Mycket har hänt och utvecklats på 25 år.
Visa på X →Röstar du på C S MP eller V så blir det ingen ny fossilfri planerbar kärnkraft i Sverige meddelar Daniel Hellden (MP) i Agenda. #svt #svpol


Jag hade idag förmånen att få besöka den syrianska kyrkan S:t Adai i Enköping, när dom höll sin årliga minnesgudstjänst över Seyfo. Seyfo betyder "svärd" och är den syrianska benämningen på det turkiska folkmordet mot kristna minoriteter under början av 1900-talet. Jag höll ett kort tal om den svenska missionären Alma Johansson, som växte upp bara några mil från Enköping. Hon gjorde en stor insats med att hjälpa kristna flyktingar och med att sprida sanningen om vad som hade hänt. Herren säger åt oss att förlåta. Inte att glömma.

Ännu en intensiv vecka för riksdagsledamot Hellsborn går mot sitt slut: Veckan startade hemma i Halland, med ett möte på Halmstad slott med landshövdingen. Aktuella frågor för Halland gicks igenom. Därefter hanns det med en flygbladsutdelning hemma i Varberg innan det bar av upp till Stockholm igen. Uppe I Stockholm hölls tredubbla voteringar, utskottsmöte och gruppmöte. Därtill möten med Dumpen (se separat inlägg), Svenska museet i Chicago, Finansdepartementet, och författaren Daniel Schartz, som släppt en bok om svensk-israeliska relationer. Jag hann även med att delta på frågestunden med en fråga till ministern för civilt försvar, samt skriva en ny insändare. Se separata inlägg för mer info om dessa båda punkter. För ovanlighetens skull bar det inte av hem till Halland den här helgen. Lördagen spenderades i Upplands Väsby, på partiets stora Val-kick off. Återigen se separat inlägg för fler bilder. Veckans politiska gärning avslutades på söndagen, när jag för första gången besökte Enköping. Inbjuden till den syrianska kyrkan höll jag ett tal på minnesgudstjänsten över offren för folkmordet 1915. Jag återkommer med mer om detta i senare uppdateringar. Imorgon börjar en ny vecka, den sista i riksdagen för den här terminen. Sedan är det valrörelse på heltid hemma i Halland som gäller.

