Kan fortsätta hela kvällen.. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rQz4l/vilse-i-it-skandalen-det-har-ar-vad-det-handlar-om
Visa på X →Sök
Nästa gång Aftonbladets ledarsida klagar över "tonen" kan ni be dom dra åt skogen.

Under tiden socialdemokrater tramsar runt har Sverige verkliga problem. https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/9zlB1W/andreas-cervenka-elkrisen-riskerar-att-bli-en-finanskris
Visa på X →En attack från S som ifrågasätts av säkerhetsexperter och statsvetare. Inte ens Aftonbladet tror på det.


Oväntat stöd från Aftonbladet angående Socialdemokraternas anklagelser. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQg50O/experter-ifragasatter-s-attack-om-sd-s-koppling-till-putins-ryssland
Visa på X →"– Det är ganska vågat att ha de två personer som pekades ut som ansvariga för IT-skandalen hos Transportstyrelsen 2017. Ygeman förlorade sitt jobb och Hultqvist höll på att lämna just på grund av säkerhetsfrågor." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQg50O/experter-ifragasatter-s-attack-om-sd-s-koppling-till-putins-rysslanhttps://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQg50O/experter-ifragasatter-s-attack-om-sd-s-koppling-till-putins-ryssland
Visa på X →Inte ens Aftonbladet ställer upp på socialdemokraternas desperado. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQg50O/experter-ifragasatter-s-attack-om-sd-s-koppling-till-putins-ryssland
Visa på X →Sverige efter 8-år med Socialdemokrater: Elbolag prisvarnar: Ha en buffert på 50 000 kronor https://www.aftonbladet.se/a/LlpMbV
Visa på X →Sätter fingret på varför riktig journalistik behövs för demokratin. Och varför extremhögern tjänar på att rasera oberoende media | Mattias Beijmo om manipulationer av svensk valrörelse https://www.aftonbladet.se/a/OrRV53
Visa på X →Upp till bevis företräder @Byggnads ordf sina medlemmar eller socialdemokraterna. Och kommer man bocka o buga för arbetarfientliga C o MP i vanlig ordning. Makten framför allt. https://www.aftonbladet.se/a/Ea0rQj
Visa på X →RT @bladetledare: Vi måste prata om Ulf Kristerssons förflutna https://www.aftonbladet.se/ledare/a/a7XQBO/vi-maste-prata-om-ulf-kristerssons-forflutna?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1564123732985225216
Visa på Mastodon →RT @AB_Karin: Som sagt: Sverigedemokraterna säljer ut sina arbetarväljare. Högern säljer ut invandrarna. Vinnare blir den brunblå fyrklöverns företrädare som får ta plats i regeringskansliet. Men framför allt en annan grupp: välfärdskapitalet. https://www.aftonbladet.se/kultur/a/EadKVK/karin-pettersson-om-hogern-och-valfardskapitalet 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1564122903771324418
Visa på Mastodon →Svenska löntagare förtjänar samma trygghet som sina nordiska kollegor. Röstar man på Socialdemokraterna så kommer vi att stoppa Moderaternas planerade jättenedskärningar i sjukförsäkring och a-kassa. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/28M5Ea/byggnads-hogerregering-vore-katastrof-for-arbetarna
Visa på X →Vänsterpartiet satsar på biologisk mångfald. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wOy4PL/v-fem-5-miljarder-kr-mer-per-ar-pa-biologisk-mangfald
Visa på X →Svenska folket föredrar Magdalena Anderssons starka ledarskap framför Ulf Kristerssons högerkonservativa gir. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/5GAA4X/kallduschen-for-ulf-kristersson
Visa på X →Galet trevlig recension i Aftonbladet av KD:s officiella vallåt 2022 VI ÄR REDO 🎶🎸🙏 https://www.aftonbladet.se/kultur/a/z7WJow/kristofer-andersson-satter-plus-pa-vallatar-valet-2022 @SR_Kultur @KULTURNYHETERNA @DNKultur @kdriks @GPKultur
Visa på X →Skolan är verkligen helt central om vi ska knäcka gängen. Och då måste vi också återta den demokratiska kontrollen så att kunskap - inte vinst - återigen blir fokus. Marknadsmodellen skapar felaktiga incitament i alla skolor. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/XqxLLo/demirbag-sten-bara-skolan-kan-knacka-gangen 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1561980101503242240
Visa på Mastodon →Galenskapen har ingen gräns. Som boende i Ursvik väntar jag framför allt på att det ska bli enkelt att ta sig mellan Ursvik och Rinkeby igen. Som svensk tänker jag varje dag kämpa för att barnen som växer upp på andra sidan bron inte ska bli svartmålade. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pWJ5qW/sverigedemokrater-vill-riva-bro-till-rinkeby
Visa på X →RT @anderslindberg: I december 2018 skällde Ebba Busch ut mig inför en fullsatt riksdag. Jag saknade "förankring i verkligheten" och "förgiftade medvetet det politiska samtalet". Fick jag rätt i vad jag hade skrivit? Jajamän. https://www.aftonbladet.se/ledare/a/XqxLJ7/jag-verkar-ha-fatt-ratt-om-von-papen 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1561791652339060737
Visa på Mastodon →Att vägra demokratisk debatt inför väljarna är knappast att visa dem respekt. RT @Aida_Hadzialic: Imorgon skulle jag haft min första livesända debatt i valrörelsen mot Moderaternas finansregionråd i Stockholm, Irene Svenonius. Hon vägrar dock återigen att ställa upp i Aftonbladets studio. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1561791139434401792
Visa på Mastodon →Viktig text av @anderslindberg. En berättelse om hur illa det kan gå. Högern företräder storkapitalet, som inte skyr några medel för att berika sig än mer och tror att allt kan köpas för pengar, men vad har hänt med @liberalerna? https://www.aftonbladet.se/ledare/a/XqxLJ7/jag-verkar-ha-fatt-ratt-om-von-papen
Visa på X →Kanske för att tydliggöra för väljarna att det är det här gänget ni kampanjar för? Ändå rimligt. Men mkt sorgligt. RT @Uppsala_Hassan: Snacka om att döda engagemang och kampanjglädje så här i valspurten. Varför? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dX1w9/l-m-kd-och-sd-kampanjar-tillsammans-aker-pa-bussturne 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1561603671737208832
Visa på Mastodon →Ny energi för Sverige! Denna Power-Turné visar enighet i en av Sveriges viktigaste frågor. Valet 2022 är ett energival och fyra av riksdagens partier är eniga. Det behöver väljarna få veta. @kdriks https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dX1w9/l-m-kd-och-sd-kampanjar-tillsammans-aker-pa-bussturne
Visa på X →Premiär för gemensamt kampanjande för egen del och partiet, där samtliga kärnkraftverk ska besökas jämte stopp under vägen under parollen ”Ny energi för Sverige” https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dX1w9/l-m-kd-och-sd-kampanjar-tillsammans-aker-pa-bussturne
Visa på X →Bra text av @AB_Karin https://www.aftonbladet.se/kultur/a/EadKVK/karin-pettersson-om-hogern-och-valfardskapitalet 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1560943802562527239
Visa på Mastodon →