Kristdemokraterna står stadigt, mitt i detta samarbete. Vi är inte på väg någonstans. Det är Magdalena Andersson och Socialdemokraterna som är Kristdemokraternas huvudmotståndare i valrörelsen och vi siktar på fyra nya år med Tidösamarbetet och Ulf Kristersson som statsminister.
Visa på X →Sök
SD lyfte detta för mer än 10år sedan. Det blev sedan till en punkt i tidö-avtalet och nu närmar sig målsnöret. Ännu en fråga som aldrig blivit verklighet med Magdalena Andersson (S) som statsminister. #svpol https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-polisen-ska-fa-skapa-ai-genererad-barnpornografi
Visa på X →Himla otur jämt. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/topptjansteman-utreddes-for-att-ha-rojt-information-om-magdalena-andersson
Visa på X →@GostaHulten Utöver det orimliga tonläget, (varför ens uttrycka sig så), så är det också orimligt att Ulf Kristersson ställs till svars för Magdalena Anderssons medarbetare.
Visa på X →När till och med gamla S-toppar tycker att kritiken mot Harpsund är överdriven, då kanske det är dags för Magdalena Andersson och gänget att ta ett djupt andetag. Kanske dags att släppa Harpsund och börja prata om Sveriges framtid istället?
Visa på X →Falska rykten i omlopp. Jag har noterat att vissa medier har snurrat till det och sprider en bild av att Sverigedemokraterna kan tänka sig att släppa fram Magdalena Andersson som statsminister 2026. Om det är av oförstånd eller för att de faktiskt vill sprida rena påhitt vet jag inte. Vare sig jag själv eller partiet har sagt något sådant. Det är alltså inte sant. För att vara extremt tydlig: Efter valet nästa år kommer jag och mitt parti att rösta nej till varje regering som vi själva inte ingår i. Något mellanting, likt det vi har idag, är inte aktuellt för oss.


Samtidigt som Ulf Kristersson samlar partier för att leda Sverige, försöker Magdalena Andersson fortfarande samla sitt eget gäng till en fika.

Ulf Kristersson bjuder nu in Tidöpartierna till Strängnäs. Det är bra för Sverige med ett tydligt regeringsalternativ. Vi gör Sverige rikare, tryggare och säkrare. Magdalena Andersson kan inte ens få sitt regeringsalternativ att ställa upp på en gemensam bild.
Visa på X →Högre bidrag, högre skatter, högre invandring – det kräver Magdalena Anderssons regeringsunderlag. Rösta ja till ordning och reda, nej till vänsterexperiment.
Visa på X →"SD:s Tobias Andersson lägger ansvaret på SvK, som också har kallats till riksdagen. – Som jag ser det så har vi i bästa fall en elberedskapsmyndighet som har agerat inkompetent. I värsta fall har man agerat illojalt gentemot den politiska ledningen." https://www.dn.se/sverige/elfiasko-infor-vintern-sverige-saknar-reservkraftverk/
Visa på X →Magdalena Andersson stod upp för trygghet och respekt i Studio 1. Jimmie Åkesson för en försämrad a-kassa för dem som kämpar mest. Barnskötare, undersköterskor och byggnadsarbetare får mindre trygghet, medan Åkesson själv får tusenlappar mer i plånboken. En stark A-kassan är inte problemet. Otryggheten är det. https://www.dn.se/sverige/jimmie-akesson-om-m-vill-skara-i-a-kassan-gar-vi-i-opposition/
Visa på X →Magdalena Andersson klär av Jimmie Åkessons löftesbrott om A-kassan i P1 studio ett


