Håller helt med. Orimligt att barn går hungriga samtidigt som regeringen sänker skatten för höginkomsttagare. Tänk om SD, M, KD och L. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/694Re3/magdalena-andersson-kraver-hojt-barnbidrag-och-krissamtal 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1598691391282057218
Visa på Mastodon →Sök
Ja så illa är det tyvärr. RT @oskartaxen: Magdalena Andersson: Ulf Kristersson ljög om elstödet - https://www.dn.se/ https://www.dn.se/sverige/s-ledaren-kristersson-ljog-svenska-folket-rakt-upp-i-ansiktet/ 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1597983265763512323
Visa på Mastodon →Bra av Magdalena Andersson att så tydligt stå upp för klimatet i den EU politiska debatten i riksdagen! #eupol @socialdemokrat 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1592799438283902976
Visa på Mastodon →Ulf Kristersson förklarar för Magdalena Andersson att det var faktiskt i den regering hon satt som lade ned kärnkraften!
Visa på X →Bra av Magdalena Andersson att så tydligt stå upp för klimatet i den EU politiska debatten i riksdagen! #eupol @socialdemokrat
Visa på X →Bra av Magdalena Andersson i EU-debatten i riksdagen : Hur ska Sverige leda EU:s klimatförhandlingar och pressa ner EU:s utsläpp när regeringen själva för en politik som ökar våra egna utsläpp?
Visa på X →Sverige behöver mindre av splittring. Mer av sammanhållning. Därför så oerhört att regeringen styrs av ett parti som har polarisering och splittring som grund. Något som även M i Sölvesborg nu får känna på. Bra svar av Magdalena Andersson på statsministerns fagra ord. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1585185251390676992
Visa på Mastodon →Magdalena Andersson (S) frågar Kristersson om organisationer och myndigheter ska vara rädda för att kritisera regeringens politik. Ett parti i regeringsunderlaget hotar med just det. Kristersson helt svarslös. Mycket oroande, att makten får kritiseras är en demokratisk grundval. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1585179481840709634
Visa på Mastodon →Oerhört! Det första replikskiftet mellan Magdalena Andersson och @SwedishPM var läskigt nära skolboken för hur en auktoritär regim startar. Magdalena Andersson försökte på svar på om @SwedishPM tar avstånd från SD-hotet att organisationer som granskar Tidöavtalet ska straffas-> 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1585184552900648961
Visa på Mastodon →RT @livbeckstrom: Man baxnar av statsministerns argumenationsnivå när han säger till Magdalena Andersson: ”Ni har aldrig förstått att det är företagande och arbete som skapar välstånd.”Efter att ha tagit Sverige genom svår pandemi med bibehållet välstånd och högkonjunktur. #partiledardebatt #svpol 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1585181734718824448
Visa på Mastodon →Pajigt i riksdagens #partiledardebatt när Magdalena Andersson konsekvent enbart svarar med egna helt andra motfrågor när övriga partiledare tagit replik på henne.
Visa på X →Oerhört! Det första replikskiftet mellan Magdalena Andersson och @SwedishPM var läskigt nära skolboken för hur en auktoritär regim startar. Magdalena Andersson försökte på svar på om @SwedishPM tar avstånd från SD-hotet att organisationer som granskar Tidöavtalet ska straffas->
Visa på X →De barn som tvingas växa upp utan trygghet för att mamma flydde från så allvarliga övergrepp att hon inte klarar av att uppfylla Tidöavtalets försörjningskrav kommer leva i en annan paradigm nu. Vad Magdalena Andersson än tycker om Tidöavtalets migpol. https://www.expressen.se/nyheter/andersson-tar-inte-avstand--fran-nya-flyktingpolitiken/
Visa på X →Till alla Liberaler som inte vill vara knähundar hos SD. Magdalena Andersson har en utväg ”Till dem är mitt budskap att min dörr står öppen. Jag är beredd att ingå samarbeta med alla goda krafter som vill att Sverige blir mer som Sverige. 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1580908720279629824
Visa på Mastodon →Till alla Liberaler som inte vill vara knähundar hos SD. Magdalena Andersson har en utväg ”Till dem är mitt budskap att min dörr står öppen. Jag är beredd att ingå samarbeta med alla goda krafter som vill att Sverige blir mer som Sverige.
Visa på X →Sverige måste se till att frågan om strängare sanktioner mot den iranska regimen kommer upp på EU-agendan. Idag diskuterade jag situationen i Iran med statsminister Magdalena Andersson. Hela anförandet: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/aterrapportering/aterrapportering-fran-europeiska-radets-mote_HAC120221012ar


RT @IdaOstenberg: Högerextremism bland riksdagskandidater, trollarméer, journalistrugby, grattishälsningar från Le Pen, oro bland judiska svenskar, en partiledare som kliver av efter flera mordhot, men @liberalerna tycker att Magdalena Andersson har tråkig ton. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veAO7X/l-allvarliga-anklagelser-fran-andersson 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1570645108412022784
Visa på Mastodon →Att höra Magdalena Andersson och Annie Lööf stå och önska ett mer sansat tonläge i nästa val är bara patetiskt. Självrannsakan vore kanske något att fundera på? #valet2022
Visa på X →På 9 månader har Magdalena Andersson lotsat Sverige ur coronakrisen, lagt om vår säkerhetspolitik, fått stöd i riksdagen för rejäla förbättringar för landets pensionärer och mycket mer. Sverige behöver ett tryggt och starkt ledarskap i en orolig tid.

Magdalena Andersson visar än en gång att hon är en klassisk översittarsosse. Skrattretande härskartekniker och idogt duckande av allt ansvar. Jag är övertygad om att även Sveriges väljare ser detta. https://www.svd.se/a/y632qJ/efter-akessons-attack-hapnadsvackande
Visa på X →RT @Aftonbladet: JUST NU: Elpriserna kan halveras i södra Sverige, meddelar Magdalena Andersson på en pressträff 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1568241247407554560
Visa på Mastodon →Bra att Ulf Kristersson är tydlig om att det är regeringens proposition och inte en broschyr som tar upp att skjutsa elever från fungerande skolor till skolor som är sämre. Han läser innantill ur den när Magdalena Andersson nekar. Hon justerar då sitt argument. 🤔
Visa på X →Så oerhört sant. Handlingsförlamning och inget ledarskap har präglat den här regeringen på söndag byter vi ut den. #svpol #valet2022 #nufårviordningpåsverige https://www.svd.se/a/APdkRA/rosta-bort-magdalena-anderssons-ansvarsloshet
Visa på X →Ingen jävel har råd med vare sig el eller bensin i Magdalena Anderssons Sverige. #tv4val
Visa på X →Bland Magdalena Anderssons regeringsunderlag är det alltså 3-1 bland partierna MOT kärnkraft. #pldebatt
Visa på X →