Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Det är illa att S och C la ner sina röster i valet mellan @Almericson och Kronlid och det är illa att C istället kandiderade mot det större partiet V. Det är illa att riksdagen har ledamöter som roar sig med att rösta på andra än de nominerade.

Visa på X

@Mikuhr @AnderssonUlla De hänvisar till praxis kring att SD som störst parti borde få en talmanspost. Men de vill samtidigt säga att de inte står bakom valet, därför röstar de blankt. Men vore ju bättre om de röstade för en annan kandidat. Annars medverkar de till att SDs kandidat vinner.

Visa på X

En politiker med stor integritet. Jag kommer att sakna Annie Lööf, vet att många håller med mig såväl högerut som vänsterut. Tråkigt att hennes parti inte blev belönat i det här valet, för de viktiga principer de står för. Övertygad om att det vänder. https://www.aftonbladet.se/a/69zo3r

Visa på X

”Centerledaren Annie Lööf avgår efter partiets tillbakagång i valet, säger hon på en pressträff.” Nu kommer det bli intressant att se vem som tar över. Det kan förhoppningsvis underminera oppositionens planer att förstöra regeringsunderlaget. Spännande tider!!

Visa på X

Alltså detta, C hade ca 3200 röster mer än V men när onsdagsrösterna räknas knappar V in. Just nu skiljer det 26 röster. V har chansen att gå om och bli fjärde största parti. #valet2022 #vänsterpartiet

Visa på X

@johanssonmorgan Tack Morgan utan dig tror jag inte det gått. Besökt massvis med arbetsplatser inför valet och du va en av dom största anledningarna till att arbetarklassen gick till SD. Man skämdes för dom som påstod man va deras företrädare.

Visa på X

Att höra Magdalena Andersson och Annie Lööf stå och önska ett mer sansat tonläge i nästa val är bara patetiskt. Självrannsakan vore kanske något att fundera på? #valet2022

Visa på X

Hur länge fick du stå i kö till vallokalen? Ser det lika dant ut med köer i hela landet? Själv röstade jag precis vid öppning och hade bara fem pers. före mig i kön. #valet2022

Visa på X

Nu har jag gjort min plikt som medborgare – gör det du också. I mätningarna är det oerhört jämnt. Vem vet, det blir kanske min röst som avgör valet. Eller din.

Visa på X

Rösta med hjärtat. Inte bara för dig utan också för dina medmänniskor. För mig är det självklara valet då Vänsterpartiet.

Visa på X

Idag röstar vi för en ny regering och ett bättre Sverige!🇸🇪🇸🇪 Bild från valrörelsen med Ann-Christine from Utterstedt/ Sverigedemokraternas team Västmanland💛💙 #valet2022

Visa på X

Komihåg att rösta! Vallokalerna stänger 20.00. Befinner du dig långt ifrån din egna vallokal går det bra att förtidsrösta även idag och på annan ort. #sverigedemokraterna #valet2022 #rösta

Visa på X

Sverige behöver en ny regering som ser till att det vi har fungerar. #svpol #infrapol #valet2022

Visa på X

Moderaterna säger nej, nej, nej till all ny billig el. Nu senast till vindkraft motsvarande hela Hallands förbrukning. #svt #valet2022

Visa på X

Ska vi få ordning på svensk infrastruktur behövs en borgerlig regering. En regering som börjar med att se till att det vi har fungerar istället för att slösa pengar på prestigeprojekt som aldrig blir klara. #infrapol #svpol #valet2022

Visa på X

"Socialdemokraterna är ansvariga för våldet utanför din dörr. De försöker lura dig. Rösta på Sverigedemokraterna för hårda straff för kriminella." #valet2022

Visa på X

@markus_uvell @Martin_Kinnunen ”Vill fan inte torska valet på Jimmies störda pizzareferenser” är något för historieböckerna.

Visa på X

RT @RRasmusson: Försämrad a-kassa, sänkt bistånd och återinförd stupstock i sjukförsäkringen. Man älskar ju att Moderaterna inte skäms över att det är de fattigaste och mest utsatta som ska betala för skattesänkningar 🥰 https://www.morgontidningen.se/2022/09/sa-forsamras-sjukforsakringen-om-m-vinner-valet/?fbclid=IwAR1mPGavRQOJUrScdl-TLb6dGQBxdWzhireYgedJKM4pCM5vo_ARyISnblw 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1567520198860709894

Visa på Mastodon