400
inlägg
Vissa ändras aldrig.. https://www.expressen.se/nyheter/sd-portade-i-samtalen-om-hoghastighetstagen/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_source=facebook&social=fb
Visa på X →Bästa @jimmieakesson! Väl värd att toppa förtroendelistan. 🎉 #brastartpåveckan https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-fortroendet-for-lofven-rasar-jimmie-akesson-i-topp-for-forsta-gangen
Visa på X →Glad Lucia!
Visa på X →Mina kollegor i riksdagens miljö- och jordbruksutskott, Staffan Eklöf och Mats Nordberg, skriver om en mycket viktig fråga som tycks gå dom flesta förbi. #skogsbruk #svpol #miljö https://www.altinget.se/miljo/artikel/sd-stoppa-eu-initiativet-om-haallbart-skogsbruk
Visa på X →Tack Sverigedemokraterna för julklappen! 🎅🎁

Varje år arrangerar Sverigedemokraterna ett luciatåg som sjunger vid riksdagsgruppens gruppmöte. I år var det detta härliga gäng som ställde upp och var med. 🙏🕯❤

Afrikansk svinpest är ett växande problem i Europa. Självklart vill vi inte se våra grisar eller vildsvin utstå onödigt lidande. Viruset kan överleva flera år i både kylt och fryst kött, viktigt är då att tänka på vad man gör av sitt matavfall. Delar myndigheternas varning.

Jimmie har tidigare samtalat med Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor och nu blev det äntligen dags att samtala med Moderaternas partiledare Ulf Kristersson. En ljusare framtid börjar nalkas.
Visa på X →Har ikväll varit på en trevlig konsert för att avsluta 60-års jubileet av de svensk-koreanska diplomatiska relationerna. Konserten var inriktad på det koreanska kulturarvet och många nummer finns med på UNESCOs lista över immateriella kulturarv.

Idag var det en ceremoni innan voteringen där talman Andreas Norlén tände julgransljusen och riksdagskören sjöng julsånger. För första gången har riksdagen en julgran på Riksplan. Vi är många som hoppas att dessa ljus i vintermörkret återkommer som tradition.

@SofiaPersson15 Jag gjorde det, men vissa dagar ledsnar man bara på sådant här.
Visa på X →Varför är det så viktigt för vissa att försöka tvinga på mig att jag inte skulle vara svensk? Kan folk sluta näthata? Kan folk sluta dömma andra för deras utseende? Tack!
Visa på X →Jag är svensk, men jag har också utländskt påbrå. Jag är sverigedemokrat, men det har ju INGET att göra med vilket ursprung jag har. Det har att göra med vilka värderingar jag har och hur jag vill att samhället ser ut.
Visa på X →Trevlig en.. Är tydligen inte svensk enlig hen, grundat på vad då? Mitt utseende? Tänk om jag hade gått fram till någon (nu skulle jag aldrig göra något sådant) men tänk om jag skulle det och sagt att den är inte svensk med utseendet som enda grund, vad hade jag blivit kallad då?

Historisk mätning: Nu är SD störst i Sverige Sverigedemokraterna är enligt opinonsmätningen Sveriges största parti. Samtidigt som Socialdemokraterna får historiskt låga siffror och Liberalerna ligger under riksdagsspärren. Bra fredag liksom! https://www.aftonbladet.se/a/e8Rp6g
Visa på X →Bomber detoneras och människor blir mördade. Men det som försvinner i bruset är tonåringar och barn som blir hotade, rånade, misshandlade och i det här fallet även stympade. Detta måste tas på allvar. #avgåmorgan http://www.gp.se/1.20280838
Visa på X →Tack för boken @LOSverige! Bra att ni börjar arbeta för jämlikhet då ni varit duktiga på att göra skillnad på folk och folk tidigare. Nu kanske även sverigedemokrater får ta uppdrag inom facken.. Eller gäller bara jämlikhet för vissa som passar in i ramen?

Hur är man funtad när man inte bara utsätter ett djur för något så hemskt och sedan dessutom lämnar djuret där små barn troligtvis kommer att hitta den? https://www.expressen.se/nyheter/barn-pa-forskola-hittade-hare-med-avklippt-huvud/
Visa på X →Stackars hare, stackars barn! Allvarligt talat, hur sjutton kan man göra något sådant mot ett försvarslöst litet djur. https://www.expressen.se/nyheter/barn-pa-forskola-hittade-hare-med-avklippt-huvud/
Visa på X →Vi vill utöka lagstiftningen med tillägget grovt djurplågeri och säkerställa att hårdare straff döms ut vid vanvård och övergrepp på djur, samt inrätta en särskild nationell djurskyddspolis och garantera att ärendena prioriteras och utreds ordentligt av områdeskunniga poliser.
Visa på X →Vi sverigedemokrater kommer aldrig acceptera den utveckling av djurplågeri som växt fram de senaste åren. Skadar man medvetet ett djur förtjänar man ett hårt straff.
Visa på X →Som politiker borde jag förmodligen inte svära. Men seriöst, hur i helvete kan man utsätta ett försvarslöst djur för något sådant här? https://nyheteridag.se/gravling-hittades-utan-ben-och-med-snara-runt-halsen/
Visa på X →Det är lite som regeringens klimatpolitik, med ineffektiva lösningar för att det låter bra, så som subventionerade elcyklar eller för den delen kemikalieskatten på elektronikprylar. Allt detta låter fint men är otroligt ineffektiv.
Visa på X →Tämligen ineffektivt. Flygresorna klimatkompenseras så det blir ju ingen ökning av utsläpp för naturen att hantera i den bemärkelsen, men det är ändå ett stort hyckleri när man gör något för att det ska se bra ut utan att det har någon större effekt. https://www.dn.se/nyheter/varlden/fem-flyger-till-usa-for-att-segla-hem-greta-thunbergs-bat/
Visa på X →