M kör Pehrsson doktrinen. Man säger en sak innan valet, sedan…

M kör Pehrsson doktrinen. Man säger en sak innan valet, sedan…

Det har nu gått mer än ett år sedan Expo, Vänsterpartiet, Miljöpartiet och AFA-grundaren Mathias Wåg påstod att deras möte attackerades av ”nazister”. Trots detta har polisen fortfarande inte hittat några sådana nazister. Hur många aktiva nazister finns det egentligen i Sverige? Den påstådda attacken inträffade precis när kampanjen inför EU-valet drog igång. Tre dagar senare höll de rödgröna partierna en manifestation mot rasism, där Amanda Lind (MP) kallade attacken för en ”terrorhandling”. Så var är terroristerna? Inte många medier har följt upp händelsen. Expo och Vänsterpartiet slog direkt fast att det var nazister. Hur visste de det? Sedan EU-valet har ingen nämnt ett ord om Gubbängen. Det är märkligt hur något kan beskrivas som ett nationellt trauma av vänstern ena dagen, för att året därpå vara helt bortglömt. Jag hoppas att polisen inte ger upp bara för att medierna, av någon outgrundlig anledning, tappat intresset för denna så kallade “terrorhandling”. Jag brukar påminna folk om hijabuppropet. En gravid muslimsk kvinna i Farsta misshandlades två gånger inom loppet av två veckor. Det följdes av en massiv politisk kampanj. Man hade DNA. Polisen skulle när som helst hitta den vita kristna gärningsmannen. Politiker tog på sig hijab och hyllade slöjan. Men någon gärningsman hittades aldrig. Hela kampanjen drevs av islamister som ville framställa ”islamofobin” som det stora hotet. Därför väntar jag med att tro på något tills någon nazist faktiskt hittas. Det har ljugits förut i det här landet. Ställ dig också följande fråga: Har Socialdemokraterna och vänstern ett intresse av att fokusera på nazism och rasism istället för de verkliga problem vi har i Sverige? Men som sagt, om de nu såg nazister så gjorde de väl det. Och snart hittar väl polisen dem. Märkligt att ingen bryr sig om de pro-palestinska extremisterna utanför riksdagshuset som dagligen trakasserar riksdagsledamöter. Men det är ju ingenting som vänstern kan använda politisk till sin fördel.
Visa på X →Svenska arbetare är de som mest lider av SD-regeringens politik. Valet 2026 kommer handla om att flytta makt från riskkapitalister och rika till vanligt folk.


