En fd Statsminister borde veta att man som statsminister inte kan avsätta en riksdagsledamot. Pinsamt! . @UlfKristersson har varit tydlig med det att Allt som är lagligt är inte nödvändigtvis lämpligt men i övrigt kan alltså inte en regering avsätta folkvalda riksdagsledamöter
Visa på X →@PlJonson Bra jobbat 👍
Visa på X →Veterandagen idag, tack alla för era fina insatser 🇸🇪🙏🏻 #svpol #föpol #veteran #gulabandet #säkpol
Visa på X →Sveriges säkerhet är inte en fråga som ska reduceras till partipolitik. I tider av kris krävs samling, inte splittring. #nato #svpol #säkpol #föpol
Visa på X →#fadimegalan2023 stort fokus på hur slöjan är ett synligt förtryck. I flera år har jag drivit frågan om slöjförbud i för- och skola. Varför ska vi tillåta något som förtrycker flickor för att män inte ska frestas och inte kan hålla sina fingrar i styr? #förbjudslöjanu
Visa på X →@JohanForssell Bra jobbat
Visa på X →Riksdagsbeslut på att vi ska ha 170 vargar medan Mp i Gävle föreslår 1000 vargar. Hur skulle en rödgrönröra reda ut detta? @beckmansasikter framförde att vi så klart ska följa av riksdagen fattade beslut 👍
Visa på X →Tack USA, Senaten i USA:s kongress har godkänt Sveriges och Finlands Natoansökningar. Röstsiffrorna blev 95–1. #nato #svpol #säkpol #föpol
Visa på X →”Spannmål och potatis är alltid framtidens mat i Sverige.” Då måste vi såklart skapa möjligheter för fler att kunna fortsätta eller börja vara lantbrukare. Självförsörjningsgraden måste öka för att få ett robust samhälle. Sänk dieselpriset, sänk elskatten mm #svpol #säkpol
Visa på X →När man vaknar så är frågan inte längre om utan var? Ny skjutning i grannkommunen Botkyrka. Förfärligt. Skjutningarna ökar men regeringen leker med stenar. Skärpning, dags att få ordning på Sverige. Byt regering! #svpol #säkpol #bytregering
Visa på X →Magdalena Andersson talar i Almedalen och skyller alla höga priser på Putin. Mig veterligen var elräkningen dyr redan i januari och även dieselpriset. Även om såklart kriget påverkar också så finns det åtgärder för oss att kunna lösa här i Sverige #svpol
Visa på X →Heja @mufswe och @MatildaEkeblad Om det vore val idag och väljarna bara var 18-29 år ja se då är M största parti👍 #svpol
Visa på X →Det har blivit dyrt att vara svensk, skenande elpriser mitt i sommaren, galna drivmedelspriser, höjda räntor och hög inflation. Har du råd med fyra år till? #bytregering #svpol
Visa på X →@Ingvarmattson @YasPosio @JFornarve @gunnarssonhanna @Forsvarsmakten @MSBse Tack för snygg bild 💕 vann ett par försvarsmaktstofflor då jag stod i plankan minst 2 minuter, funkar de med riksdagens dresscode? 🤪
Visa på X →@beckmansasikter @anderslindberg De bor ju i hop så de över nog tillsammans :)
Visa på X →Håller med Stoltenberg, vi behöver stödja Ukraina mer med vapen. I vår budget i riksdagen i dag finns en miljard med för att säkra ett fjärde vapenpaket till Ukraina #röstapårättbudget #föpol #säkpol #svpol
Visa på X →Väntar eller har du väntat länge på att få ett nytt pass? I moderaternas budgetförslag i riksdagen i morgon har vi med en halv miljard extra, utöver regeringens förslag, till polisen för att få ordning på passkaoset. #passkaos #lösproblemet #taansvar #bytregering
Visa på X →Så där ja, @socialdemokrat i Haninge förvägrar kommunfullmäktige att demokratiskt få avgöra om ett yrkande ska få prövas #bytkommunledning #haninge @SvenGustafsson är tydlig i debatten men missförstås medvetet av @wasme &co. Dåligt! #odemokratiskt
Visa på X →Nej tack till troskanter som ger köttsår och för långa kroppsskydd som utgör både hälso och säkerhetsrisker. Hur svårt ska det vara? Det har bara tagit över 30 år och ändå inte löst. Debatt i kammaren idag med försvarsministern #föpol #säkpol #svpol https://www.facebook.com/100058153867891/posts/pfbid0G2nVaf5N4YNcqDZw6DLc48WwjChXxBGng6o1ATa162GDYs8L5tcZdghsJozZka4Yl/?d=n
Visa på X →Regeringen @socialdemokraternas med sina stödpartier @centerpartiet @vansterpartiet @miljopartiet säger nej till att införa åtgärder mot de som blockerar vägar. Läs klistrar fast sig.. Vet inte varför det skulle vara bra att få göra i nåt läge faktiskt. Vad tycker du? #svpol
Visa på X →Statsministern försöker skylla skenande el drivmedel och matpriser på Putin. De var höga redan innan 24 februari… sen har kriget bidragit, absolut men ta ansvar för det vi kan förbättra här i Sverige #sänkdrivmedelspriserna #sänkelskatten #svpol #föpol
Visa på X →Går man inte i takt så går man i otakt. I Otakt är just vad det civila och militära försvaret går just nu varför vi behöver stärka upp det civila försvaret nu. Hade det inte varit för M och opp partier hade det inte blivit några nya pengar till det i år #svpol #säkpol #föpol
Visa på X →Regeringen har presenterat vårbudgeten men det ser mörkt ut, Sverige både kan och förtjänar bättre #svpol
Visa på X →Tiden går men regeringen bara utreder och utreder, det behövs handlingskraft för att rusta upp det civila försvaret @PlJonson https://tinyurl.se/4Zl
Visa på X →Även om vi inte var förberedda på att det skulle bli krig i Ukraina borde regeringen ha lärt sig efter 2015 att förbereda för ett ordnat mottagande av flyktingar till Sverige. Det här med att lära av tidigare misstag verkar inte vara s-regeringens grej..
Visa på X →