Glädjande besked att Joakim Medin är på väg hem till Sverige och sin familj.
Visa på Bluesky →Sök
Glädjande besked att Joakim Medin är på väg hem till Sverige och sin familj.
Visa på X →Glädjande nyheter! Joakim Medin fri!! Som väntat blev Nato-mötet i Turkiet avgörande. Tillsammans med PKK:s beslut att upplösas, vilket nu förhoppningsvis leder till en startpunkt för en inkluderande fredsprocess. Samtidigt oroar Säpos agerande i Sverige. Hur ser egentligen samarbetet med MIT ut?
Visa på Bluesky →Mycket glädjande nyheter! Som väntat blev Nato-mötet i Turkiet avgörande. Tillsammans med PKK:s beslut att upplösas, vilket nu förhoppningsvis leder till en startpunkt för en inkluderande fredsprocess. Samtidigt oroar Säpos agerande i Sverige. Hur ser samarbetet med MIT ut?
Visa på X →Äntligen erkänner regeringen att man måste få ett stopp på elprissmittan från Europa. Nu ska frågan om särskilda elprisområden för elexport utredas. Glädjande att vi är fler som ser nyttan av låga elpriser. Vi kan inte ha dessa höga, importerade elpriser en vinter till.
Visa på Bluesky →Äntligen erkänner regeringen att man måste få ett stopp på elprissmittan från Europa. Nu ska frågan om särskilda elprisområden för elexport utredas. Glädjande att vi är fler som ser nyttan av låga elpriser. Vi kan inte ha dessa höga, importerade elpriser en vinter till.
Visa på X →Det glädjer mig att höra röster som @RedarLawen och @alicemedce. Om dessa röster hade funnits för 20 år sedan då hade Sverige sett annorlunda ut idag.
Visa på X →Idag blev det en dagsutflykt till huvudstaden för att lyssna på vår partiledare Jimmie Åkessons vårtal. Stort grattis till Jimmie för 20 år som partiledare! 💪🏻🇸🇪💪🏻 En extra glädje för mig att få ta med chefens blomsterbukett hem. Den pryder nu mitt kontor. Stort tack! 🙏🏻❤️😊




Lund. Siste april. 07.00. Gick precis av nattåget. Glada studenter är påväg till stadsparken med sina campingstolar. Glad siste april allihopa! Ta det lugnt nu i alla parker, på spex, ordenssällskap (jag har i vanlig ordning glömt min medalj) och fester!
Visa på Bluesky →Jag vill tacka Johan Pehrson för alla år vi har jobbat tillsammans, både i riksdagen och regeringen. Det är med glädje jag ser tillbaka på allt det viktiga arbete du har gjort för Liberalerna och Sverige. Det är få personer i politiken som alltid är lika fylld av glädje och ödmjukhet - även i de mest avgörande stunder. Tack!


Vila i frid Påve Franciskus🙏 En ödmjuk ledare som utstrålade glädje och Guds kärlek. En påve som jag hade äran att möta två gånger och som tjänade sin kyrka och världen med tro och gärning. Han stod alltid på de fattigas och förtrycktas sida och verkade outtröttligt för fred och människovärde. Mina varmaste kondoleanser till den katolska kyrkan

https://www.svd.se/a/0VAnyB/skank-en-tanke-at-alla-forfoljda-kristna Jag önskar er alla en Glad Påsk. Skänk gärna en tanke till alla de som gärna skulle vilja fira Påsk, men inte kan eller vågar.
Visa på X →NU! Kristus är uppståenden! GLAD PÅSK! Och glad påsk till alla er som firade i onsdags, torsdags, fredags och igår.

Påsken markerar pånyttfödelse vare sig man tror på det som står i bibeln eller om man bara längtar efter vår, grönska och värme. Just den här påsken känns en pånyttfödelse för Sverige närmare än på mycket, mycket länge. Åtgärder som för bara några år sedan var politiskt omöjliga att genomföra klubbas nu igenom på löpande band. Och det ger konkreta resultat. Trots ett asyltryck mot Europa i klass med migrantvågen 2015 ligger asylansökningarna i Sverige på historiskt låga nivåer. Genomtänkt lagstiftning som slår direkt mot kriminellas finansiering och livsstil börjar redan nu ge resultat. Tumskruvarna dras åt mer och mer. Svensk byråkrati och förvaltning är i grunden mycket välfungerande, men politiken måste visa vägen. Vi måste tydligt deklarera att nu är det slut med att bevilja medborgarskap till personer vi inte ens vet vilka de är. Det är slut med att bevilja skadestånd till grovt kriminella personer. Det är slut med att dela ut assistansbidrag till rena bedrägeriupplägg. Mitt politiska engagemang grundar sig inte i några procent upp eller ner på skatten eller bidragen. Det handlar om att rädda Sverige och att överlämna det i ett bättre skick till nästa generation än det som vår generation tog emot. Samtidigt måste vi leva livet här och nu. Kan vi inte finna glädjen i tillvaron så kommer vi inte finna energi till att rädda vårt älskade land. Alltför länge har politiken skambelagt människor som vill leva livet, stå på egna ben, bilda familj, upptäcka världen och ha kul. Kommer valet 2026 stå mellan en bakåtsträvande rödgrön röra och framtidsorienterade Tidöpartier? Jag hoppas det. Framtiden är ljus! Glad påsk kära Sverigevänner!
Visa på X →Familjen Farivar önskar er en mycket glad och trevlig påsk 🐣🇸🇪😊



Glad Påsk vänner!




