Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Från 6:e sämst till 6:e bäst i EU. Ändå fortsätter Magdalena Andersson sin bisarra svartmålning av svensk ekonomi. Att prata ned sitt eget land för att vinna billiga poänger är ovärdigt och riskerar att skada Sveriges anseende.

Visa på X

@sdkarlsson 48. SD talade klarspråk om vad Ryssland utsatte Ukraina för. Trots att de gått in med marktrupp kunde inte S-ledaren Magdalena Andersson ens kalla det för invasion, ej heller gick de med på våra krav om att skicka tunga vapen till Ukraina.

Visa på X

Idag blev det schack matt i svensk politik när alla Tidöpartier sluter upp bakom Ulf Kristersson som statsministerkandidat. Magdalena Andersson saknar nu: 1. Regeringsunderlag 2. Egen politik. 3. Möjligheten att prata spelteori istället för sakpolitik.

Visa på X

Magdalena Andersson talar om “ledarskap som samlar”. Samtidigt kan hon inte ens svara på hur hennes egen sida ska hålla ihop. Ord är en sak. Ledarskap en annan.

Visa på X

Socialdemokraternas pressträff avbryts mitt i sändning. Kanske inte så konstigt eftersom svaren från Magdalena Andersson var minst sagt svårbegripliga. Tur att andra sände vidare.

Visa på X

Igår lyssnade jag på Nooshi Dadgostar i Ekots lördagsintervju och undrade om det var hon eller Mikael Damberg som egentligen är finansministerkandidat. Ikväll ser jag Agenda där Dadgostar återigen sätter tonen, medan Elisabeth Thand Ringqvist gör allt för att värja sig mot vänsterpolitiken utan framgång. Vänsterns ekomiska politik är farlig, som försvagar arbetslinjen, riskerar fler arbetslösa, minskar drivkrafterna att gå från bidrag till jobb och gör det svårare för företag att anställa. Notan? Högre skatter för vanligt folk. Det är allt tydligare att Magdalena Andersson saknar ett enat lag på sin sida.

Visa på X

"Efter att det framkommit att de indragna tvättlapparna faktiskt var ett resultat av Moderaternas och Sverigedemokraternas nedskärningar valde han att gå under jorden. Svagt ledarskap verkar vara en moderat paradgren. Och från det största partiet i regeringsunderlaget, Sverigedemokraterna, har vi inte hört ett ord." Magdalena Andersson på DN Debatt. 🌹 I september är det du som väljer. Vi socialdemokater sätter välfärden främst. https://www.dn.se/debatt/mjuka-tvattlappar-ar-det-minsta-man-kan-begara-pa-bb/

Visa på Mastodon

Socialdemokratisk media har försökt lura barn. Nu ger sig partiet – samma parti som drivit pensionärer till kronofogden med sina lotterier – på politiska motståndare utifrån sexuell läggning. Vad säger Magdalena Andersson om detta?

Visa på X

Till alla på vänsterkanten som nu påstår att Simona Mohamsson mandat är svagt. Enligt uppgift: 95 röster för och 80 som lade ner sin röst. Vill påminna om omröstningen i riksdagen då Magdalena Andersson blev statsminister med två rösters marginal. Svagt får man ändå säga.

Visa på X

@CarlMelin @denniswedin Kommer S släppa in antisemiterna V i regering om olyckan är framme och ni mot förmodan vinner valet i höst? De har ju villkorat ministerposter mot att rösta för Magdalena Andersson som statsminister.

Visa på X

Medborgarskapet ska vara reserverat för den som gör rätt för sig. Därför vill Moderaterna göra det möjligt att dra in medborgarskap från gängtoppar med dubbla medborgarskap, och från den som fuskar sig till det.   För att det ska bli verklighet krävs att grundlagen först ändras, och för det behöver det gå ett riksdagsval mellan omröstningarna i riksdagen.   V och MP säger nej, S säger motvilligt ja och C vill gömma frågan i en ny utredning.   Med en splittrad vänsteropposition kan Magdalena Andersson aldrig genomföra förslaget. För att det ska bli verklighet behöver vi därför få svenska folkets mandat i fyra år till.   Kom ihåg det den 13 september.

Visa på X

Förra mandatperioden var parlamentariskt svår och Magdalena Andersson (S) klarade inte av uppgiften. Den här mandatperioden är parlamentariskt svår och Ulf Kristersson (M) har klarat uppgiften. Vem förtjänar förtroendet inför nästa period?

Visa på X

Gör Magdalena Andersson detta för att desperat hålla ihop sitt eget parti? Eller förstår hon helt enkelt inte säkerhetspolitik?

Visa på X

Magdalena Andersson spelar rysk roulett med svensk säkerhet. Om Europa ska kunna avskräcka Ryssland behöver den europeiska avskräckningsförmågan stärkas, bl.a. genom ett gemensamt europeiskt kärnvapenparaply. Sossarnas agerar oansvarigt i det allvarliga säkerhetspolitiska läget.

Visa på X

Jag bjuder härmed in Magdalena Andersson till en offentlig debatt om renskötselns roll och om markrättigheterna i norra Sverige. Vill Socialdemokraterna fortsätta att hålla fast vid en uppenbart skev fördelning av makt och rättigheter i norra Sverige, eller är man beredd att ta sitt ansvar och ställa saker till rätta? Frågan är för viktig för att hanteras genom skygglappar, floskler och otydlighet. Länk till debattartikel i kommentarsfältet.

Visa på X