Många av oss minns hur en dömd våldtäktsman under Socialdemokraternas tid vid makten kunde få nästan en miljon i skadestånd för att domstolen långt i efterhand sänkte hans straff. Vi minns också hur hans brottsoffer inte fick en spänn i skadestånd därför att man inte fick utmäta de pengar han fått av staten för besväret att ha suttit lite längre för sin våldtäkt. De pengarna fick han spendera bäst han ville. Det är det slut på nu. Hade det här skett med vår nya lag hade han inte fått en krona och hans tillgångar skulle inte längre vara fredade från utmätning för brottsoffrets skull. Steg för steg flyttar vi fokus från gärningsmannen till brottsoffrets rätt till trygghet, upprättelse och kompensation. I mitt Sverige får brottsoffer skadestånd, inte dömda våldtäktsmän.
Visa på X →Sök
”Vårdköerna minskar – men mer behöver göras” ❌ Sverige har för långa vårdköer. För många väntar för länge på vård. Under Socialdemokraternas 8 år vid makten mer än fördubblades vårdköerna.

https://www.svd.se/a/0pQ0w6/miljopartiets-annika-hirvonen-tror-att-socialdemokraterna-kan-mjukna-om-migrationen Den som röstar rödgrönt röstar för utomeuropeisk massinvandring.
Visa på X →Nu kör sossarna, Aftonbladet m fl på om att regeringen inte agerar med anledning av situationen i Mellanöstern. Och många andra självutnämnda experter och tyckare vet precis hur man ska agera. Det är självklart så att regeringen och UD följer utvecklingen och är bredda att bistå. Jag och Tidögruppen i utrikesutskottet fick direkt information igår av kabinettsekreteraren och en UD-tjänsteman som själv varit på stationerad i regionen så sent som förra året och som väl känner till förutsättningarna. Nu är luftrummen stängda och då är handlingsutrymmet begränsat, men olika alternativ och åtgärder undersöks. Ett specialteam skickades från UD till Riyadh igår som ett första steg för att kunna bistå och när det är möjligt hjälpa svenskar som är fast i området. Socialdemokraterna med sin track record av att hantera kriser borde kanske ligga lite lågt (läs sunamin i Thailand och evakueringen i Afghanistan). Svagt och oansvarigt av S att köra valretorik i ett så allvarligt läge.

Något vi kan vara säkra på är att islamistpartiet Socialdemokraterna alltid hamnar på fel sida av historien.
Visa på X →Magdalena Andersson är känd för att Socialdemokraterna säljer lotter med aggressiva metoder till dementa äldre. Att också köpa deras hus medan barnen är nedsövda efter en stroke är en ny nivå! https://www.sverigesradio.se/artikel/aseles-kommunalrad-andreas-from-kopte-hus-av-dement-kvinna
Visa på X →Har @socialdemokraterna lagt grunden för Muslimska Brödraskapets framväxt i Sverige? Förstår de vad de gjort??
Visa på X →Socialdemokraternas Mikael Damberg ska bli näringsminister i en regering med Noshi Dadgostar som finansminister. Garanten för varsamhet och sparsamhet med skattebetalarnas pengar är Moderaterna. Citeras i SvD: https://www.svd.se/a/k0EQXA/socialdemokraternas-utspel-om-skattesloseri-sagas-av-moderaterna-och-liberalerna
Visa på X →Varför välkomnade Socialdemokraterna det EU-regelverk som nu förhindrar oss från att använda pengarna till så väl bidrag till hushåll som till direkta investeringar i ökad produktion? Kommissionen vill idag använda dessa medel för att bygga kablar till afrika.
Visa på X →Stoppa skatteslöseriet. https://www.svd.se/a/QJ7MXq/mikael-dambergs-lofte-fran-socialdemokraterna-krafttag-mot-skattesloseri
Visa på X →Börja med ett seminarium på Socialdemokraternas kommundagar. Ni föreslår indexering av statsbidrag – även känt som slutet för reformutrymmet – men låter S-kommuner spela in ljud från träd och ge pengar till islamistiska föreläsningar. https://www.svd.se/a/QJ7MXq/mikael-dambergs-lofte-fran-socialdemokraterna-krafttag-mot-skattesloseri
Visa på X →Socialdemokraterna är nu desperata. Vi har vänt hög inflation, svag konjunktur och låg tillväxt till låg inflation, stigande konjunktur och högre tillväxt. Statsskulden i förhållande till BNP är lägre, samtidigt som vi rustar upp försvar och stärker rättsstat.
