Kista har monterats ner steg för steg under flera år. Nu kommer beskedet vi länge fruktat att Ericsson lämnar Kista helt och hållet. Detta är ett monumentalt misslyckande. Samtidigt som Kista försvagas växer skuldberget i Stockholms stad.
Socialdemokraterna vanstyr Stockholm och lämnar efter sig färre jobb, mindre framtidstro och en stad som tappar mark. De måste röstas bort 13 september
Visa på X →Håller med min blivande borgarrådskollega @Fjellner till hundra procent. Det är helt absurt att Lidingö kommun ber Ukrainska flyktingar som flytt Putins vidriga anfallskrig att packa ihop väskorna och lämna kommunen.
Blir det ett borgerligt maktskifte efter valet kommer vi liberaler självklart, utan att blinka välkomna familjerna hit, och de ska få bo i Stockholm så länge det behövs och så länge de vill. Punkt.
Slava Ukraini 🇺🇦
Visa på X →I Agenda talar Mikael Damberg om ansvarstagande och att sätta Sverige först och vill göra upp med borgerligheten. Men alla som följt svensk politik vet att det här är ett spel för gallerierna. Sossarna försöker flytta fokus från det verkliga problemet. Det är att Magdalena Andersson inte har ett samlat lag och att vänstern är djupt splittrade i frågor som rör skatter, energi, migration, rättspolitiken, Nato och internationellt samarbete. Samarbete över blockgränsen är bra för att säkerställa långsiktighet i viktiga frågor, men det kan inte ske på Socialdemokraternas villkor. Vill de göra upp får de gärna ansluta sig till Tidö-laget.
#agenda
Visa på X →Känns det inte lite typ 90-tal eller nåt att vara besatt av ”EN MILJON” som om det en näst intill ouppnåelig summa? Sparande och investerande har blivit en folksport och vi har många fler miljonärer än när typ bara krösus sork och farbror Joakim var det. Och det är bra.
Visa på X →Mycket glädjande! Socialdemokraterna måste sluta obstruera mot liberaliseringarna. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/forvaltningsratten-stockholms-stads-alkholstopp-strider-mot-lagen
Visa på X →Lärare ska såklart ta emot choklad. Och sjuksköterskor borde för övrigt få julbord med både kött och snaps. Det asketiska idealet som genomsyrar svensk offentlighet är verkligen ett självskadebeteende.
Visa på X →@JoarForssell @HolmgrenJohan Inte heller biolog men spenderar rätt mkt tid ute i spenaten. Varken varg, lo eller gris har elev på sin meny. Varg skulle fysiskt kunna gnaga på ett barn men det är inget man behöver oroa sig över. Dessutom skjuts knäppa vargar för att helt eliminera den risken.
Visa på X →Skollunchen ska framförallt vara aptitlig för att eleverna ska orka skoldagen. Veganskt, vegetariskt eller kött? Varierat och gott är det viktigaste!
För övrigt äter många djur annat än veganskt och skulle kunna tänka sig att äta en elev om möjligheten dök upp😢😬
Visa på X →Idag röstade riksdagen för att grundlagsskydda den svenska aborträtten. För mig handlar det här om något mycket större än juridik och paragrafer. Det handlar om frihet. Jag har engagerat mig i jämställdhetsfrågor i över 20 år, och det är ingen slump.
Med min bakgrund vet jag att livet hade kunnat se helt annorlunda ut om jag inte hade vuxit upp i Sverige. Friheten att själv få forma sitt liv, fatta egna beslut och leva som kvinna på egna villkor är inte självklar för alla flickor och kvinnor. Inte ens i Sverige år 2026. Det är därför jag aldrig kommer acceptera hedersförtryck, kvinnofientliga normer eller krafter som vill flytta tillbaka kvinnors frihet.
