Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

@GulanAvci Magdalena Andersson har vetat om metoderna sedan i vart fall sedan mandatperioden 94-98.

Visa på X

Äldreministern har rätt. Socialdemokraterna måste betala tillbaka pengarna till de människor som de har lurat. Skandalen kring Socialdemokraternas lotteri växer. Fler och fler ytterst allvarliga uppgifter staplas på varandra. Gängkriminella har anlitats för att på ett aggressivt sätt sälja lotter, äldre människor med svag ekonomi har lurats att teckna lott-abonnemang och unga människor långt ner i arbetsmarknadens hierarki har tvingats till oetiska säljmetoder som i vissa fall fått dem att må så dåligt att de sagt upp sig. Det här är en rejäl soppa och Socialdemokraterna verkar inte vara i stånd att hantera den på ett sätt som inger förtroende. Det som gör de aktuella skandalerna så oerhört allvarliga, utöver de uppenbara missförhållandena nämnda ovan, är att det inte är första gången. Det är snarare femtioelfte gången som det framkommer uppgifter om oegentligheter kring socialdemokraternas lotteriverksamhet. För mig, och sannolikt för de allra flesta svenskar, betyder det att argumentet “vi visste inte” ekar väldigt falskt. Alla inom socialdemokraterna visste naturligtvis. Alla vi andra visste ju. Det här har pågått i åratal och flera gånger varit uppe för offentlig debatt. Hela Sverige visste. Men girigheten var tydligen så stark att det inte spelade någon roll att hela Sverige visste. Socialdemokraterna körde på, och anlitade gängkriminella utomlands för att kunna effektivisera lottförsäljningen. Pengarna till partiet ska in, hur hjärtlösa och giriga metoderna än må vara, tycks ha varit devisen. Det är i sanning djupt beklämmande. Det är är ingen hemlighet att jag själv, i egenskap av mångårig partiledare för Sverigedemokraterna, har hanterat en och annan skandal. Så låt mig komma med ett gott råd. Magdalena Andersson, det här kommer inte att försvinna för att ni utser några syndabockar på lägre nivå i partiet. Eller för att ni säger “usch och fy” om de gängkriminella som ni har betalat att utföra detta skamliga verk. Inte heller för att ni upprepar det falskt klingande “vi visste inte “. Kraven från äldreminister Anna Tenje är fullt rimliga. Det enda riktiga, framförallt moraliskt, men också i krasst krishanteringshänseende, är att ni häver alla lottköp, lämnar tillbaka pengarna som ni har lurat till er, samt ber om ursäkt. Ett bonustips är att därefter helt sluta med att sälja lotter. Det är inte ett värdigt sätt att finansiera ett parti.

Visa på X

Oerhört allvarligt, Magdalena Andersson och S kan och får inte fly undan ansvaret för detta. En skandal utan motstycke!

Visa på X

I partiledardebatten igår sa Magdalena Andersson flera gånger att allt fler hamnar hos kronofogden, är de möjligen deras S-lotter som ligger bakom ökningen..

Visa på X

Magdalena Andersson måste rensa upp i sitt regeringsunderlag! Tack för din tydlighet i dagens partiledardebatt @BuschEbba

Visa på X

”Anser Ulf Kristersson att det pågår en sjukvårdskris i Sverige, ja eller nej?” Magdalena Andersson ställer den viktiga frågan men får inget tydligt svar. Det blir tydligt vilket parti som prioriterar sjukvård! ⁦@socialdemokrat⁩

Visa på X

Magdalena Andersson: Vårdpersonal står inför omöjliga val varje dag. Det finns pengar men regeringen och SD använder dom till annat såsom skattesänkningar till höginkomsttagare.

Visa på X

Det är milt sagt en skrämmande radikalisering som sker i Socialdemokraternas och Magdalena Anderssons regeringsunderlag. #svpol

Visa på X

Så länge Magdalena Andersson inte agerar som en fosterlandsvän är hennes påklistrade patriotism bara ett spel för gallerierna. Men om hon nu verkligen tycker det är viktigt att svenska flaggan ska vaja på varje torg så kan hon börja med alla Sveriges S-styrda kommuner. Fast allra helst borde hon se till att hennes kommunalråd slutade fjäska för islamister och antisemiter. Det hade en partiledare som bryr sig om Sveriges framtid gjort.

Visa på X

Magdalena Andersson (S) säger att den svenska flaggan ska vaja på varje torg i Sverige. Varför sa man då nej till Sverigedemokraternas förslag om just detta i Gävle kommun i april 2024? Jo för att man helt enkelt inte menar allvar. #svpol @Riksstudios @sdriks

Visa på X

Magdalena Andersson förstår inte vår svenska flaggas enorma värde som symbol för vårt lands folks frihet och gemenskap.

Visa på X

Magdalena Andersson rasar för att SD kommunicerar högst relevanta invändningar mot TV4. Hur vore det att presentera egen politik istället för att ideligen yra om demokratihot och kräva att Ulf Kristersson ska ”agera”? Det börjar faktiskt bli löjligt.

Visa på X

Skäms på dig @magdandersson. Jag tvingas konstatera att Sverige är ett mycket sjukt land och att vi befinner oss i en mycket sjuk valrörelse. Senaste exemplet: Vår toppkandidat, Charlie Weimers, intervjuas i Expressen. Han framför där att SD är beredda att samarbeta också med partier inom det som vänsterliberalerna brukar kalla "populisthögern". Charlie Weimers egna ord, direkt från samma intervju: "Samarbetet omfattar inte Ryssland och Ukraina. Där samarbetar vi med andra. Samarbetet ska omfatta frågor som rör klimat, energi, migration, säkerhet, terrorism och regelförenkling." Expressens vilseledande rubrik till artikeln blir "SD redo för samarbete med ryssvänliga partier". Därefter är det vanliga spinnet igång, där klimax nås genom att det samlade sosseriet fabulerar om "säkerhetshot" och konspirationer. "Att vilja samarbeta med ryssvänliga partier, det är att riskera svenska folkets säkerhet", sa Magdalena Andersson i sitt tal under Järvaveckan. Det är riktigt, riktigt smutsigt. Till och med för att komma från Magdalena Andersson. Jag förstår att Socialdemokraterna är desperata. Jag förstår att de inte kan sova på nätterna. Jag gör det. Men det är inte mitt partis fel att Socialdemokraterna är ett fullkomligt uselt parti som färre och färre vill rösta på, det är faktiskt deras eget fel. Att oppositionsledaren överlagt springer Putins ärenden på det här sättet, trots att hon rimligen känner till att Sverigedemokraterna drivit en mer Rysslandskritisk linje än såväl Socialdemokraterna som alla andra svenska partier i EU, är ett skamligt lågvattenmärke. Ryssland klassades alltså som terrorstat i EU-parlamentet efter vårt initiativ, vilket Socialdemokraterna försökte stoppa. Jag förstår som sagt desperationen, men finns det ingen gräns för hur skamlöst man kan bete sig? Dåliga förlorare är bland det mest patetiska som finns. Skäms på dig Magdalena.

Visa på X

Socialdemokraternas trollfabrik sprider desinformation om att JÅ, UK och EB skulle ha gjort ett fuskjobb med en brygga. Påståenden helt utan belägg eller förankring i verkligheten. Lögner och hat sprids för att lura väljarna från anonyma S-konton. Magdalena måste svara på frågor!

Visa på X

När t.o.m. Aftonbladet skriver om sossarnas konton, vad ska Magdalena ”kasta sten i glashus” Andersson gasta om nu?

Visa på X