https://www.svd.se/kapa-bistandet-till-homofientliga-stater ”Vi bör aldrig uppmuntra eller indirekt stödja länder som inte respekterar de mest grundläggande av mänskliga rättigheter. Vi föreslår därför ett antal åtgärder för att tydligt stå upp för homosexuellas rättigheter överallt i världen”
Visa på X →400
inlägg
Klimatneutralt i all ära, men inte särskilt miljövänligt att skicka ut 3! inbjudningar till sina seminarium under Almedalsveckan. Slarvigt!

Har du ännu inte röstat? Är du inte hemma? Du vet väl att du kan förtidsrösta även idag på valdagen om du befinner dig på annan ort. Ta med legitimation, på de flesta ställen kan dom skriva ut röstkortet åt dig om… https://www.instagram.com/p/Bx7ARg4IGWN/?igshid=1nlm5de8tc2au
Visa på X →När tåget är försenat kan man lika gärna passa på att rösta när de har förtidsröstning mitt i centralstationen i Stockholm. Och även om man som jag inte har sitt röstkort med sig, är de mycket hjälpsamma och skriver… https://www.instagram.com/p/BxiQqrIIo9e/?igshid=pmke7f974b14
Visa på X →En organisation som arbetar med så viktiga frågor som miljö och klimat, men som gång på gång visar sig vara ett kriminellt nätverk som inte bryr sig om eller respekterar varken Sveriges riksdag eller våra demokratiskt stiftade lagar som vi alla gemensamt förväntas följa.
Visa på X →Extremt osmakligt av Greenpeace en vecka efter att de varit inbjudna till miljö- och jordbruksutskottet i riksdagen. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/fyra-personer-gripna-efter-klotter-vid-riksdagshuset
Visa på X →@BertIvarsson @BergqvistSofie @JessicaStegrud Exakt, vi vill stoppa importen av kött som kommer från smärtsam ritualslakt. Men eftersom Sverige inte har fått till det vill vi åtminstone se en märkning undertiden så att i alla fall konsumenterna kan får göra ett aktivt val.
Visa på X →Tills detta är genomfört vill vi omgående att allt kött, från djur som slaktats utan bedövning, tydligt ska märkas på förpackningarna för att öka medvetenheten hos de svenska konsumenterna.”
Visa på X →Vi vill i EU verka för att Sverige ska få möjlighet till undantag som innebär att vi kan stoppa importen av kött som kraftigt avviker från svensk djurskyddslagstiftning.
Visa på X →I en rapport från EU-kommissionen framkommer det att närmare 75 procent av nötkreaturen inom EU slaktas utan bedövning, detta på grund av ett undantag för religiösa skäl i EU:s slaktförordning. Detta kött importeras sedan till bland annat Sverige, ofta helt utan märkning.
Visa på X →Slaktmetoderna innebär kortfattat att djuren avlivas och avblodas helt utan bedövning, vilket innebär ett utdraget dödsförlopp med onödigt lidande, smärta och dödsångest.
Visa på X →”Att djur lider i onödan är tyvärr mer regel än undantag i vissa branscher. I dag är det många svenskar som helt ovetande äter kött från djur som halal- eller kosherslaktats, vilket är problematiskt av flera skäl.
Visa på X →Idag skriver jag och EU-kandidat @JessicaStegrud om ⚫️Halal-slaktat kött vi ovetandes luras att konsumera. ⚫️Fruktansvärda djurförsök som pågår i Sverige. ⚫️Våld mot djur och hur vi behöver en införa brottsrubriceringen ”grovt djurplågeri” https://www.aftonbladet.se/debatt/a/8mPJ6G/mark-halal-och-kosherslaktat-kott
Visa på X →Alltså dagens samhälle.. Inte ok! 😓

Den 26 maj är det EU-val. Redan nu kan du göra SVTs valkompass där du inte bara kan se vilket parti som resonerar som du i olika frågor utan även vilken kandidat som matchar bäst. Jag… https://www.instagram.com/p/BwWM5fhnpC8/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=18ivpzmr474mz
Visa på X →Idag tas min motion upp i kammaren för beslut. Jag är glad att Sverigedemokraterna har valt att ställa sig bakom mina yrkanden. Men tyvärr så är de ensamma om det och motionen kommer att avslås.
Visa på X →En av de första motionerna jag lämnade som nyinvald riksdagsledamot va ”förbjud hets till suicid” där jag vill att det kriminaliseras att hetsa någon att begå självmord. Jag vill också att det ska kriminaliseras att instruera eller på andra sätt hjälpa någon att begå självmord.
Visa på X →⚫ Varje år försöker ca 15 000 personer ta sitt liv i Sverige. Var tionde av dem lyckas. Självmord är förödande inte bara för individen själv utan även för dennes familj och anhöriga.… https://www.instagram.com/p/BwHZAlFFgw3/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=15a8kkxnl049j
Visa på X →⚫ DJUR PÅ CIRKUS ⚫ Den nya djurskyddslagen träder i kraft den 1 april 2019. Det är på tiden med en ny djurskyddslag men på många plan är den dock inte tillräcklig. Något som nu… https://www.instagram.com/p/BvrUBPcFHzR/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=1lefb1cjaab13
Visa på X →Borde vara en självklarhet för alla partier att söka stöd över partigränserna för att få igenom sin politik där det råder samsyn. Ett bra steg i rätt riktning. https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/kd-ledaren-oppnar-for-samtal-med-sd-och-v?cmpid=del:tw:20190321:kd-ledaren-oppnar-for-samtal-med-sd-och-v:nyh:lp via @svtnyheter
Visa på X →DEBATT: Skattepengar slösas på vissa partiers prestigejakt Visste du att riksdagens utskott satt in arvoderade! extra vice ordförandeposter utan att behovet egentligen finns? https://www.expressen.se/debatt/sd-skattepengar-slosas-pa-vissa-partiers-prestigejakt/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_source=twitter&social=twtr
Visa på X →Idag är det fössta tossdan i mass och således Smålands nationaldag. Eftersom jag har en arbetsplats med kollegor från hela landet så bjuder smålänningarna på kansliet på smarrig massipaantååta idag. 😍


Idag är SD väldigt nära att vara näst största parti i kammaren vid votering. @Sdriks har 60 närvarande ledamöter, @nya_moderaterna har endast 61. Får se om vi i SD snart är näst störst i kammaren om Moderaterna skall fortsätta ha hög frånvaro.


⚪️ FETTISDAG ⚪️ innebär semla till dagens gruppmöte. Vissa äter locket först (@PaulaBieler ), andra äter botten (Sara Seppälä), jag själv hugger i rätt på. Vad som är rätt sätt får någon annan avgöra.


Det är heller inte okej att näthata mot näthatare. Man får visa missnöje, man får markera nolltolerans, men ger man tillbaka med samma skrot och korn är man inte mycket bättre själv. Ett bättre debattklimat vore önskvärt, inte en massa tillbaka kakor med lika hemsk retorik.
Visa på X →