Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Scrollar man en minut på http://Aftonbladet.se kan man hitta det mest intressanta hittills i sossarnas AIP-gate. Svårt att förstå varför detta göms undan på kultursidan som ingen läser🧐 Frågan är hur många olika lagstiftningar Socialdemokraterna bryter mot.

Visa på X

@TeresaCarvalho 1. Aftonbladet borde ha koll på att grundlagen gäller före tillståndsgivning. 2. Ja djupt beklagligt. Ehuru det är ”djupt oroande” beror väl på hur många de är. Vi har sannolikt alltid haft några hundratal av dessa obskyra typer. Ibland hörs de, ibland är de tysta.

Visa på X

@jan_hilding @sdriks @Aftonbladet Det står att ett hundratal syriska medborgare är dömda för brott i Sverige. Det verkliga antalet är mycket, mycket högre.

Visa på X

@Ygeman Han är inte skyldig någonting. Vi har medverkat i Aftonbladet och TV4, utan att dela någon av deras värderingar.

Visa på X

🧵@Aftonbladet⁩ ljuger för att manipulera läsaren. Artikeln handlar om fall av så allvarlig brottslighet att de utvisats trots skyddsstatusförklaring/verkställighetshinder (synnerligen grovt brott). Ett mycket högt krav, tex våldtäkt räcker inte alltid. Ett hundratal sådana…

Visa på X

Har hört om några demonstrationer mot övergreppen i Sudan. Intressant nog har dessa demonstranter inget behov av att trakassera politiker, till skillnad från palestinademonstranterna. En annan observation är att inget land demoniseras i Sudans fall. Trots att det är välkänt att Förenade Arabemiraten levererar vapen till Rapid Support Forces, som begår de värsta övergreppen, är kritiken mot dem inte särskilt högljudd. Det är inte svårt att kritisera Förenade Arabemiraten. Det är en diktatur. Homosexualitet är olagligt. Större delen av befolkningen saknar medborgerliga och politiska rättigheter. Men det är ju ingen judisk stat. Om det hade varit en judisk stat hade alla kändisar, Aftonbladets ledarsida m.fl. redan varit igång. Men nu råkar Förenade Arabemiraten vara en arabisk stat, och då är det inte lika ”trendigt” att demonisera. Jag noterar också att ingen har pratat om att bojkotta Förenade Arabemiraten. Det är ju ingen judisk stat. Då är bojkott inte aktuellt. Det är just därför man reagerar mot kritiken mot Israel. Inget annat land kritiseras på det sättet. Det känns som att vissa som redan hatar judar bara väntar på att något ska hända så att de kan spy ut sitt hat mot Israel. Men det är bara en känsla jag har. Kanske kommer några oroliga kändisar och världsförbättrare skriva någonting imorgon där de fördömer Förenade Arabemiraten. Förmodligen inte. Förresten, Sverige har exporterat mer militär utrustning till Förenade Arabemiraten än till Israel. Förvänta er inte heller att Greta Thunberg ska segla till Sudan. Alla de här vänstertyperna som försöker segla till Gaza vet två saker. Det ena är att de kommer aldrig anlända till Gaza och faktiskt möta Hamas-terrorister, som förmodligen skulle på något sätt skada dem, på grund av deras värderingar eller sexuella läggning eller något annat som stör islamister. Det andra är att Israel kommer alltid se till att de kommer hem. Ingen kommer hem från Sudan. Så det blir ingen ”Ship to Sudan”-resa.

Visa på X