Socialdemokraternas och Magdalenas självbild är onekligen väsensskild från verkligheten.

Vi sparar allt, även det som raderas.
Socialdemokraternas och Magdalenas självbild är onekligen väsensskild från verkligheten.

Statsministern fick köra grävmaskin när bygget av ny fabrik invigdes i Eskilstuna | SVT Nyheter https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/statsministern-fick-kora-gravmaskin-nar-bygget-av-ny-fabrik-invigdes-i-eskilstuna
Visa på X →Nu kan Agnes, 11, spela basket på hemmaplan i Andersberg | Sveriges Radio https://www.sverigesradio.se/artikel/nu-kan-agnes-11-spela-basket-pa-hemmaplan-i-andersberg
Visa på X →Det här är så fruktansvärt illa.
Visa på X →Med SD-regeringen sjunker Sverige i rankningar och de utländska direktinvesteringarna minskar Med budgetunderskotten, massarbetslöshet och kass tillväxt varningslamporna blinkar Bredare samarbeten över blockgränsen borde aldrig vara fel En tillväxtpakt eller energiöverenskommelse är inget spel Tisdagskväll i Täby Kyrkby och vi massor av dörrar knackar Bara 89 dagar till valet och vi för alla sköna samtal tackar
Visa på X →@Haldoor_ @ProfGeesinimo Agree! I’ve pushed for this since 2014 and it’s since official party policy.
Visa på X →@Mylovanov Fruktansvärt!
Visa på X →Time for the rest of the free world to follow. Congratulations! 🎉
Visa på X →Mycket viktig konsumentinformation. S, V, C & MP innebär en återgång till ett Sverige som prioriterar andra länders folk framför Sveriges.
Visa på X →@JonasBCAA För vad?
Visa på X →@Pansarvecket Tack för inspel. Jag menar inte att samtyckeslagen ska avskaffas, utan att rättssäkerheten måste stärkas. Frågor om uppsåt, bevisvärdering och domstolarnas hantering av mål där teknisk bevisning saknas förtjänar en betydligt större diskussion än de får i dag.
Visa på X →@dingdingvarld1 Jag antar att de flesta hade velat veta vad de faktiskt misstänks för innan de förväntas börja förklara sig. När uppgifter redan cirkulerar i media innan man ens blivit delgiven misstanke blir verkligheten betydligt mer komplicerad än den teoretiska bild du beskriver.
Visa på X →Det är inte rimligt att man har kunnat bli svensk medborgare utan att kunna ett enda ord svenska. Sedan den 6 juni måste den som vill bli medborgare i Sverige: 👉Kunna prata svenska 👉Kunna försörja sig 👉Leva skötsamt och inte begå brott Det är rättvist mot alla svenska medborgare, nya och gamla, som gör rätt för sig. Medborgarskapet är inte bara ett pass, utan ett kvitto på att man fullt ut är en del av Sverige. Med både rättigheter och skyldigheter. Och att alla kan bli en del av vår samhällsgemenskap, oavsett var man kommer ifrån 🇸🇪


Ska kriminella utlänningar få stanna i Sverige?
Visa på X →@HerrFlax Bra emoji! Hoppas det blir ett dansant möte! 💃
Visa på X →@VirkKashif @FawAzzat Islam är en antidemokratisk, våldsförespråkande och kvinnofientlig ideologi med målet att islamisera hela världen. Den har ingenting i Sverige att göra. Det finns en lång rad länder där du kan få utlopp för dessa sunkiga värderingar. Sverige är vårt, inte ert.
Visa på X →👇👇👇👇
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Våld och tvång i hemmet är ju oerhört svårt att komma åt. Det krävs mer personal i skolan som kan fånga upp barn och unga, mer resurser i socialtjänst som kan stödja på riktigt, skyddade boenden och såklart oerhört mycket mer. Men att statligt kontrollera kläder är inte rimligt.
Visa på X →Det här med hårda tag mot våldsbrott i allmänhet och mot kvinnor i synnerhet är bara prat från vänstern. Reservationerna haglar från S, V, MP och C. Regeringen med det blå-gula laget fortsätter reform för reform att göra Sverige tryggare, starkare och mer rättvist! Men vi är inte nöjda och inte klara än 🇸🇪💙💛 #votering #riksdagen




در ماههای گذشته، مبارزه مردم ایران برای آزادی عملاً به یک هشتگ تقلیل یافت: #جاویدشاه. هر کس که حاضر نشد بیقید و شرط پشت رضا پهلوی بایستد، مورد حمله، تمسخر و تخریب قرار گرفت. اجازه دهید از همین ابتدا روشن بگویم: من هیچ مشکلی با ایشان ندارم. اگر روزی مردم ایران خواهان بازگشت پادشاهی باشند، این حق و انتخاب خود آنان است. اما من نمیتوانم بپذیرم که مردم بیگناه به خیابانها فرستاده شوند، در حالی که مقدمات لازم فراهم نشده است. پیش از هر چیز، باید دستگاه سرکوب رژیم تا آنجا تضعیف شود که مردم شانس واقعی برای بازپسگیری کشورشان داشته باشند. از روز نخست، راهبرد من روشن بوده است: تضعیف جمهوری اسلامی از طریق تضعیف مهمترین بازوی قدرت آن، یعنی سپاه پاسداران. از طریق تحریمها، فشار اقتصادی و ضربه زدن به منابع مالی رژیم. ایران کشوری وابسته به واردات است. هرچه ارزش پول ملی سقوط کند، هزینه زندگی بالاتر میرود و فشار بر حکومت افزایش مییابد. این فشار زمانی ملموستر میشود که بدانیم جمهوری اسلامی، با وجود برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، حتی برای تأمین سوخت نیز به واردات وابسته است. من معتقدم که در نهایت، تنها از این مسیر میتوان رژیم را به نقطه فروپاشی رساند. در دیماه نیز نشانههایی از این واقعیت را دیدیم، هرچند هنوز به سطحی از فشار اقتصادی که به باور من برای بسیج مردم و تحقق یک تغییر واقعی لازم بود، نرسیده بودیم. با وجود هشدارهای من، برخی مسیر دیگری را برگزیدند و بدون آنکه سایر قطعات این پازل تکمیل شده باشد، مردم را به خیابانها فراخواندند. بدون آنکه زمینههای لازم در سطح منطقهای و بینالمللی فراهم شده باشد. این موضوع را مایه تأسف میدانم. اما اکنون زمان سرزنش یکدیگر نیست. من گذشته را پشت سر میگذارم. هنوز هم میتوان موفق شد، اما این موفقیت نیازمند آمادگی، صبر و راهبرد است. اینکه دقیقاً چه باید کرد، موضوعی نیست که در فضای عمومی درباره آن سخن بگویم. من قصد ندارم هیچ سرنخی به سپاه پاسداران بدهم. پس بیایید از نو آغاز کنیم. با هم.


@Anettes_ Su har tydligen inte läst beslutet? Finns inget sånt beslutat alls.
Visa på X →@emmafastesson Trams
Visa på X →Centerpartiet har lanserat sitt valmanifest, med 328 frågor som är ”centrala för partiet”. Samma parti som under 4 år bara lyckades få två utredningar på plats, en om gårdsförsäljning och en om strandskydd. Ambition och kapacitet verkar inte lira riktigt.
Visa på X →I går tog riksdagen beslut om den största straffrättsreformen i modern tid. Trots olika invändningar från S, C, V och MP fick regeringen igenom alla förslag. Mer detaljer om beslutet hittar du på http://www.ericsoniubbhult.se




@mikaeldamberg

