Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

När @TobiasBaudin @johanssonmorgan @shekarabi och övriga sossar som leker arbetare valde att satsa på illegala invandrare som inte skall vara i landet , ställer SD nu om svenska skattepengar skall gå till hårt arbetande svenskar inte till skuggsamhället. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/n1Lk5m/sd-orattvist-nu-skrotar-vi-den-okanda-50-lappen?fbclid=IwZnRzaARqgGdleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeErObNTjsICdZBppMNZPTiAAz7cp4yBJgbfhz1BAc6kIMdnjzTdodXK8i6BU_aem_ZC2yKStLilw6Uh6mcrH-Lg

Visa på X

"Väljarna förtjänar ett ärligt svar. Hur kan Sverigedemokraterna säga att de försvarar bruksvärdessystemet, samtidigt som de röstar för en lag som öppnar ett parallellt spår vid sidan av det? Hur kan de lova nej till marknadshyror, men hjälpa högern att införa dem bakvägen?" Läs gärna Joakim Järrebrings och min debattartikel i Aftonbladet. 🌹 https://www.aftonbladet.se/debatt/a/16vK1Q/sd-oppnar-bakdorren-for-marknadshyror

Visa på Mastodon

Förlåt Björn Lindahl, fotograf på Aftonbladet, men du lyckades alltså inte ta en enda bild där fyra pers hade öppna ögon? Eller valde du medvetet denna?

Visa på X

Aftonbladet skriver: ”En annan fråga som kan påverkas är den om kärnkraft, som röstas om på onsdag nästa vecka. Oppositionen har reserverat sig mot ett förslag från Tidöpartierna, bland annat Miljöpartiet, som är kraftigt emot en utbyggnad. Även i den frågan säger Elsa Widding till SVT att hon inte vet om hon kommer att rösta som sitt tidigare parti, Sverigedemokraterna.” Jag har inte pratat med Aftonbladet men detta stämmer ej. Vad gäller energipolitik och kärnkraft kommer jag givetvis att rösta med Tidö. På en fråga från Di om att sätta 13 åringar i fängelse var mitt svar att jag inte har satt mig in i den frågan. Någon ytterligare fråga har ej diskuterats. Mycket storm i vattenglaset idag trots att jag röstade med Tidö igår om en striktare migrationspolitik. Bara på en punkt av åtta röstade jag med oppositionen och det gällde tillämpningen av övergångsregler som är högst relevanta. Bra att det nu blir en ordentlig diskussion om demokratin i riksdagen och vad som ska gälla framöver.

Visa på X