Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

🔵 Hur kan statsminister Magdalena försvara justitieministrar Morgan J (S) ? 🔵 Magdalena borde tagit sitt stora ansvar och avsatt Morgan långt tidigare?

Visa på X

@AlirezaAkhondi Vad är mer lekstuga än att få det att låta som att M väckt misstroende mot statsministern? Regeringskrisen är det Magdalena själv som skapat.

Visa på X

Magdalena säger att det är oansvarigt att väcka misstroende mot @johanssonmorgan, jag tycker det är oansvarigt att ha kvar en minister som så uppenbart missköter sitt uppdrag. Dessutom oansvarigt att hota med att hela regeringen avgår. #svpol #misstroendevotum

Visa på X

Morgan Johansson bär ju självklart ett stort ansvar för sitt misslyckade arbete som Justitieminister. Men Magdalena (S) bär ett ännu större ansvar då hon utsett Morgan J och dessutom inte byter ut honom i regeringen.

Visa på X

Det är uppenbart att vad som än händer, hur mkt kriminaliteten än ökar, kravaller på gator o torg, skadade poliser m.m. så tycker tydligen ministern Morgan Johansson (s) att han gör ett bra jobb? 🛑 Har verkligen Magdalena A förtroende för Morgan ??

Visa på X

Det blir lite märkligt när Magdalena och Stenevi står och berättar vad som måste göras? Om de nu vet vad som behöver göras varför har vi då denna situationen när det gäller gängkriminaliteten de har ju ändå regerat i 7 år nu? #svpol. #tv4val

Visa på X

Världens dyraste diesel. Elbrist och skyhöga elpriser. Vi lever nu i MP:s dröm som Magdalena Andersson och S har förverkligat. I höst kan du ge dem 4 år till. Det finns fortfarande saker som funkar i Sverige.

Visa på X

”Svenska elkonsumenterna kan inte värma upp sina hem med pratkvarnar” 😂 Magdalena Andersson 🌹 i premiären och årets första partiledardebatt #svpol #pldebatt @socialdemokrat

Visa på X

🥊I vissa länder granskar public service makten. Magdalena Andersson (S) ägnade sitt tal som nyvald statsminister åt att prata om allas ansvar att inte köpa tjänster av oseriösa företagare. Ett par veckor senare så ertappas hon med just detta. SVT ställer M-ledaren mot väggen.

Visa på X

Sammanfattning av Magdalena Andersson förslag för att komma tillrätta med arbetslösheten, integrationsproblemen, elkrisen och gängkrimialiteten: #svpol #regeringsförklaring

Visa på X

I Regeringsförklaringen lovar Magdalena Andersson att allt ska rättas till från de senaste 7 åren som hon själv har varit finansminister. Tur att hon har en bra budget att utgå ifrån. #svpol #Moderaterna

Visa på X

Så härligt att höra att Magdalena A och regeringen nu skall vända på varje sten och ta itu med samhällets problem på allvar. Men vänta... ni har ju haft regeringsmakten i över 7 år - varför har ni inte vänt på varje sten innan? Helt otroligt... Tror hon väljarna är så lättlurade?

Visa på X

Sa Magdalena Andersson precis i #aktuellt att hon föredrar M-KD-SD budgeten före M-budgeten. Intressant givet hennes att alla hennes samarbetspartier hävdar att just SD är värsta ingrediensen

Visa på X

Felaktig vinkling av ett foto: Jag är ”riktkarl” ( för moderaterna) och visar alltså ett tecken för ”NEJ” till Magdalena Andersson som statsminister, under voteringen . Min ”tumme ner” är således inte en känsloyttring!@AiPnyheter @bogunnar

Visa på X

Idag skrivs historia på så många sätt! Magdalena Andersson kommer gå till historien inte bara som Sveriges första kvinnliga statsminister utan även som den statsminister som suttit på posten kortast tid... det tog 7,5 timmar innan hon meddelade sin avgång! 👍😁🇸🇪

Visa på X

@maggiestromb Vad hade Löfven för anledning till att inte närvara, vet du det? Han var ju per definition fortfarande statsminister idag vid omröstningen. När Löfven tillträdde 2014 var tom Reinfeldt där och lämnade över till honom men Magdalena förtjänade inte den respekten?

Visa på X

Congratulations Magdalena Andersson! Congratulations Sweden! We have our first female Prime Minister!

Visa på X

@TobiasBillstrom är tydlig: Vi kommer att rösta nej till Magdalena Andersson som ny Statsminister. Sverige behöver en förändring. Vi behöver ökade satsningar på polisen, men även på miljön och klimatet. Likasom på vården och ge möjlighet att anställa fler. #Moderaterna

Visa på X