Soft-on-crime-vänstern tycks ha återfått sitt självförtroende, men har fortfarande lika fel. Socialdemokrater och diverse vänstertyckonomer har i veckan på X flitigt delat en nyhet om att 127 barn i år misstänkts för inblandning i mordplaner. Detta tas som intäkt för att regeringens politik inte fungerar, men det är ett antagande som avslöjar en enfaldig analys av brottslighetens orsaker. Till exempel skriver Daniel Swedin, ledarskribent i S-tidningen Arbetet: ”Sweden’s ’tough on crime’ turn is backfiring.” Trots tjusig engelska har internationellt spinn uteblivet. Perhaps not entirely surprising. Vänstern tenderar att i allmänhet underskatta betydelsen av normer, värderingar och kultur, men gör det i synnerhet när det kommer till brottslighet. Faktum är dock att även barn gör egna och aktiva val, utifrån en individuell vilja och internaliserade värderingar. Och ett brott är en handling. Grundproblemet är att barn under sin uppväxt marinerats i kriminella ideal. Det har uppstått en gangsterkultur bland unga, som en konsekvens av det massiva utanförskapet, som en konsekvens av den massiva invandringen. I kombination med prokriminell klankultur har det varit bäddat för katastrof. Som lök på laxen har såväl public service som andra stora medier förtjust gullat med gängkriminella – till och med belönat dem med priser. I skolan har det accepterats att elever klär sig som kriminella. Föräldraansvar har inte avkrävts. Samtidigt har brott lönat sig. Det har varit tydligt för unga, som kunnat följa kriminella influencers i sociala medier. Förr var ingenjör ett ledande ideal bland barn. I dag förefaller fler vilja bli gangster. Därför kan en annons för beställningsmord få snabba och många svar. ”Yo grabbar! Vi behöver fullt med jappare. Finns jobb i hela Sverige. Alla ska bort.” Så lyder en riktig annons, och dessa fungerar effektivt för att anlita villiga pojkar. Ifall något av de gamla mc-gängen (som är ett annat kulturproblem) hade haft de digitala möjligheterna att på 1990-talet publicera dylika annonser, hade svaren från ungdomar varit försvinnande få. Galningar fanns även då, men inte tusentals killar som lockades av mord som merit. Nu har vi dessbättre en regering som vidtar adekvata åtgärder. I justitieutskottet hanterar vi med högt tempo propositioner signerade Gunnar Strömmer. Med skärpta straff inkapaciteras fler, som därmed varken kan begå eller beställa brott. Ny förverkandelagstiftning innebär att egendom beslagtas på löpande band. Tack vare utvecklat internationellt samarbete grips gängledare i världens alla hörn. Om något år (efter nödvändiga grundlagsändringar) kommer dessutom deltagande i kriminella gäng bli straffbart och medborgarskap återkallas. Brott har blivit mindre lönsamt och riskerna väsentligt högre. Följaktligen decimeras nu de kriminellas skryt på Snapchat. Avgörande är också att migrationen hejdats. Nu utvandrar fler till Syrien, Irak och Somalia än som invandrar från dessa länder. Och migrationsminister Johan Forssell förklarade häromdagen att ytterligare reformer ska ske för att stärka denna trend. Det skapar förutsättningar för social stabilitet och hantering av de problem som råder i utsatta områden. För just detta ändamål har sekretesshinder avskaffats, så att skolan, polisen och socialtjänsten ska kunna dela information om minderåriga i riskzon. Vidare möjliggör den nya socialtjänstlagen tidigare och tydligare insatser. Och brott ska medföra kännbara konsekvenser även för unga, med sänkt straffmyndighetsålder. Men det är alltså inte strikta sekretessregler som har gjort barn ivriga att mörda. Problemet är kulturellt, och därmed trögföränderligt – vilket kräver uthållighet. De tonåringar som i dag mördar gick i förskolan när Magdalena Andersson tillträdde, och växte upp under hennes regeringsinnehav. Bevisligen vidtogs inte tillräckliga åtgärder för att stävja den utveckling som vi i dag bevittnar kulmen på. Blott tre år efter maktskiftet är det således alldeles för tidigt att döma ut regeringens ”tough on crime”-policy. Effekterna kommer successivt. All internationell erfarenhet visar att grov organiserad brottslighet måste bekämpas med obeveklig rättspolitik, något vänstern inte fullt ut förmår förlika sig med. Och den kulturella grunden till problemen förutsätter nolltolerans, i rak motsats till vänsterns naiva eftergivenhet. På ett språk Daniel Swedin förstår: “It's necessary to be both tough on crime, and tough on the causes of crime.”
Visa på X →Vårdköerna minskar nu i Sverige. 🎉 ❌Magdalena Andersson (S) har felaktigt påstått att sjukvårdsköerna är de längsta någonsin. ❌Nooshi Dadgostar (v) sa att vi har 80 000 fler i vårdkö idag än när Ulf Kristersson blev statsminister. Det är falskt. @kdriks


