P som i progressiv, i varje fall om socialisten Magdalena Andersson får bestämma.

P som i progressiv, i varje fall om socialisten Magdalena Andersson får bestämma.

Det är bra att socialisten Magdalena Andersson är tydlig. Här visar hon öppet sitt stöd för Spaniens premiärminister Pedro Sánchez, var mål är att ge minst 500 000 illegala invandrare amnesti i landet, samtidigt som den iranska regimens flagga syns i bakgrunden.
Visa på X →Magdalena Andersson håller tal under flaggorna av Hamas och den iranska regimen. Global socialism är ondska.


Vänsterpartiet vill ha ministerposter efter valet i höst, det säger Nooshi Dadgostar rakt ut i Agenda. Samtidigt säger vänstern nej till den nya migrationspolitiken och rättspolitiken. De är emot NATO, tar inte ansvar för den nukleära avskräckningen, vill bromsa upprustningen av vårt militära försvar och vill försvaga Europasamarbetet. Allt detta mitt i det allvarligaste säkerhetspolitiska läget på decennier. Dessutom vill de montera ner arbetslinjen, höja bidragen och införa en så kallad miljonärsskatt. Jag är genuint nyfiken på varför Centerpartiet vill ingå i detta lag, men framförallt hur Magdalena Andersson tänkt sig få ihop ett enat lag av den här mixen.
Visa på X →Vänsterpartiet har haft kongress i helgen och de kräver att få sitta i en socialdemokratisk regering för att släppa fram Magdalena Andersson. Ett klart besked till väljarna. På högersidan finns ett tydligt alternativ med fyra partier som kan och vill styra minst fyra år till för att få ordning på Sverige 👍🏼🇸🇪
Visa på X →Magdalena Anderssons klimatministerkandidat utlovar höjda bränsleskatter.

När Magdalena Andersson (S) lovar dig saker har hon inte ett enat lag bakom sig! #svpol https://www.expressen.se/nyheter/politik/daniel-hellden-hoj-bransleskatten/
Visa på X →Från 6:e sämst till 6:e bäst i EU. Ändå fortsätter Magdalena Andersson sin bisarra svartmålning av svensk ekonomi. Att prata ned sitt eget land för att vinna billiga poänger är ovärdigt och riskerar att skada Sveriges anseende.


"Tobias Andersson säger att han är motståndare till vad han ser som en ”ideologiskt driven kapitalism”. Då tänker han främst på är det offentliga stödet till så kallade gröna företag." https://www.fokus.se/politik/sd-vill-gora-upp-med-gron-kapitalism-i-en-regering/
Visa på X →”Jimmie har inte bara slitit för Sverigedemokraterna utan för vårt land och folk i decennier, säger Andersson.” https://www.tv4.se/artikel/QqjHqsSPDTbDrG4G26pWG/sd-toppens-kaenga-till-busch-efter-orden-om-jimmie-akesson
Visa på X →Om någon till höger om S föreslagit detta hade det kallats klassförakt, hot mot demokratin och vedervärdig människosyn. https://www.sverigesradio.se/artikel/andersson-s-ge-kommuner-ratt-att-riva-slumkvarter
Visa på X →Desperationen hos Tidö tilltar. När bränslepriserna rusar samtidigt som Regeringen låst fast svenska folket i ett fossilberoende skarvar de och hittar på siffror om vår politik. Det anständiga vore att de stod för sitt misslyckande. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wr38Bo/svantesson-m-magdalena-andersson-vill-hoja-branslepriset-med-10-kronor-litern?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@utforska96 Och Magdalena Andersson tjänar under undersköterskan så klart.
Visa på X →@sdkarlsson 48. SD talade klarspråk om vad Ryssland utsatte Ukraina för. Trots att de gått in med marktrupp kunde inte S-ledaren Magdalena Andersson ens kalla det för invasion, ej heller gick de med på våra krav om att skicka tunga vapen till Ukraina.
Visa på X →Idag blev det schack matt i svensk politik när alla Tidöpartier sluter upp bakom Ulf Kristersson som statsministerkandidat. Magdalena Andersson saknar nu: 1. Regeringsunderlag 2. Egen politik. 3. Möjligheten att prata spelteori istället för sakpolitik.
Visa på X →Magdalena Andersson talar om “ledarskap som samlar”. Samtidigt kan hon inte ens svara på hur hennes egen sida ska hålla ihop. Ord är en sak. Ledarskap en annan.
Visa på X →Socialdemokraternas pressträff avbryts mitt i sändning. Kanske inte så konstigt eftersom svaren från Magdalena Andersson var minst sagt svårbegripliga. Tur att andra sände vidare.
Visa på X →Vissa studiebesök är bättre än andra. Tack till Företagarna för arrangemanget! "Tobias Andersson, hundens bästa vän? - SD besöker Värmdö Hunddagis" https://www.youtube.com/watch?v=7b7L1p8j73A
Visa på X →@MarkusWiechel @strandhall Du tar alltså avstånd från Mattias Karlssons, Björn Söders och Tobias Anderssons nominering av Donald Trump till Nobels fredspris? Talar du för SD då? Intressant.
Visa på X →@MarkusWiechel @strandhall Du menar de ”enskilda ledamöterna” Mattias Karlsson, Björn Söder och Tobias Andersson? Karlsson var tills nyligen ordförande i riksdagens utrikesutskott, Söder leder Sveriges OSSE-delegation och Andersson är ordförande i Näringsutskottet… https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sd-nominering-av-trump-till-fredspriset-kvarstar
Visa på X →Kanske ska Magdalena Anderssons splittrade sida få en egen show i SVT? Lär vara stor humor.
Visa på X →Igår lyssnade jag på Nooshi Dadgostar i Ekots lördagsintervju och undrade om det var hon eller Mikael Damberg som egentligen är finansministerkandidat. Ikväll ser jag Agenda där Dadgostar återigen sätter tonen, medan Elisabeth Thand Ringqvist gör allt för att värja sig mot vänsterpolitiken utan framgång. Vänsterns ekomiska politik är farlig, som försvagar arbetslinjen, riskerar fler arbetslösa, minskar drivkrafterna att gå från bidrag till jobb och gör det svårare för företag att anställa. Notan? Högre skatter för vanligt folk. Det är allt tydligare att Magdalena Andersson saknar ett enat lag på sin sida.
Visa på X →"Efter att det framkommit att de indragna tvättlapparna faktiskt var ett resultat av Moderaternas och Sverigedemokraternas nedskärningar valde han att gå under jorden. Svagt ledarskap verkar vara en moderat paradgren. Och från det största partiet i regeringsunderlaget, Sverigedemokraterna, har vi inte hört ett ord." Magdalena Andersson på DN Debatt. 🌹 I september är det du som väljer. Vi socialdemokater sätter välfärden främst. https://www.dn.se/debatt/mjuka-tvattlappar-ar-det-minsta-man-kan-begara-pa-bb/
Visa på Mastodon →Dadgostar (V) har sån panik över att Andersson (S) inte tar sitt ansvar som ledare för oppositionen, att hon tar saken i egna händer. https://www.svd.se/a/wrrVJP/nooshi-dadgostar-vansterpartiet-vill-ha-samtal-med-centerpartiet
Visa på X →Socialdemokratisk media har försökt lura barn. Nu ger sig partiet – samma parti som drivit pensionärer till kronofogden med sina lotterier – på politiska motståndare utifrån sexuell läggning. Vad säger Magdalena Andersson om detta?
Visa på X →