Bor du i Stockholmsregionen? Vill du också ha Magdalena Andersson som statsminister efter valet? Kom och ring med oss! https://facebook.com/events/s/ring-for-magdalena/869007067820563/ 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1561629784383307776
Visa på Mastodon →Sök
Magdalena Andersson är vår statsminister.

SCB: ”Med felmarginaler inräknade går det i dag inte att säkert säga vilket parti som är störst bland LO-medlemmarna.” Magdalena Andersson må ha gått i fina skolor men vanligt folk på landet begriper hon sig inte på! https://www.dagensarena.se/innehall/s-och-sd-jamnstora-bland-lo-medlemmar/
Visa på X →Vinterns elpriser presenteras i samarbete mellan Magdalena Andersson och Vladimir Putin.


Påminner igen. RT @AsaWestlund: Nej L sätter inte skolan först. När det väl gällde var det sänkt skatt för de mest välbeställda som var viktigast. Tyvärr. Här finansminister Magdalena Andersson om den L- prioriteringen vid budgetdebatt i riksdagen. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1559623080758185984
Visa på Mastodon →Jag vill råda alla svenskar som närmar sig slutet av månaden när man ska börja betala elräkningen. Tänk på Magdalena Andersson /@ebbabusch Sverige förtjänar en ny energipolitik 💪 https://www.expressen.se/nyheter/buschs-angrepp--om-elrakningarna/
Visa på X →Nej L sätter inte skolan först. När det väl gällde var det sänkt skatt för de mest välbeställda som var viktigast. Tyvärr. Här finansminister Magdalena Andersson om den L- prioriteringen vid budgetdebatt i riksdagen. RT @pavloscavelier: Bra fortsättning sen också 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1559121101241962501
Visa på Mastodon →Det är dags för skilsmässa mellan S och LO. LO lägger den här valrörelsen hela 30 mkr på att smutskasta M. Inte ens 40% av LO:s medlemmarna röstar idag på S. Ändå sköter de Magdalena Anderssons smutsgöra.
Visa på X →Exakt så! RT @marienilsson64: Framtidens jobb är gröna och finns i industrin. Satsningarna på fossilfritt stål och batterifabriker har bara börjat. Då duger inte politiker som tycker att klimatomställningen ska ske någon annanstans, bara inte i Sverige. Viktig markering i Magdalena Anderssons sommartal. 🌿 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1558891935821078529
Visa på Mastodon →RT @johanssonmorgan: 2018 ljög Ulf Kristersson Förintelseöverlevaren Hedi Fried rakt upp i ansiktet, när han lovade att aldrig samarbeta med SD. Nu ljuger han om att vi vill återinföra fastighetsskatten. Bra att statsministern markerar. Ulf Kristersson kan man inte lita på. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVpldG/socialdemokraternas-magdalena-andersson-fragas-ut-infor-valet 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1556918006676086785
Visa på Mastodon →Magdalena Andersson och @socialdemokrat vill inte skapa några låsningar inför regeringsförhandlingarna. När en majoritet av hennes kommunalråd vill ha fastighetsskatt hur hårt tror du hon kommer hålla emot om @miljopartiet och @vansterpartiet vill införa den? #val2022 #svpol
Visa på X →För mindre än ett år sedan var Magdalena Andersson (S) stolt över att ha stängt ner fullt fungerande kärnkraft. Vinner S valet så blir det: 1. Ingen ny kärnkraft. 2. En ny fastighetsskatt. 3. Högre bränslepriser. 4. Högre skatt på ISK. 5. Högre skatt på arbete. Lita inte på S.
Visa på X →Instämmer med partikollegan Sten Bergheden. Vad exakt förändras från de innevarande 8 årens regeringsinnehav Magdalena Andersson? Det ni inte gjort men säger er vilja göra den 12 september om ni får makten. S har tappat kontrollen.
Visa på X →I Magdalenas och Morgans Sverige får de kriminella på fängelserna festa loss på anstalten 😡, medan våra äldre ,på hemmet, inte ens får ta en öl i värmen. Sveriges fängelser ska inte vara några festlokaler !
Visa på X →Lite märkligt att i sosse-reklamen höra att Magdalena A ska ta tillbaka den demokratiska kontrollen? De har tydligen styrt Sverige i åtta år utan kontroll? Sverige behöver en ny regering !
Visa på X →Varför är det så? Var är journalisternas frågor till Magdalena Andersson, Stefan Löfven och Fredrik Reinfeldt? "Känns det bra?", "Är du nöjd med vad du har gjort?", "Var det värt det?".
Visa på X →Magdalena Andersson talar i Almedalen och skyller alla höga priser på Putin. Mig veterligen var elräkningen dyr redan i januari och även dieselpriset. Även om såklart kriget påverkar också så finns det åtgärder för oss att kunna lösa här i Sverige #svpol
Visa på X →All energiproduktion kommer att behövas framöver. Bra att Magdalena Andersson nu svänger vad gäller kärnkraft. Men anmärkningsvärt hur kortsiktig och riktningslös Socialdemokraternas energipolitik är. Det som var omöjligt igår är tydligen nödvändig politik idag. 🤷♀️
Visa på X →Det är anmärkningsvärt att Magdalena sätter Sverige i en sämre situation angående Nato-medlemskapet genom att gå en vilde från vänstern tillmötes för att rädda Morgan.
Visa på X →Dubbelbestraffning. När Magdalena Andersson vägrar sitta kvar om hennes politik inte har stöd i riksdagen så anser oppositionen att hon är oansvarig. När hon sitter kvar menar de att det är oansvarigt för att hon ”bara” har stöd av 175 mandat. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1534478978119094273
Visa på Mastodon →Magdalena Andersson har uppenbart valt strategin att hålla sig till att tala lågmält i debatterna men det höll endast ett kort tag i replikskiftena. #pldebatt
Visa på X →Det är ytterst beklagligt att Magdalena Andersson saboterar Sveriges Natoansökan genom att kohandla med en marxistisk vilde som inte bryr sig ett smack om Sverige, utan istället fullt ut företräder utländska intressen. Svekfullt, maktfullkomligt och ansvarslöst.
Visa på X →@odegran @RichardHerrey Spelar faktiskt ingen roll när den är tagen. Den illustrerar den situation vi befinner oss i och det faktum att Magdalena Anderssons regering är beroende av en politisk vilde.
Visa på X →Det allvarligaste i det som nu sker är att Magdalena Andersson förhandlat och förhandlar med en politisk vilde för att komma till makten, behålla makten och rädda Morgan. Det är det som på allvar äventyrar vår säkerhet och stabilitet. #svpol #misstroende
Visa på X →Det är märkligt att Magdalena kan ha förtroende för Morgan J som både missköt sitt uppdrag och är fälld av KU och dessutom struntat i mängder av riksdagens demokratiskt fattade beslut?
Visa på X →