Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Yasmine Eriksson

Sverigedemokraterna

@yasmineeriksson (X)

400

inlägg

Klimatneutralt i all ära, men inte särskilt miljövänligt att skicka ut 3! inbjudningar till sina seminarium under Almedalsveckan. Slarvigt!

Visa på X

En organisation som arbetar med så viktiga frågor som miljö och klimat, men som gång på gång visar sig vara ett kriminellt nätverk som inte bryr sig om eller respekterar varken Sveriges riksdag eller våra demokratiskt stiftade lagar som vi alla gemensamt förväntas följa.

Visa på X

@BertIvarsson @BergqvistSofie @JessicaStegrud Exakt, vi vill stoppa importen av kött som kommer från smärtsam ritualslakt. Men eftersom Sverige inte har fått till det vill vi åtminstone se en märkning undertiden så att i alla fall konsumenterna kan får göra ett aktivt val.

Visa på X

Tills detta är genomfört vill vi omgående att allt kött, från djur som slaktats utan bedövning, tydligt ska märkas på förpackningarna för att öka medvetenheten hos de svenska konsumenterna.”

Visa på X

Vi vill i EU verka för att Sverige ska få möjlighet till undantag som innebär att vi kan stoppa importen av kött som kraftigt avviker från svensk djurskyddslagstiftning.

Visa på X

I en rapport från EU-kommissionen framkommer det att närmare 75 procent av nötkreaturen inom EU slaktas utan bedövning, detta på grund av ett undantag för religiösa skäl i EU:s slaktförordning. Detta kött importeras sedan till bland annat Sverige, ofta helt utan märkning.

Visa på X

Slaktmetoderna innebär kortfattat att djuren avlivas och avblodas helt utan bedövning, vilket innebär ett utdraget dödsförlopp med onödigt lidande, smärta och dödsångest.

Visa på X

”Att djur lider i onödan är tyvärr mer regel än undantag i vissa branscher. I dag är det många svenskar som helt ovetande äter kött från djur som halal- eller kosherslaktats, vilket är problematiskt av flera skäl.

Visa på X

Idag tas min motion upp i kammaren för beslut. Jag är glad att Sverigedemokraterna har valt att ställa sig bakom mina yrkanden. Men tyvärr så är de ensamma om det och motionen kommer att avslås.

Visa på X

En av de första motionerna jag lämnade som nyinvald riksdagsledamot va ”förbjud hets till suicid” där jag vill att det kriminaliseras att hetsa någon att begå självmord. Jag vill också att det ska kriminaliseras att instruera eller på andra sätt hjälpa någon att begå självmord.

Visa på X

Idag är det fössta tossdan i mass och således Smålands nationaldag. Eftersom jag har en arbetsplats med kollegor från hela landet så bjuder smålänningarna på kansliet på smarrig massipaantååta idag. 😍

Visa på X

Idag är SD väldigt nära att vara näst största parti i kammaren vid votering. @Sdriks har 60 närvarande ledamöter, @nya_moderaterna har endast 61. Får se om vi i SD snart är näst störst i kammaren om Moderaterna skall fortsätta ha hög frånvaro.

Visa på X

⚪️ FETTISDAG ⚪️ innebär semla till dagens gruppmöte. Vissa äter locket först (@PaulaBieler ), andra äter botten (Sara Seppälä), jag själv hugger i rätt på. Vad som är rätt sätt får någon annan avgöra.

Visa på X

Det är heller inte okej att näthata mot näthatare. Man får visa missnöje, man får markera nolltolerans, men ger man tillbaka med samma skrot och korn är man inte mycket bättre själv. Ett bättre debattklimat vore önskvärt, inte en massa tillbaka kakor med lika hemsk retorik.

Visa på X