Glad dag alla som firar!🥳


Långfredagen är varken god eller glad eller trevlig. Altarskåpet i Mariakyrkan i Helsingborg är stängt. Glad påsk säger vi ju inte förrän på söndag. Så, jag önskar en en dag i stillhet och eftertanke.

En gissning från mig. Tänkte att antalet skott/dagar visar nivån av kapacitetsuppbyggnad. Men jag är såklart glad för öppenhet!
Visa på Bluesky →Jag hörde för några dagar sedan att man i Region Gävleborg, där SD är med och styr, har slutat köpa in RFSL:s hbtqi-certifieringar. För den som inte känner till dessa certifieringar kan de beskrivas som vår tids avlatsbrev. RFSL har övertygat rätt många skattefinansierade organisationer om att de behöver anpassas till hbtqi-personer, och att RFSL på något sätt kan hjälpa dem med det. Men intäkterna till RFSL på grund av dessa certifieringar upphör aldrig. Efter tre år upphör nämligen hbtqi-certifieringen, och kommunerna, regionerna eller de godtrogna människor som gått på den här blåsningen måste betala RFSL igen för att genomgå en “omcertifieringsprocess” som förlänger certifieringen. Den här certifieringen är alltså konstruerad på ett sätt som gör att skattemedel ständigt slussas vidare till RFSL. Du blir aldrig färdigcertifierad. Du behöver RFSL för att kunna vara tolerant mot hbtqi-personer, och RFSL behöver dina pengar. Det här är ju ett upplägg man känner igen från sekter som försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt. I det här fallet handlar det om pengar som egentligen borde gå till skolverksamhet, äldreboenden och sjukvård, men som i stället hamnar hos RFSL, för att de ska lära ut någon form av hbtqi-kompetens. Det blir särskilt märkligt i en skola. Där har vi legitimerade lärare som studerat i fyra till fem år på högskolenivå, men de är inte hbtqi-certifierade. Då måste man betala några RFSL-typer, som därefter måste omcertifiera dessa lärare vart tredje år. Det låter som lurendrejeri, och det säger en hel del om Sverige att det finns politiker korkade nog att gå på detta. Men i Region Gävleborg har man förstått ett och annat. Det kan man vara glad för. Jag hoppas att andra kommuner och regioner följer efter. När det gäller RFSL kommer mer än 90 procent av deras intäkter från skattemedel. De kallar sig en civilsamhällesorganisation men utan skattemedel skulle verksamheten falla ihop. Det är ett faktum.
Visa på X →Mitt i allt dåligt är det glädjande att det går riktigt dåligt för Kina. Kinas valuta kraschar, kinesiska företag* upplever enorm finansiell stress och kommunistpartiet kommer få det allt svårare. *finns inte privata företag från Kina. Bara förlängningar av kommunistpartiet.
Visa på X →@JohanNoren81 @JOTrettiwT Haha! Det är så kul att följa dessa trådar om olika uttalanden över åren. Men aldrig skrivs det om Reinfeldt regeringen som skruvade upp effektskatterna mest eller energiuppgörelsen 2016 med M, KD, S, C o MP. Historierevisionismen lever glada dagar.
Visa på X →Jag är glad att jag lever i ett samhälle där HBTQ-personer får älska varandra. Jag är den första att agera om jag ser en HBTQ-person bli diskriminerad eller utsatt för någon form av våld. Men det innebär inte att jag vill delta i Pride. Jag tycker att mina politiska ställningstaganden räcker. Jag ska inte behöva vifta med regnbågsflaggor, paradera och se festlig ut för att bevisa vad jag tycker. Det räcker att jag säger det och gör det. Jag tycker inte heller att Pride ska finansieras med skattemedel. HBTQ-personer ska ha utrymme i det offentliga rummet precis som alla andra. Men jag förstår inte varför en stor fest ska finansieras av skattebetalarna. Dessutom anser jag att Pride-festivalen är ett av de mest exkluderande arrangemangen i Sverige. Vissa partier exkluderas, medan andra favoriseras. Jag vill absolut inte legitimera detta exkluderande beteende, som ofta sårar människor. Om du vill kämpa för HBTQ-personers rättigheter, gör det. Bara sätt igång. Den kampen behöver inte Pride-rörelsens godkännande för att vara legitim.
Visa på X →Idag firar hundratusentals svenskar norouz, vårens ankomst. Önskar er alla glad norouz! نوروزتان پيروز Novruz bayramınız mübarək! Newroz Piroz Be!

Ukraina behöver allt stöd de kan få i detta kritiska läge. Både militärt, humanitärt och ekonomiskt. Glädjande därför att regeringen idag ökar det humanitära biståndet med 1,4 miljarder kronor, till det folk som bokstavligt talat inte bara kämpar för sitt eget lands överlevnad just nu, utan också för det svenska folkets trygghet. Vi kommer behöva göra ännu mer, men dagens besked är ett tydligt steg i rätt riktning 🇺🇦🇸🇪
Visa på X →