Idag är jag också stolt som mamma till två söner. För den här kampen handlar inte bara om flickors och kvinnors frihet, utan också om vilka värderingar våra pojkar ska bära med sig in i vuxenlivet. Att respektera kvinnors frihet och självbestämmande ska vara en självklarhet i Sverige. Därför är jag stolt idag. Stolt som kvinna, liberal, mamma och lagstiftare.
Men kampen för flickors och kvinnors frihet fortsätter lika oförtrutet även framöver, så länge det finns orättvisor att bekämpa och fler segrar att vinna. Och finns det en svensk värdering som är värd att försvara alla dagar i veckan så är det just jämställdheten.
Visa på X →@Karin_Pihl Eller Kinas kärnvapenprogram? Ingen förstatligad primärvård i världen hjälper mot atomvintern som kommer! ❄️❄️❄️
Visa på X →Den allra viktigaste frågan alla kategorier är såklart att Ukraina vinner och Ryssland förlorar kriget. Men det är ju verkligen inte ett argument för att inte också lyfta många andra mer eller mindre viktiga frågor. 2/2 🧵
Visa på X →Varför låter Ebba som ett argt mail? ”äR dEt HäR dEN viKtiGastE FråGaN?” Nej naturligtvis är det inte det, ingen har heller påstått det.
1/2🧵
https://www.expressen.se/nyheter/politik/ebba-busch-ratar-jimmie-akessons-forslag-om-systembolaget/
Visa på X →@hyfsatliberal @KarlssonMax Snart iaf. Sydney ska bara gå hem först
Visa på X →@hyfsatliberal @KarlssonMax GMT+8, också känt som China standard time eller den mest folkomfattande tidszonen. För 1,5 miljarder människor är klockan AW precis nu!
Visa på X →@KarlssonMax 🎶Klockan är 08:56, dags att fucka ur🎶
Visa på X →@Edward_Blom @LudwigUller Försvaret mot ondskans axelmakter Ryssland, Kina, Iran och Nordkorea!
Visa på X →@KarlssonMax Inte med en trevlig take-away NEIPA från en fräsch food truck iaf. För det får man inte :(
Visa på X →Dom infiltrerar, spionerar och saboterar. Kinesiska spioner i Norge, UK och andra länder nära oss. Naturligtvis också i Sverige. Tyvärr gör Kinas enhetsfrontspolitik att vi hela tiden måste vara mycket misstänksamma. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ny-misstankt-kinesisk-spion-gripen-i-norge
Visa på X →@neo_andreas Det finns i vår rapport!🍻
Visa på X →@StureJohansson Jag kan tänka mig det, för dessa demonstrationer ser inte inbjudande ut.
Visa på X →@esegarese Kommer aldrig vara tyst eller ge efter för judehat. Aldrig!
Visa på X →@esegarese Liberalerna i Stockholms stad och i regionen sitter i opposition men när jag inom kort kliver in som borgarråd, lovar jag att jaga S-styret som bara sitter med armarna i kors.
Visa på X →Igår ekade rop om ”intifada” och ”one solution” utanför min gata i Stockholm. Samtidigt leds busstrafiken om för att ge plats åt demonstrationer där judehat normaliseras på våra gator.
Det här är fullständigt oacceptabelt. Stockholm ska vara en stad där judar kan känna trygghet och frihet, inte där hatbudskap tillåts ta över det offentliga rummet.
Visa på X →Just hemkommen från Kyiv.
Rysslands attacker dödar urskiljningslöst och på Majdan vajar fler flaggor än man kan ta in.
Fasansfullt och meningslöst.
Tack @BlagulaBilen för att jag fick chansen att hjälpa till på riktigt. Ytterligare fem bilar levererade till Ukraina.
Visa på X →Påminner på förekommen anledning om att fackets argument för matkravet är trams och hör hemma i papperskorgen https://www.altinget.se/artikel/l-ledamot-fackets-argument-for-matkravet-hor-hemma-i-soptunnan
Visa på X →