Bra att statsrådet erkänner att hon gjorde fel! Men problematiskt att ett statsråd t o m själv har svårt att skilja frågor om sina egna ekonomiska intressen kopplade till friskolor från frågor om regeringens politik för friskolor. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/763eKW/edholm-lovar-svara-pa-fragor-i-fortsattningen 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1590325397568507904
Visa på Mastodon →Sök
Igen? Der måste få ett slut! https://www.aftonbladet.se/a/on377g 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1590588826811916288
Visa på Mastodon →Igen? Der måste få ett slut! https://www.aftonbladet.se/a/on377g
Visa på X →En av dem som Erdogan vill ha utlämnad: "Det var ett stort misstag att sätta sig vid förhandlingsbordet med en despot. Erdogan är en tyrann i en islamofascistisk diktatur. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4oB2Ma/erdogan-kallade-bulent-kenes-terrorist-chockade
Visa på X →Apanaget till kungafamiljen höjs med 18,7 miljoner kronor. För att kungen ska kunna fira sina 50 år vid tronen. Samtidigt har vi familjer som inte har råd att fira barnens födelsedagar men för all del, de kan vinka till kungen när han firar. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEwmb0/sa-mycket-pengar-far-hovet-i-nya-budgeten
Visa på X →@detljuvalivet skrev nyligen en text och återgav bla delar av riksdagsdebatten i våras https://www.aftonbladet.se/kultur/a/9zz0Vp/eric-rosen-om-den-nya-lagen-om-utlandsspioneri
Visa på X →Bla @oisincantwell har skrivit om hur regeringen lanserade denna lag under största möjliga tystnad https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/G3jLBB/regeringen-smog-ut-hart-kritiserad-spionlag-under-storsta-mojliga-tystnad
Visa på X →Läs artikeln: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/kEwQ0v/s-regeringen-sviker-sitt-vallofte-om-elprisstod
Visa på X →Mitt i prick. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wAg6nG/facken-i-valfarden-tidoavtalet-blundar-for-valfardskrisen 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1586628049063346178
Visa på Mastodon →RT @ABJeppsson: Sju meters havsnivåhöjning riskerar att bli oundviklig (på lång sikt) om bara 15-20 år, om utsläppen och uppvärmningen fortsätter på samma sätt som nu. Har gjort en stor intervju med Johan Rockström efter den senaste tidens dystra rapporter. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xgm8xB/rockstrom-sju-meters-havsnivahojning-kan-bli-inlast-pa-gronland 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1586621849156345856
Visa på Mastodon →Bra @hsvenneling: Håkan Svenneling (V) i riksdagen: Riv avtalen med Iran https://www.aftonbladet.se/a/Xbjl5x
Visa på X →Det är dags att ändra fokus och arbeta för en hållbar framtid. Klimatfrågan måste upp på dagordningen igen såväl i Sverige som på EU-nivån. Det är dessutom mer hållbart också ekonomiskt och säkerhetsmässigt att verka för en fossilfri ekonomi. https://www.aftonbladet.se/a/EQQdRo 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1585609934502187013
Visa på Mastodon →Det är dags att ändra fokus och arbeta för en hållbar framtid. Klimatfrågan måste upp på dagordningen igen såväl i Sverige som på EU-nivån. Det är dessutom mer hållbart också ekonomiskt och säkerhetsmässigt att verka för en fossilfri ekonomi. https://www.aftonbladet.se/a/EQQdRo
Visa på X →Kors i taket. Lena Mellin på Aftonbladet sågar flera partiledare i partiledardebatten "vilse i pankakan" men ger @dadgostarnooshi beröm: "En som däremot var i toppform var Nooshi Dadgostar (V)." Ibland träffar hon rätt, Mellin alltså. #pldebatt
Visa på X →Nooshi Dadgostar till attack mot Lotta Edholm och hennes friskolekoncern. https://www.aftonbladet.se/a/wAA17P
Visa på X →Varför ska inte alla skolor tåla öppenhet och granskning? Samhället har ett ansvar för alla elever, oavsett vilken skola de går i. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/gEEQ6A/sofie-axelsson-det-maste-ga-att-granska-friskolorna 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1584461979820863490
Visa på Mastodon →Men herregud, tre partier (V, MP och C) var tydliga med att de inte tog emot bidrag som strider mot reglerna. Tre partier (S, M och L) har erkänt att de gjorde fel. Två partier försöker komma undan. Ta ansvar! https://www.aftonbladet.se/a/q11l3m
Visa på X →@tsbalans @Skolinkvisition RT @AsaWestlund: Jag har anmält skolministern till KU. Klart olämpligt att tillträda med intressen i vinstdrivande skolföretag. Landets elever förtjänar en minister som alltid prioriterar deras möjlighet att lära mer. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MooBWm/skolministern-ku-anmals-for-aktieinnehavet 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1583473314638442498
Visa på Mastodon →Jag har anmält skolministern till KU. Klart olämpligt att tillträda med intressen i vinstdrivande skolföretag. Landets elever förtjänar en minister som alltid prioriterar deras möjlighet att lära mer. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MooBWm/skolministern-ku-anmals-for-aktieinnehavet 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1583469756371599361
Visa på Mastodon →Vilken ökenresa Storbritannien hamnat i. Sorgligt, men förmodligen den väg populism riskerar leda till. https://www.aftonbladet.se/a/BWWnXQ 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1583108833924173828
Visa på Mastodon →Vilken ökenresa Storbritannien hamnat i. Sorgligt, men förmodligen den väg populism riskerar leda till. https://www.aftonbladet.se/a/BWWnXQ
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/debatt/a/766Lqw/sd-vi-blev-diskriminerade-men-fick-aldrig-hjalp #svpol
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/a/dwwLLJ 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1582355689972060160
Visa på Mastodon →RT @Ivarpi: Inget ont om Lotta Edholm (L), som säkert är kompetent och hederlig. Men jag tror att det är ett strategiskt misstag att göra skolminister av någon som är så djupt insyltad i aktiebolagsdelen av skolan. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2BBqe4/charlotta-lotta-edholm-ny-skolminister-ager-aktier-i-skolkoncern 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1582355549836173312
Visa på Mastodon →https://www.aftonbladet.se/a/dwwLLJ
Visa på X →