@YekbunAlp Bakgrunden är detta: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQQvaB/maktkamp-i-kd-i-sodertalje-kan-forstora-ditt-liv
Visa på X →Sök
En bra nyhet idag. Det finns Kristdemokrater med integritet. https://www.aftonbladet.se/a/q11vzw 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1582065581981069312
Visa på Mastodon →En bra nyhet idag. Det finns Kristdemokrater med integritet. https://www.aftonbladet.se/a/q11vzw
Visa på X →@elin_holmsten Och detta https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQRJdg/moderaterna-och-sverigedemokraterna-inleder-regeringsforhandlingar
Visa på X →RT @blmqvst: Moderaterna sitter på händerna och vägrar bilda regering och införa elprisstöd så snabbt som möjligt. Skriver i stället debattartiklar och skyller på S. Det är så patetiskt att det finns inte. Bilda regering. Lös problemen ni lovade lösa. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/q1WB7O/m-regeringen-forsenar-elprisstodet-medvetet 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1579488959549566978
Visa på Mastodon →I och med att man vanligtvis inte ens kan få en vanlig klasslista med hänvisning till gdpr är detta väldigt allvarligt. https://www.aftonbladet.se/a/bgGxad
Visa på X →I ett land utan fri press och yttrandefrihet är det tydligen svårt att begripa sig på sådant. Jag tycker också att Svenska nyheter ibland går över gränsen men det är själva vitsen med satir. https://www.aftonbladet.se/a/y64XeJ
Visa på X →Skrämmande. Måste motivera till ökad klimatambition i politiken. https://www.aftonbladet.se/a/ab7OPM 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1576639060294123521
Visa på Mastodon →Skrämmande. Måste motivera till ökad klimatambition i politiken. https://www.aftonbladet.se/a/ab7OPM
Visa på X →Lööf har rätt, det är oerhört och oansvarigt. https://www.aftonbladet.se/a/8JQGo1 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1576228703448752129
Visa på Mastodon →Lööf har rätt, det är oerhört och oansvarigt. https://www.aftonbladet.se/a/8JQGo1
Visa på X →En regering som är helt beroende av SD riskerar att leda till en kraftig backlash för jämställdheten. Kvinnor och flickor förtjänar bättre än så. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/JQxxV7/mp-nasta-regering-ar-ett-hot-mot-jamstalldheten
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/a/zEr2kK 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1573759033605070848
Visa på Mastodon →RT @anderslindberg: Minst tio ledamöter skämtröstare på Martin Ådahl (C) vid omröstningen om talman. Att de även valde Julia Kronlid (SD), som inte tror på evolutionen utan att jorden skapades av Gud för 6000 år sedan, till andre vice talman var tyvärr på allvar. https://www.aftonbladet.se/ledare/a/8JB2mE/med-hogre-elpriser-och-matpriser-har-vi-inte-rad-med-sa-manga-pajaskonster 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1574663198057299968
Visa på Mastodon →Så Centern la ned sina röster i valet mellan @Almericson och Julia Kronlid som andre vice talman och belönades av Sverigedemokraterna med en post som tredje vice. "Grattis" Centern väl spelat med SD. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=960526
Visa på X →Under valrörelsen skanderade socialdemokrater rena lögner. Både på torgen och från regeringen användes samma retorik. Vad har @AnnLinde sagt till utländska politiker under åren egentligen? Vad har S gjort för att förstöra Sverigebilden? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kE38Jv/ann-linde-manga-lander-oroade-over-sverigedemokraterna
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/a/zEr2kK
Visa på X →HUR? HUR?! kommer liberala liberalpartister kunna godta en politik som SD vill ha? Genom ministerposter? ”– Landar han in den här förhandlingen och det faller 3-4 ministerposter till Liberalerna så kommer det att lägga sordin på upprorsstämningarna.” https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GMQrPm/l-kallor-om-johan-pehrsons-svara-sits-balansgang
Visa på X →Ansvariga måste ställas tillsvars! Jag står på kvinnornas sida och tror att alla som har ett hjärta och något innan för pannbenet gör det! https://www.aftonbladet.se/a/BWlqne 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1571717078675263488
Visa på Mastodon →Ansvariga måste ställas tillsvars! Jag står på kvinnornas sida och tror att alla som har ett hjärta och något innan för pannbenet gör det! https://www.aftonbladet.se/a/BWlqne
Visa på X →RT @IdaOstenberg: Högerextremism bland riksdagskandidater, trollarméer, journalistrugby, grattishälsningar från Le Pen, oro bland judiska svenskar, en partiledare som kliver av efter flera mordhot, men @liberalerna tycker att Magdalena Andersson har tråkig ton. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veAO7X/l-allvarliga-anklagelser-fran-andersson 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1570645108412022784
Visa på Mastodon →En politiker med stor integritet. Jag kommer att sakna Annie Lööf, vet att många håller med mig såväl högerut som vänsterut. Tråkigt att hennes parti inte blev belönat i det här valet, för de viktiga principer de står för. Övertygad om att det vänder. https://www.aftonbladet.se/a/69zo3r 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1570382214948438017
Visa på Mastodon →En politiker med stor integritet. Jag kommer att sakna Annie Lööf, vet att många håller med mig såväl högerut som vänsterut. Tråkigt att hennes parti inte blev belönat i det här valet, för de viktiga principer de står för. Övertygad om att det vänder. https://www.aftonbladet.se/a/69zo3r
Visa på X →Nej. Det är inte synd om Liberalerna. Det är ert val att tillsammans med SD ta makten. Det är ni som har ett ansvar att markera mot den växande rasismen på våra gator. Sluta tramsa. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veAO7X/l-allvarliga-anklagelser-fran-andersson
Visa på X →När man trodde att Aftonbladet ledarsida inte kunde sjunka lägre gör de det ändå. https://www.aftonbladet.se/a/zEGdBq
Visa på X →