Uppmanar er alla att skriva på protestlistan mot bygget av moskén i Skärholmen, som har kopplingar till den islamistiska organisationen Millî Görüş. Jag har själv skrivit under. För varje moské som byggs islamiseras Sverige allt mer. Socialdemokraterna, som styr Stockholms stad, ger här en försmak av vad som väntar om de vinner valet. Enligt flera källor har moskén i Skärholmen kopplingar till Millî Görüş. Det är Millî Görüş eget byggbolag som står bakom projektet. Det är uppenbart att denna moské kommer bli ett centrum för extremism och antisemitism. Ändå väljer Socialdemokraterna att inte stoppa bygget. Umgänget med Millî Görüş var också en av anledningarna till att Mehmet Kaplan, miljöpartistiskt statsråd i Löfvens regering, tvingades avgå. Nu, nio år senare, tillåts samma islamistiska organisation att bygga en moské i Skärholmen, för att Socialdemokraterna låter det ske. https://www.skrivunder.com/stoppa_moskebyggen_i_stockholms_lan
Visa på X →Valet 2026 kommer definitivt handla om vägval i integrationsfrågan. Socialdemokraternas tvångsblandning eller en frihetlig politik som mer organiskt verkar för assimilation. https://www.gp.se/ledare/gastkolumn/goteborgs-attenius-s-kan-avgora-valet-2026.3b0d6cc8-6c21-4ce4-8d85-d71d9a97dbc2
Visa på X →Mätningarna från SCB är kanske de mest ointressanta av alla opinionsinstitut. SD presterar alltid dåligt där och S är ofta större än i andra mätningar. Kanske beror på deras metod? I deras sista mätning innan valet 2022 landade vi på 16.5 %. 4 procentenheter under valresultatet.
Visa på X →Regeringen är i alla fall konsekvent. Om valet är mellan att göra saker bättre eller sämre så väljer de sämre varje gång! https://www.dn.se/sverige/utredning-vill-andra-svensk-skogspolitik-i-grunden/
Visa på Bluesky →Omänsklig social ingenjörskonst väntar om olyckan är framme och S tar makten efter valet. Din och dina barns framtid ska offras för sossarnas politiska idé om integration. Och S-topparna kommer väl föregå med gott exempel och blanda sig själva redan nu? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eyrlwa/s-mal-blanda-befolkningen
Visa på X →Endast med en obevekligt offensiv politik kan gängen och de kriminella klanerna elimineras. Socialdemokraternas pågående kongress visar dock att denna insikt saknas i oppositionspartiet. Den bombastiska retoriken kan ge ett annat intryck, men deras faktiska policy är en utspädd lightversion av Tidöavtalet. Dessvärre är inte bara Magdalena Anderssons politik otillräcklig, internt höjs röster om att det ”gått för långt”. Gunnar Strömmer har helt rätt när han beskriver detta som farligt. Ska kampen mot den systemhotande brottsligheten vinnas, måste reformarbetet fortsätta på inslagen väg. Några av våra viktigaste reformer, såsom att återkalla medborgarskap och kriminalisera deltagande i organiserad brottslighet, kräver grundlagsändringar och således ett bekräftande beslut efter nästa val. Detta hotas helt och hållet, och redan genomförda reformer riskerar att undermineras. I kriminalpolitiskt hänseende är det lika viktigt att migrationen till Sverige fortsätter att minska. Tyvärr har Socialdemokraterna ett schizofrent förhållningsätt till migrationspolitiken. Å ena sidan ska politiken vara ”stram”, å andra sidan är asylinvandringen ”viktig". I Expressen konstaterar Viktor Barth-Kron att Socialdemokraterna inte har landat om migrationen, som i ordets rätta bemärkelse är en ödesfråga för vår nation. Samtidigt vill deras samarbetspartier i MP och V återgå till de öppna gränsernas politik. Däremot återfinns tydliga ambitioner i integrationspolitiken. Men i stället för att lösa problemen är idén att smeta ut dem över hela landet. Partiet vill nu se både bussning av skolelever och reglera var medborgare ska få bosätta sig. Det bottnar i en obehaglig socialistisk syn på människor som pjäser i totalitär statlig planering. Härutöver har vi den ekonomiska politiken, som med fog kan beskrivas som en kraftig vänstersväng. I Timbro-rapporten "Kostnaden för S-kongressen" har Adam Danieli beräknat att en genomsnittlig svensk familj skulle behöva betala 32 000 kronor mer i skatt varje år för att finansiera den nya politiken. Dessa tusenlappar ska bland annat gå till att återinföra det orimliga enprocentsmålet i biståndspolitiken. Därtill ska alla möjliga bidrag höjas och diverse industristöd strösslas ut. Det hela liknar 1970-talets funktionssocialism, med samma tids aningslösa syn på brottsligheten. Mycket står på spel i valet 2026.
Visa på X →Sverigedemokraterna i Vänersborg har stora problem med sina företrädare. Partiet blev näst största parti i kommunen i valet 2022 med 10 mandat i fullmäktige. Sedan valet 2022 har dock över hälften av alla förtroendevalda lämnat partiet och politiken.
Visa på X →Följande insändare har skickats till de halländska lokaltidningarna: SOCIALDEMOKRATERNAS NYA "TUFFA" INVANDRINGSPOLITIK ÄR INTE TROVÄRDIG I veckan så håller Socialdemokraterna sin partikongress, och i diverse krönikor och ledarartiklar talas det om att partiet ska anta en ny, tuffare invandringspolitik. Frågan är bara hur trovärdigt detta är. Socialdemokraterna drev i decennier en öppna gränser-politik, där de vägrade att erkänna de uppenbara problemen som massinvandringen medförde, och kallade alla som påpekade problemen för rasister. Den påstådda attitydförändringen kom inte förrän problemen blivit så omfattande att de inte längre gick att förneka, och de egna väljarna började överge partiet för Sverigedemokraterna. Det verkar mer troligt vara en strategisk omvändelse i syfte att vinna val, snarare än en genuin övertygelse, som partiet kan förväntas hålla fast vid långsiktigt. Men även om Socialdemokratins omvändelse skulle vara genuin är det inte någon garanti för en faktiskt ansvarsfull invandringspolitik vid ett eventuellt regeringsskifte. Socialdemokraternas tilltänkta partners inom Centerpartiet, Vänsterpartiet och Miljöpartiet vill nämligen något helt annat. När man läser de tre partiernas förslag i Riksdagen ser vi att de alla vill FEMDUBBLA kvotinvandringen. Andra förslag inkluderar amnesti för ensamkommande, tillfälliga uppehållstillstånd ska bli permanenta, anhöriginvandring ska underlättas, och arbetet med att uppmuntra till återvandring ska stoppas. Det är föga troligt att S skulle stå emot dessa krav från sina samarbetspartier om det skulle riskera att kosta dem regeringsmakten. En röst på S och en rödgrön regering nästa år är en röst för gränser som på nytt kommer öppnas på vid gavel, och hundratusentals nya, utomeuropeiska invandrare. Det är uppenbart att detta inte är vad Sverige behöver. De gånga åren har vi Sverigedemokrater tillsammans med våra Tidö-kollegor gjort mycket för att komma tillrätta med den massinvandringsproblematik som tidigare regeringar skapat, men mycket arbete kvarstår. Får vi fyra år till kommer vi kunna åstadkomma mycket gott. Men om de rödgröna vinner valet riskerar tvärtom många av de viktiga reformer vi drivit igenom att kastas i papperskorgen. Erik Hellsborn (SD) Riksdagsledamot

