@skyttedal påstår att hon vill skydda den svenska modellen, men hon vill skydda företagen. Det är plattformsekonomin, och dess sätt att organisera arbete, som hotar den svenska arbetsmarknadsmodellen – inte plattformsdirektivet. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/y6m1LJ/v-plattformsforetagen-ar-viktigare-for-skyttedal
Visa på X →Sök
RT @marienilsson64: Lyssna på @mikaeldamberg, @AsaWestlund och @fredrikolovsson! Kompetens är helt avgörande för att Sverige ska fortsätta vara världsledande i den gröna omställningen. Rädda klimatet och skapa jobb. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/15Va1X/s-kompetensbrist-hotar-grona-omstallningen 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1622616109437403138
Visa på Mastodon →Skriver om hur SD vill agera gentemot studieförbunden efter ABF-haveriet i Botkyrka. SD kommer verka för: ✅ Rejält minskat budgetanslag för studieförbunden. ✅ Genomföra granskning av studieförbundens kopplingar till organiserad brottslighet. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/9z6J1E/sd-ar-det-sa-har-ni-ska-knacka-gangen-s
Visa på X →RT @Anna_Ekstrom: Både den gröna omställningen och välfärden kräver fler utbildade. Att som nuvarande regering minska satsningarna på viktiga yrkesutbildningar är fel väg att gå. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/15Va1X/s-kompetensbrist-hotar-grona-omstallningen 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1622353322983276545
Visa på Mastodon →RT @MirjamKontio: Det krävs en politik som både möjliggör mer vindkraft och investerar i utbildning och omställning i stället för att skära ner. Annars riskerar investeringarna och jobben hamna i andra länder. Det vore inte bra för Sverige. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/15Va1X/s-kompetensbrist-hotar-grona-omstallningen 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1622352597997715456
Visa på Mastodon →Nej @JohanPehrson och regeringen. Ni satsar INTE på utbildning. Tyvärr. ”I budgetpropositionen för 2023 skärs vuxenutbildningen ner med över en miljard. Yrkeshögskoleutbildningen med över 100 miljoner. En rad högskolor drabbas av nedskärningar.” https://www.aftonbladet.se/debatt/a/15Va1X/s-kompetensbrist-hotar-grona-omstallningen 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1622344315619151873
Visa på Mastodon →Normaliseringen av Islamfientligheten/islamofobin har pågått under längre tid i Sverige och de av oss som har försökt att synliggöra den har oftast kallats för terrorister eller anklagats för att hota yttrandefriheten. Läs https://pace.coe.int/en/files/30259 https://www.aftonbladet.se/ledare/a/rld153/jomshofs-sverigedemokrater-far-inte-langre-fornedra-muslimer
Visa på X →Sossarna fyllde Sverige med gangsters och kriminella invandrarklaner som sedan tog för sig av studieförbundet ABF och annan skattefinansierad verksamhet som om det vore ett smörgåsbord. Nu biter deras skapelse dem själva där bak. Vem kunde ana? https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/nQ4O3Q/ebba-ostlin-rostades-bort-under-kuppartade-former
Visa på X →”Men de riktigt rika, de som äger herrgårdar och stora villor, som unnar sig varmgarage, pool, uppvärmt växhus, de kommer få väldigt mycket mer än så. Och det sista högerregeringen behöver är en debatt om att den gynnar Sveriges mångmiljonärer.” https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/mQ8Qnq/debatten-om-det-hemliga-elstodet-en-uppvisning-i-politisk-ynkedom
Visa på X →Debatten om elstödet nådde ingen höjd — tråkigt att regeringspartierna knappt orkade försvara sitt eget förslag. Vi i oppositionen gjorde vad vi kunde, men kom ingen vart. @oisincantwell skriver i AB om dagens debatt. https://www.aftonbladet.se/a/mQ8Qnq