Högerextremismens fula tryne. Det rör sig om helt oprovocerade våldsdåd och det har funnits ett hatbrottsmotiv bakom gärningarna, säger kammaråklagare Gustav Andersson. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nazisternas-valdsnatt-gar-till-attack-i-t-banan/
Visa på X →🔴 Men när Magdalena Andersson styrde var det alltså nära 50 000 fler än idag som väntade för länge på vård. Sanningen är att de rödgröna lyckades aldrig korta vårdköerna.
Visa på X →🔴 När Magdalena Andersson förlorade valet i september 2022 var det så många som 218 427 personer som väntat för länge på vård. Det är 46 557 personer fler än idag, enligt siffrorna ifrån Socialstyrelsen.
Visa på X →🔴 Under Magdalena Anderssons och socialdemokraternas 8 år vid makten 2014-2022 fördubblades istället vårdköerna, och vårdköerna till BUP tredubblades. Vårdköerna var rekordlånga redan före pandemin.
Visa på X →”DET HÄR ÄR INTE RIKTIGT SANT” ❌Magdalena Andersson (S) påstod att sjukvårdsköerna nu är de längsta någonsin. ❌ Nooshi Dadgostar (V) påstod att vi har 80 000 fler i vårdköer idag än när Ulf Kristersson blev statsminister. Det här är inte riktigt sant. 🧵⬇️
Visa på X →Av en märklig anledning glömmer Magdalena Andersson (@magdandersson) att berätta varför Sveriges energi- och effektförsörjning befinner sig i det läge det gör i dag, så låt oss ta det en gång till. Under Stefan Löfven (S) som statsminister och Magdalena Andersson (S) som finansminister stängdes fyra svenska kärnkraftsreaktorer permanent av rent ideologiska och politiskt forcerade orsaker. Oskarshamn 2 stängdes 2016, Oskarshamn 1 år 2017, Ringhals 2 i december 2019 och Ringhals 1 i december 2020, med en sammanlagd effekt på cirka 2,9 GW. Denna effekt motsvarade ungefär en femtedel av Sveriges totala kärnkraftskapacitet före stängningarna, eller tillräckligt för att försörja cirka 2,5-3 miljoner hushåll med el vid full drift. Om alla dessa fyra reaktorer hade varit i drift i dag, med normal tillgänglighet, hade de kunnat generera omkring 22–23 TWh energi per år. Detta var ungefär lika mycket el som hela Sveriges vindkraft producerade 2019–2020 årligen, eller cirka 15% av Sveriges totala elproduktion. Och glöm inte att Miljöpartiet firade med champagne när Ringhals lades ner, medan Socialdemokraterna fick i stället behålla makten i åtta år.

Ännu ett exempel på hur normaliserat sossehatet är i M. Baudin påminner om det obehagliga mönstret. Vad sjunger de när ingen hör? Hoppas innerligt att några moderater reagerar offentligt mot detta. Vill tro att det finns sådana M-företrädare. https://www.expressen.se/nyheter/politik/m-anstallda-sjong-vi-hatar-andersson/
Visa på X →Förutom höjd skatt på arbete, höjd reduktionsplikt (och alla ännu finansierade förslag) kan väljarna även räkna med höjd skatt på sparande med Andersson som statsminister.
Visa på X →Återigen moderater. Kristerssons anställda partikamrater står och sjunger om hur de hatar Magdalena Andersson. Vi kommer även ihåg vad M-anställda kallade en annan kvinnlig socialdemokratisk minister. Var är värderingarna hos (M)? https://www.expressen.se/nyheter/politik/m-anstallda-sjong-vi-hatar-andersson/
Visa på X →@GustafSigurdsso @Ericson_ubbhult @ssu_sverige Det håller jag med om. Bra att Magdalena Andersson och Socialdemokraterna avskaffade den. Men hur mycket sänkte hon sin egen skatt med i samband med det? Borde @ssu_sverige kunna svara på.
Visa på X →https://www.svd.se/a/al5e5A/dadgostars-svar-efter-svt-braket-skyller-pa-alla-andra Der var framförallt två sakerna reagerade på under gårdagens partiledardebatt: 1, Nooshi Dadgostar dåliga beteende. Hon avbröt, skrek, fulcitrade och kom med oförskämda anklagelser. Är det här vad vi kan förvänta oss av V framöver kommer det bli en ful valrörelse. 2, Magdalena Anderssons skenheliga prat om blockpolitik. Hon talade vackert om att man måste kunna samarbeta bortom nuvarande blockgränser, för att i nästa andetag säga att varje form av samarbete med SD, det största partiet på "andra sidan", är uteslutet. Det är ganska tydligt att det bara handlar om att vilja kunna locka över L eller eventuellt KD till sin sida efter valet, om de rödgröna inte får egen majoritet. Makten är alltid det viktigaste för S.
Visa på X →