Är man gammal nog att begå grova brott, så är man gammal nog att ta ett ordentligt straff. Helt vansinnigt att ett mord endast ger två års ungdomsvård. Sverigedemokraterna och regeringen kommer göra upp med den slappa socialdemokratiska rättskipningen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQy567/hogg-ihjal-15-aring-i-hammarby-sjostad-doms
Visa på X →Sök
Sänkt skatt på snus. Höjd skatt på cigaretter. Rimligt! ✅ https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/zE1e5K/tidopartierna-vill-sanka-skatten-pa-snus
Visa på X →Den SD beroende regeringen slår till. En tydlig SD fråga prioriteras . Kan ju tänka mig att öka på tillskottet till välfärden. Men snus går före välfärd för regeringen oh. SD . Och tobaksindustrin ( den snusorienterade ) hurrar ! https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/zE1e5K/tidopartierna-vill-sanka-skatten-pa-snus
Visa på X →Hur tänker den SD beroende regeringen göra åt krisen ? Mycket illavarslande. Regeringen och SD kör Sverige i botten . https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/y6rWBR/konkurser-byggbranschen-spas-nattsvart-framtid
Visa på X →Nationalmuseum kan behöva stänga för gott – hyran skenar Hallå regeringen gör om hyressättningen från Statens Fastighetsverk . Rädda kulturskatterna . https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEO3l6/nationalmuseum-kan-behova-stanga-for-gott-hyran-skenar
Visa på X →Ska Nationalmuseet flytta till Jämtland ? Ursäkta Statens Fastighetsverk o ansvariga kultur politiker. Finns det en plan för hur museet i nyrenoverade lokaler ska överleva ? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEO3l6/nationalmuseum-kan-behova-stanga-for-gott-hyran-skenar
Visa på X →Politikerna försökte prata om allt annat än angiverilagen Den SD beroende regeringen har lärt sig av länder som forna DDR hur ord kan dölja verkligheten. Men en sak är säker ; angiveri är angiveri precis som i det forna östblocket. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/mQ4B2p/politikerna-forsokte-prata-om-allt-annat-an-angiverilagen
Visa på X →2500 forskare i uppror mot dagens etikprövning. Förstår helt frustrationen över en lag som går för långt. Ett ärvt problem som regeringen nu tar itu med. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEAW0J/regeringen-ser-over-lag-om-etikprovning
Visa på X →Skriver i Aftonbladet tillsammans med @jorgen_berglund om Cybersäkerhet. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/MokGao/m-nu-maste-vi-forstarka-svensk-cybersakerhet
Visa på X →Liberalerna borde ställa sig frågan om det är värt att sälja de sina och sin politik, för några fullständigt maktlösa ministerposters skull. https://www.aftonbladet.se/a/l35gwG
Visa på X →@irena_pozar en 🌟. Så bra artikel om vad som händer Gardell som har de bästa intentionerna. Inga fler små middagar - luncher med statsministern. Han har har alltid SD hängande över axeln .. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dw8on1/irena-pozar-om-ulf-kristerssons-bild-med-jonas-gardell
Visa på X →Snabb sammanfattning av svensk narkotikapolitik.Forskning o evidens används inte snarare moralistiska budskap från alla håll. Hård, hårdare , hårdast mot ”knarkarna”. Dimridåer för att dölja att vi redan har en repressiv lagstiftning som har misslyckats . https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/q1MGdw/oisin-cantwell-om-svensk-narkotikapolitik
Visa på X →Gunnar Ardelius om museernas akuta krisläge Med den högernationalistiska regeringen ligger kulturarvet risigt till. https://www.aftonbladet.se/kultur/a/76wbWK/gunnar-ardelius-om-museernas-akuta-krislage
Visa på X →Tidiga insatser är helt klart en försummad del av lösningen på gängvåldet. Kräver insatser. Läs ledare av @HenrikJalalian https://www.aftonbladet.se/ledare/a/VPMv11/tidiga-insatser-ar-losningen-pa-gangvaldet
Visa på X →Bra analys av sakernas tillstånd av Guillou . Bad Times med den SD beroende regeringen : varje dag . https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JQ48y7/carl-b-hamilton-papekade-en-sjalvklarhet
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LlG7wx/tidopartierna-57-orna-kompenseras-for-skattemissen
Visa på X →Äntligen! Enträgna påpekanden och uppmaningar från vår sida om att rätta till pensionsbeskattningen så att de födda 1957 får tillbaka de tusentals kronor de betalt för mycket i skatt under 2023. Tack @Almericson och alla andra som drivit frågan! https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/76wk1B/gladjebesked-for-57-orna-far-tillbaka-3-2-miljarder
Visa på X →Missen som gjordes vid pensionsförändringarna drabbade 57:orna oerhört. Denna regering tar sitt ansvar och rättar till detta. Rakryggat och snyggt! @kdriks https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LlG7wx/tidopartierna-57-orna-kompenseras-for-skattemissen
Visa på X →Vänsterpartiet har jobbat hårt för att pensionärer födda 1957 ska ha samma skatteregler som andra pensionärer. Äntligen ger regeringen med sig, men kunde den inte lösa det snabbare än juli 2024? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1158960
Visa på X →”Nu rättar vi till felet och kompenserar 57:orna för den orättvisa de har drabbats av.” https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LlG7wx/tidopartierna-57-orna-kompenseras-for-skattemissen
Visa på X →Det enda rätta för regeringen att göra! Vi i @miljopartiet har varit mycket tydliga och pressat regeringen att agera. Den orättvisa som uppstått rättas nu till. Mycket glädjande för de födda #1957! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1158960
Visa på X →Ingen som vill ha nya reaktorer? Det är ju inte ens tre veckor sen det presenterades på en pressträff. Nu är pressmeddelandet borttaget. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q70mzQ/regeringen-svanger-om-karnkraftsreaktorerna
Visa på X →Dags att införa euron! För varje dag som går stärks argumenten. Det skulle stärka vårt inflytande, ekonomin och freden i Europa. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/onQ8mK/l-sverige-reas-ut-nu-maste-vi-infora-euron @liberalerna #euro


Vad är egentligen sant när den här regeringen håller presskonferenser? Vad är det för analyser och fakta bakom klimatministerns uttalanden? Ändå framstår ministern som tvärsäker. https://www.aftonbladet.se/a/Q70mzQ
Visa på X →Fundamentalistisk narkotikapolitik utan att ha koll på forskning etc blir ju bara dum. Tagit den här debatten sedan Sprutbyte debatterades i Stockholm o S var emot , Lär få fortsätta , Och inget parti vill ha legalisering . Tack @oisincantwell https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gEGOMk/oisin-cantwell-bisarr-debatt-om-cannabis-i-riksdagen
Visa på X →