Magdalena Andersson och S, som ofta brunsmetat motståndare och ropat att vi ska passa oss för 1930-talets återkomst, måste utkräva ansvar av sin potentiella regeringspartner. V behöver städa ordentligt. 👎🧹 https://www.expressen.se/ledare/v-topp-i-malmo-delade-antisemitisk-propaganda/
Visa på X →28
inlägg
😳
Visa på X →Och här är Odd Eikens och min replik på debattartikeln: https://www.svd.se/moderaterna-ur-vantolkar-forslaget
Visa på X →Summa summarum: Svenska folket genom riksdagen behöver bättre beslutsunderlag inför besluten om sändningstillstånd – en internrevision skulle kunna bidra med det utan att PS-bolagens redaktionella integritet försvagas.
Visa på X →Ordning med nämnden kan så klart också ifrågasättas, men att granskning kan ske med respekt för och utan att den kompromissar med PS-bolagens integritet är alltså redan gällande.
Visa på X →Värt att notera är att redan idag sker externa granskningar av PS-bolagen genom granskningsnämnden, vars ledamöter utses av regeringen (dvs. avsevärt närmare politiken än den interna funktion vi nu föreslår).
Visa på X →För att ytterligare förstärka PS-bolagens oberoende är vi öppna för att ägarstiftelsen avpolitiseras ytterligare. Liberalerna har intressanta förslag på det området (se https://www.svd.se/sabuni-demokratin-for-svagt-skyddad-i-sverige).
Visa på X →Revisorerna ska inte utses av regering eller riksdag, av uppenbara skäl. Antingen skulle de utses av ägarstiftelsen eller internt i bolagen där de kommer att verka.
Visa på X →Syftet med en revision skulle vara att bidra med underlag inför riksdagens tillståndsbeslut samt med breda och vetenskapligt grundade granskningar av PS-bolagens saklighet och opartiskhet.
Visa på X →UR:s vd (https://www.svd.se/redaktioner-ska-inte-ha-politiska-kontrollanter) har missförstått vårt förslag. Självklart vill arbetsgruppen att PS-bolagens redaktionella integritet ska värnas. Internrevisionen skulle vara intern, inte på något sätt extern eller politisk.
Visa på X →Vämjeligt hyckleri. #capitol #svpol
Visa på X →@AnnickaEngblom 😃 Hittade den faktiskt här:
Visa på X →Sjöstedt och V kommer ALDRIG rösta bort en S-statsminister. Det hotas hit och dit, men till syvende och sist lyder man husse. Tomma tunnor skramlar mest. #pldebatt #agenda #svpol
Visa på X →”Kortsiktigt under 2021 kan vi hantera situationen, men på ett par års sikt är läget bekymmersamt. Utan tillskott framöver kommer vi att behöva minska bemanningen [...].” Klart och tydligt... #svpol
Visa på X →Ibland händer det. Jag håller med Ulla. #svpol
Visa på X →Den som inte har skyddsbehov får inte asyl. Professionell prövning av individuella skyddsgrunder ska gälla – inte politiska och subjektiva bedömningar. I rättsstaten Sverige finns en ordnad process med många säkerhetsventiler, så ska det vara. #svpol
Visa på X →Vad ska man säga? Kanske att det är skrämmande att rättsstatens principer inte är kända för den fria världens ledare. Sveriges statsminister har min fulla support i just denna drabbning. #svpol
Visa på X →Det är kommunismen som är farlig – inte kärnkraften.
Visa på X →Vilken migrationspolitik får man om man röstar på S i Gävleborg? #xpol #svpol #migpol https://www.helahalsingland.se/artikel/opinion/insandare/var-star-ni-socialdemokrater-i-lanet
Visa på X →Även Tim uppskattar våra fantastiska hälsingeskogar! 👍 https://x.com/tim_cook/status/918476943544033280
Visa på X →Ödmjuk & stolt över att ha blivit nominerad till riksdagen har jag bestämt mig för att tacka ja till att kandidera! http://bit.ly/2xbFPEY
Visa på X →Mycket fin krönika av @ToveLifvendahl. Rekommenderas! https://x.com/tovelifvendahl/status/787554199043268608
Visa på X →Utan laglig grund lade sig Lindestam i myndighetsutövning. Pampfasoner! #shamnpol http://bit.ly/2aR9aMd
Visa på X →Gammelmorbror medaljerades under firandet av #Veterandagen. Fint & värdigt när våra veteraner visades uppskattning. http://bit.ly/25vG0cI
Visa på X →Bra av @tomastobe i @SR_StudioEtt om S ohederlighet i debatten om Gävles styre. Avgå, tacka nej till samarbete & sedan gnälla - inte snyggt.
Visa på X →