Visa på X →Morgan Johansson sprider uppfattningen att Sverigedemokraterna och regeringen ägnar sig åt "etnisk rensning". Det är ett fullständigt huvudlöst agerande som rimligen måste diskvalificera honom från varje tungt politiskt uppdrag i framtiden. Förutom att det är en galen beskrivning av den reformerade invandringspolitiken så relativiserar Johansson några av historiens värsta brott mot mänskligheten. Morgan Johansson är Socialdemokraternas talesperson i utrikesfrågor och Magdalena Anderssons kandidat till utrikesminister. Han är vice ordförande i riksdagens justitieutskott. Magdalena Andersson måste plocka bort honom från dessa uppdrag - eller så behöver hon förklara varför hon anser honom lämplig.


Nu ser man hur Socialdemokraternas ”strama” migrationspolitik ser ut. Så fort ett medialt drev kom igång och de rödgröna partierna satte press på Socialdemokraterna åkte den strama migrationspolitiken ut genom fönstret. Socialdemokraterna vill alltså frysa så kallade ”tonårsutvisningar”. ”Tonårsutvisningar” är inte ett begrepp som finns i utlänningslagen. Det handlar om unga utlänningar som inte har haft en så lång laglig vistelse att de kan få permanent uppehållstillstånd, samtidigt som det inte finns någon grund i utlänningslagen som rättfärdigar deras vistelse i Sverige. Då ska man utvisas. Eller är det fri invandring som gäller? Socialdemokraterna skiljer sig inte från den vanliga vänsteraktivisten som vill ”stoppa utvisningarna”. Dessa utvisningar handlar om beslut som en oberoende statlig myndighet har fattat utifrån lagstiftning som även Socialdemokraterna har ställt sig bakom. Det här kommer vi att se mer av. När Socialdemokraterna ser konsekvenserna av en stram migrationspolitik kommer de att backa och införa olika amnestier. Och varför ska dessa utvisningar stoppas? På vilka grunder? Det är rätt många myndighetsbeslut som tas och som inte gynnar vissa personer, men det är först när utlänningar drabbas som Socialdemokraterna vill frysa myndighetsbeslut. Hur kommer det sig? Är detta en stram migrationspolitik enligt Socialdemokraterna? Smaka på det. Stoppa utvisningarna. Låter det som en stram migrationspolitik, eller låter det som en plakatparoll som viftas av en miljöpartist? Medierna har rätt många snyftartiklar på lager. De kan hålla på hur länge som helst. Sverige behöver en regering som kan stå emot vänsteraktivisterna. Vanligt folk vill ha en stram migrationspolitik. Och det är uppenbart att Socialdemokraterna vacklar när det är dags att leverera. Socialdemokraterna vill stoppa utvisningarna när de inte har inflytande och behöver låtsas som om de har en ”stram” migrationspolitik. Vad tror ni kommer att hända om Socialdemokraterna skulle regera med Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Centerpartiet som regeringsunderlag? Då är massinvandringen tillbaka.

Socialdemokraternas populistiska hafsverk till förslag om a-kassan får till och med kritik från S-tidningen Arbetet. https://arbetet.se/2026/02/20/s-rasar-mot-nya-a-kassan-saknar-egna-forslag/
Visa på X →Ytterligare en frågade där det inte hände något när Socialdemokraterna väl hade makten, men där de nu snabbt och lätt ställer sig bakom regeringens förslag. Nu finns en majoritet i riksdagen för kemisk kastrering av pedofiler. https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=7745ac75-2d53-443e-bbe6-f5a23c0c7e0a
Visa på X →Advokatsamfundet, Socialdemokraterna och the usual suspects var kritiska till både säkerhetszoner och vistelseförbud. En utvärdering visar nu att vistelseförbuden för individer minskat brottsligheten. I säkerhetszonerna har inga våldsdåd skett. Hårda tag fungerar. Trevlig helg!
Visa på X →Läser i SvD om kritik inom Socialdemokraterna mot att Teresa Carvalho, partiets kandidat som justitieminister, har bristande kompetens. Förvånad att kritik inte kommit tidigare. Carvalho är ljusår från Strömmer. Men vad är deras alternativ? Bevare oss väl från Morgan Johansson.