Visa på X →Sjukvård ska grundas på vetenskap och beprövad erfarenhet, inte kvacksalveri. Helt rätt att säga nej till orimliga anpassningar m.h.t elöverkänslighet. Håller helt med @matsperspektiv Att sprida myter som går emot fakta och forskning är helt galet! https://www.aftonbladet.se/a/JQlJg7
Visa på X →Det här är ju helt galet. En riksdagsledamot som förnekar vetenskapen och driver en agenda mot all beprövad erfarenhet agerar oansvarigt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQlJg7/ulrika-heie-c-eloverkansligas-livsutrymme-forsvinner
Visa på X →Marknadsskolan måste få ett slut. Vinstintresset kräver ständigt mer kontroller, mer dokumentation. Självklart på undervisningens bekostnad. Och trots all kontroll kan alltså en skola i flera år ljuga om att de har elever som inte befinner sig i landet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7PAlq/cordobaskolan-polisanmald-kravdes-pa-1-5-miljoner 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1615802271664578560
Visa på Mastodon →Självklart ska det finnas en debatt om vad skattebetalarnas pengar används till. Framförallt när det gäller sagostunder för små barn av vuxna män utklädda till kvinnor med namn som har sexuella anspelningar. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/15j9MQ/sd-moral-och-etik-star-inte-hogt-i-kurs-hos-liberaler
Visa på X →Bra att SD tillrättavisar liberaler om de olämpliga dragqueen-sagostunderna. Det är ju uppenbart att dessa sagostunder med sexuell inramning inte främst är till för barnen och deras bästa, utan för vuxna som vill in och normbryta bland barn. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/15j9MQ/sd-moral-och-etik-star-inte-hogt-i-kurs-hos-liberaler?fbclid=IwAR3geHGCE4Yx6HT5E0DrAH8EjbUd4HV7kzckZJs3iE7reRJhDpVhfT9P7HE
Visa på X →Och gapet ökar! Nu 58% som har förtroende för Magdalena Andersson och 38% för Kristersson. 🌹#socialdemokraterna #svpol #moderaterna 🌹https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/15jM9B/rekordstort-gap-mellan-andersson-och-kristersson
Visa på Mastodon →Idag avgörs det om det blir någon el- och gasräkningsakut eller inte. Regeringens löftesbrott har försatt många hushåll och företag i en väldigt svår situation. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xgO478/s-extrainkalla-utskott-och-infor-elakut
Visa på X →Kommenterar de senaste opinionssiffrorna från Aftonbladet/Demoskop hos Riks, där Sverigedemokraterna ökar mest av alla med 2,2% 👌🇸🇪 https://youtu.be/m3x8yYRiKdw
Visa på X →Nu höjs momsen på reparationer. ”Varför vill regeringen tillbaka till slit & släng-samhället?” https://www.aftonbladet.se/a/76VGx8
Visa på X →Karin Pettersson i AB: ”Utrikesminister Tobias Billström måste avgå”. Ja, absolut, men vi måste bli av med de ständiga lögnerna och krypandet också. Befarar att det inte räcker att TB avgår. https://www.aftonbladet.se/a/mQ5JWp
Visa på X →😆Alternativfakta på hög nivå! Elstödet var på plats. I tanken? Busch avfärdar löftesbrott om elprisstöd: ”Var på plats innan 1 november” https://www.aftonbladet.se/a/69oyLo
Visa på X →Ulf Kristersson inledde julafton med att hjälpa ensamma https://www.aftonbladet.se/a/y6gg3a
Visa på X →@stade_joel @Erikeral Så Aftonbladet råkade bara hitta Sjöstedt! Säkert!😩 Som du läser så har Ulf gjort detta i många år, men vill man gnälla så går det alltid att hitta något! 👎🏻
Visa på X →Ju fler väljare som känner till ministrarna från högerpartierna, desto lägre förtroende. Visst finns ett sådant mönster? https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/mQMXkg/alla-partiledare-i-regeringen-far-underkant-av-valjarna 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1605551886995783680
Visa på Mastodon →Självklart angriper SD Lucia-firandet Bara att studera fascismens idéhistoria https://www.aftonbladet.se/ledare/a/GMPo3V/sjalvklart-angriper-sd-lucia-firandet
Visa på Mastodon →