Vi söker budgetchef - viktig roll för att vinna valet 2026. https://jobbahos.socialdemokraterna.se/jobs/95-socialdemokraternas-partikansli-soker-en-budget
Visa på X →Sveriges säkerhet måste sättas främst – även när det krockar med asylrätten. Inför valet 2026 kommer vi därför kräva att Sverige ges möjlighet att helt stoppa migration. Idag skriver Ludvig Aspling och jag en debattartikel i Svenska dagbladet. Länk i kommentarsfältet.

Kan bara föreställa mig vad S/MPs drivmedelspriser kommer att göra med matpriserna, hyror i storstaden och vardagstransporterna OM de rödgröna skulle vinna valet 26….

Bra vakkväll för 🇪🇺 med avgörande seger liberalen Dan i Rumänien över Trump-vännen och ultranationalismen Simion. Även 🇵🇹 förblir stabilt efter valet, men 2:a omgången i presidentvalet i 🇵🇱 blir rysare, trots Traszkowskis ledning, efter högerextrema framgångar i 1:a omgången
Visa på X →Sedan 1 jan 2024 behöver man inte gråta när man tankar bilen och man har faktiskt pengar kvar i plånboken för att handla mat på vägen hem. En MP-S-V-regering efter valet 2026 kommer innebära höjda bränslepriser, höjda matpriser, nedlagd kärnkraftverk & klanstyre. Valet är ditt!



“När man går till val så säger man en sak innan valet, sen genomförs valet – så säger man en sak efter valet”, sa liberalernas partiledare. Idag använder liberalernas riksdagsledamot den principen i strandskyddsdebatten och säger att ägande går före allemansrätten.

Roligt att vara i Växjö för att ta del av hur det politiska samarbetet fungerar i styret mellan Vänsterpartiet, Socialdemokraterna, Miljöpartiet och stödpartiet Centerpartiet. Besöket är ett led i vårt förberedelsearbete inför att sitta i regering efter valet 2026.

Det är väl seriöst ingen som är förvånad över att Magdalena Andersson duckar frågan om bränslepriser. Socialdemokraterna är väl medvetna om att ett maktskifte i Sverige efter valet 2026 är beroende av Miljöpartiets röster. Ska de få ihop detta kommer kravet från MP om höjda bränslepriser att bli verkligt. Mycket tråkigt för bilägare och särskilt för de som bor på landsbygden med denna politik. #svpol #svpolitik #politik #val @sdriks


MP tycker uppenbarligen att svenska folket har det på tok för bra. Klargörande att Amanda Lind så tydligt och så lång tid innan valet talar om att en rödgrön regering kommer att göra vanligt folk fattigare genom en återgång till chockhöga bränslepriser. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-bensinpriset-flera-kronor-hogre-om-de-rodgrona-vinner-valet
Visa på X →@gorm_den_gamle @sdriks @moderaterna Ingår i tidö och ska finnas en färdig utredning innan valet 26. Det kommer att finns nåt konkret att hänvisa till i närtid. Men inget offentligt idag.
Visa på X →Tack vare att svenska folket avsatte Socialdemokraterna i valet 2022 så kan vi nu genomföra en folkligt förankrad kriminalpolitik. Efter en tung utredningsfas realiseras tidö-avtalet, bit för bit, i allt högre takt! 🇸🇪 #svpol
Visa på X →Grattis @_FriedrichMerz,Tyskland och Europa till valet av ny kristdemokratisk förbundskansler i Europas folkrikaste land och största ekonomi. Tillsammans får detta stor betydelse för Europas stöd till Ukraina och för vår gemensamma konkurrenskraft.
Visa på X →@jonnasima Låt oss vara ärliga med vad det här verkligen handlar om: Aftonbladet och övrig svensk vänster vill ha en splittrad höger hellre än en enad, för då är det lättare att vinna valet.
Visa på X →Om det blir en rödgrön regering efter valet 2026 är det ett stort hot mot svenska folkets framtid med tanke på att staplar som dessa kommer drivas upp högt igen. Det blir massinvandring igen, kanske värre än nånsin förr, i stället för den återvandring vi så väl behöver.
Visa på X →