RT @MirjamKontio: Vi vet alla vad det här betyder när moderaterna inte får ihop finansieringen av försvaret och sin ekonomiska politik. Det är alltid sjuka, äldre, skolbarnen och de som sliter varje dag för att få välfärden att gå runt som straffas. Glöm aldrig det den 11 september. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1543865984007675904
Visa på Mastodon →Sök
Det går inte att hävda något annat än att moderaterna under åren successivt har närmat sig SD & för numera en rasistisk politik som splittra samhället. Ulf Kristersson skulle uppenbarligen inte bara ljuga för folket utan även för sig själv om han efter denna video påstår ng annat
Visa på X →Skriver i @opse om att Moderaterna lanserat ett vallöfte om att sänka reduktionsplikten till EU:s lägsta nivå. Vi kan också tänka oss att sänka bränsleskatterna mer än 5kr/ l vid pump, om det behövs. Hela Sverige ska leva! https://www.op.se/2022-07-03/moderaterna-vi-foreslar-lagre-branslepriser?shareSource=sharebutton&fbclid=IwAR0QgIcTW3rXeKoRg2sS9OBdoSvsRr9whgitQXkR1Pct1cm5l4k3lar3RWI&fs=e&s=cl
Visa på X →@karlohlsson @skrebban @moderaterna @miljopartiet ”Beroende på ränteläge, avkastningskrav, råvarupriser, teknikutveckling m.m. så bedöms produktionskostnaden för havsbaserad vindkraft i Östersjön ligga mellan 59 och 86 EUR per MWh år 2020 för att sedan sjunka till mellan 49 och 76 EUR per MWh år 2035.” https://www.regeringen.se/contentassets/609980e5801242e8b62765c0ef32eaec/statens-energimyndighets-rapport---havsbaserad-vindkraft.pdf
Visa på X →@karlohlsson @skrebban @moderaterna @miljopartiet Önsketänkande, inte bara från mig utan även från näringslivet. Vi har över 70 ansökningar om att bygga havsbaserad vindkraft som väntar på klartecken från kommunerna. Kan vara klara inom några år. Hur lång tid tror du en kärnreaktor tar att bygga?
Visa på X →@karlohlsson @skrebban @moderaterna @miljopartiet Den där bilden visar ju att vindkraften har fått en allt större del av den svenska elmixen. Skulle du lägga till bara hälften av de 100 TWh som Moderaterna sagt nej till så skulle vindkraften inom några få år bli den största kraftkällan.
Visa på X →SÅ GALET! Kaféägare uttrycker frustration: statens bidragssystem är så höga att det inte lönar sig att arbeta=Personal kan ej rekryteras. 1,3 miljoner människor (kostnad 30 miljarder) står utan arbete!! Så galet! ( M) :Inför bidragstak! @moderaterna


@JohnEric75 @HSmeds @moderaterna Ja. Vi ska undvika vissa områden, fra där örn och andra större rovfåglar har sin bon. Främst ska vi bygga ut havsbaserad vindkraft.
Visa på X →@phaetoon @moderaterna Ja, men kärnreaktorerna håller inte hur länge som helst, och även om vi alltid har trott att vi kommer öka konsumtionen i en nära framtid så verkar det vara mera allvar i den prognosen nu pga den gröna omställningen.
Visa på X →@hakkerronny @moderaterna Vi bör undvika vindkraft i vissa områden, tex där örnar och andra rovfåglar har sin bon. Men framför allt ska vi bygga ut vindkraften till havs.
Visa på X →@anderswahlin68 @moderaterna Det är ju samma prisuppgång i hela Europa! Varför skulle tex det franska elpriset skjuta i höjden för att vi stänger två reaktorer här?
Visa på X →@HSmeds @moderaterna


@xnyz1339 @moderaterna Jag tycker det ser ut som att vi netto-exporterar el just nu. Precis som nästan alla andra dagar och timmar på året.


@cajsa123 @moderaterna Miljöpartiet leder ju ingen kommun, men driver på miljöarbetet i koalition med både S och M.


Du kan aldrig ana hur mycket grön el som @moderaterna har sagt nej till! Följ länken i bilden nedan ⬇️⬇️ Svaret är chockerande! 😱


Skriver i LT: Sverige sticker ut internationellt gällande reduktionspliktens utformning. Kraven på inblandning i diesel är 5 ggr högre än de miniminivåer som EU kräver, och är drygt dubbelt så höga som de mål EU-kommissionen har föreslagit för 2030. Läs M förslag: @moderaterna


@moderaterna Nej, jag är inte rasist!
Visa på X →– Det är inte vår underskrift Ebba Busch behöver utan det är underskrifter från sina egna riksdagsledamöter, EU-parlamentariker och inte minst sina tilltänkta regeringspartners i inte minst Sverigedemokraterna och kanske i delar av Moderaterna också.


RT @shekarabi: Viktig seger i riksdagen idag. Trygghetspensionen blir verklighet i höst! Tack till alla som röstade för ekonomisk trygghet för äldre utslitna. Kan fortfarande inte förstå varför Moderaterna fortsätter att rösta mot alla förbättringar för Sveriges äldre. På riktigt, varför? 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1539257849204948992
Visa på Mastodon →RT @ErenmalmLeo: Idag är det fortfarande fredag och de har gått ett drygt år sedan @moderaterna blockade mig för att jag upplyste dem om att de var ansvariga för vården i @regionstockholm då de införde anställningsstopp på bland annat sjuksköterskor under brinnande pandemi🤷♂️ 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1537848759845105666
Visa på Mastodon →Kopieringspartiet Moderaterna är framme igen. Denna gång gäller det inte politik utan grafisk layout och idéer. Ser ni någon likhet på dessa? Man skulle nästan kunna tro att de kommer på sina idéer själva men har man Sveriges bästa kommunikationsavdelning så har man..

ÖP:@MariaStenergard + jag skriver i @opse ett förtydligande om pensionerna och processen i riksdagen. Till saken hör att vi i mars månad sträckte ut en hand till S för att göra upp om pensionerna. Det vägrade de, för de ville blidka V. https://www.op.se/2022-06-14/m-s-vagrade-ta-var-utstrackta-hand-om-pensionerna?fbclid=IwAR3oJsdQguw7bU5UAs5AsRbUAF6rWz9jRvxL7GXA6KSNtNsbuYPYuxfH6jw&fs=e&s=cl @moderaterna
Visa på X →Väntar eller har du väntat länge på att få ett nytt pass? I moderaternas budgetförslag i riksdagen i morgon har vi med en halv miljard extra, utöver regeringens förslag, till polisen för att få ordning på passkaoset. #passkaos #lösproblemet #taansvar #bytregering
Visa på X →RT @SmlPettersson: Moderaterna och Sverigedemokraterna stoppar pensionshöjningen. Kd och L hakar såklart på. Partier som inte värnar varken pensionärer, sjuka eller arbetslösa. Vem är förvånad? 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1536312529131020288
Visa på Mastodon →Bra att regeringen lyssnat på moderaterna och en majoritet i riksdagen.
Visa på X →