Visa på X →Socialdemokraterna kräver att elstödet aktiveras. Det är dags att SD och M ger besked nu. https://www.expressen.se/ekonomi/snordyr-el-under-torsdagsmorgonen/
Visa på X →Jag förstår mig verkligen inte på allt det här gnället om så kallade tonårsutvisningar. Så vad menar man? Ska man stoppa utvisningar varje gång man tycker synd om någon? Vad ska vi kalla det? Tycka-synd-om-hinder? Vi tyckte synd om stackaren. Han fick stanna trots att han inte hade tillstånd att befinna sig i landet. Är det så det ska vara? Det är inte så reglerad invandring fungerar. Man har vissa regler. Sedan får vissa tillstånd att stanna enligt dessa regler, medan andra inte får det. Det är helt beroende av om man har någon laglig grund för sin vistelse i Sverige. Det här är inget annat än en repris av afghanamnestin. Då var det en annan grupp man tyckte synd om. Enligt de lagar som reglerade invandringen då skulle de utvisas. De hade fått överklaga och verkligen fått sitt ärende prövat, och man hade kommit fram till att de här 9 000 afghanerna inte hade skyddsskäl och därför skulle utvisas. 99,4 procent av dem var män, förresten. Vad gjorde den rödgröna regeringen då? Då stiftade man en ny lag så att den gruppen kunde stanna. Även då pågick det en kampanj i medierna för att utlänningar med ett utvisningsbeslut ändå skulle få stanna kvar. Nu har de rödgröna partierna fått den här befängda idén att barn och unga vuxna inte ska kunna utvisas. Vet ni hur många barn och unga vuxna det finns i världen? Om alla barn och unga vuxna som invandrade till Sverige inte fick utvisas, då skulle rätt många människor komma till Sverige. Det är väl inte så svårt att lista ut. Vad är det jag missar här? Ska vi ha fri invandring för unga vuxna? Är det här Socialdemokraternas ”strama” migrationspolitik? Vi kan inte ha en migrationspolitik som är beroende av snyftartiklar i medierna. Vi har en utlänningslag, och det är upp till utlänningar att förhålla sig till den för att deras vistelse i Sverige ska vara laglig. Annars utvisas de. De ska ut! Hur är det här ett problem? Vilket annat land i världen beter sig på det här sättet? Om jag åkte till något land i Asien och blev utvisad, skulle jag få stanna kvar för att jag var ”skötsam” eller för att någon tidning skrivit om hur ledsen jag var? Nej, reglerad invandring fungerar inte på det sättet. Det är uppenbart att de rödgröna partierna och stora delar av medierna inte har lärt sig någonting av migrationskrisen 2015. Ingenting. Det är exakt samma mentalitet.
Visa på X →Socialdemokraternas utrikesministerkandidat skämmer ut sig själv, sitt parti och Sverige. 😥
Visa på X →Tråkiga nyheter. Jag ser hellre att alla islamister som idag röstar på t ex Socialdemokraterna röstar på ett utomparlamentariskt islamistparti. Det hade kraftigt försvagat oppositionen men också underlättat kampen mot islamism. https://bulletin.nu/el-hajs-parti-staller-inte-upp-i-valet
Visa på X →Att betala ut budgeterat elstöd för att inte människor ska stå ensamma med sina höga elräkningar är inte fysik. Det är politik. Högerpolitiker väljer att låta bli. Vi vill att stödet ska aktiveras. https://www.nwt.se/2026/02/16/socialdemokraterna-vill-bryta-mot-fysikens-lagar-afa18/
Visa på X →Hjärtskärande och bedrövligt när regeringen struntar i de höga veterinärpriserna. Djurägare som tvingas avliva sin älskling och människor som tvingas sälja sitt hus för att betala räkningen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4561p/hoga-veterinarpriser-kritik-fran-socialdemokraterna-har-eskalerat
Visa på X →Socialdemokraternas skamlöshet saknar motstycke. Vi ser det gång på gång, inom praktiskt taget varje politikområde. Kanske allra tydligast nu senast i frågan om elpriserna. Vi tar det en gång för alla. Tråd. 🧵 ⬇️
