Tillåten gräns för antal personer vid allmänna sammankomster ändras från rådande 500 till 50. Överträdelse av detta kommer att vara straffbart. #SVPOL #COVID19sverige
Visa på X →400
inlägg
❤️❤️❤️ 5.000 har anmält sig för att förstärka vården i Stockholm - Fina människor! Det är genom omsorg vi kan ta oss igenom den här krisen. En eloge till alla som gör vad dom kan för samhället! https://www.dn.se/sthlm/over-5000-har-anmalt-sig-for-att-forstarka-varden-i-stockholm/
Visa på X →🇸🇪 Se Jimmie Åkessons tal till nationen. https://youtu.be/d1ZqwLzRBQk
Visa på X →@JosefFranssonSD Det vore ju alltid något i alla fall. 👍
Visa på X →En nackdel med att inte testa dem som är sjuka för Corona är att vi sedan inte kommer veta om de är immuna eller ej, vilket gör att de kanske fortsätter vara extra försiktiga istället för att faktiskt kunna vara ute i samhället och arbeta, handla eller göra restaurangbesök m.m.
Visa på X →Nu gör tydligen även expressen artiklar på arabiska. Det är av stor vikt både för att komma in i den samhälleliga gemenskapen i Sverige och för att kunna ta till sig av viktig information att man lär sig svenska om man flyttat till Sverige.

Jag tvättar ju händerna ofta normalt, men i dessa tider har det blivit extremt ofta. Händerna blir ju rätt torra så behovet av handkräm känns stort. Så en seriös fråga till experter på det här. Ska man ta handkräm efter handsprit eller vice versa? Eller andra rekommendationer?
Visa på X →@PerSefastsson Flygbolagen drabbas hårt när de tvingas ställa in flighter. Slopas flygskatten blir i alla fall kostnaden lägre för dom flighter som ändå körs och kan förhoppningsvis rädda ev. uppsägningar eller konkurser som kan komma som följder.
Visa på X →Sverigedemokraternas åtgärdspaket under rådande Corona-tider innehåller: ✅Slopat karensavdrag ✅Staten tar över sjuklöneansvaret från företagarna ✅Sänk den allmänna löneavgiften ✅Höj taket för A-kassa ✅Mer pengar till sjukvården ✅Ta bort flyg- och kemikalieskatten
Visa på X →Idag har riksdagen haft en viktig och unik totalförsvarsövning. Där tränade vi på ett fiktivt scenario där Sverige befinner sig i krigsfara och fullmaktslagar prövades. Det är första totalförsvarsövningen på över 30 år och första gången hela riksdagen deltar.

”Sakfrågan är sedan länge bortglömd – ett samtal med public service kring hur man ser på måluppfyllelse av sändningstillståndets krav om saklighet, opartiskhet, väsentlighet och relevans.” https://www.aftonbladet.se/a/zGyBMb
Visa på X →Tar på mig passande mjukisar dagen till ära då det uteblivna julvädret bestämde sig för att komma nu.

🇸🇪 Sverigedemokraterna fortsätter trenden att vara Sveriges största parti i undersökningar. Enligt SVT/Novus skulle 23.9% rösta på oss om det vore val idag och vi skulle ha en majoritet i riksdagen tillsammans med Moderaterna och Kristdemokraterna. https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
Visa på X →Äntligen har jag mitt eget place hemma. 🏡😃 #partille https://partille.sd.se/riksdagsledamot-yasmine-eriksson-sd-flyttar-hem-till-partille/

Är produkter du köper i Sverige säkra? Så verkar inte alltid vara fallet. Det är inte godtagbart att så här många produkter som är potentiellt skadliga för konsumenten eller tillverkaren ska vara ute på marknaden. Det behövs en mycket tidigare kontroll. https://www.svd.se/farliga-amnen-i-vanliga-elprylar--kan-lacka
Visa på X →SKATT PÅ PLASTPÅSAR Röstade såklart nej för denna ineffektiva skatt. Symbolpolitik i sitt esse. Tyvärr räckte det inte till då en majoritet av riksdagen röstade igenom förslaget.

Idag är det 75 år sedan människorna i Auschwitz-Birkenau befriades. En plats jag i höstas besökte tillsammans med riksdagskollegor och Forum för levande historia. Där fick vi höra överlevande, Max Safir, berätta om sina hemska upplevelser från lägret och den tiden.

Aldrig igen! #treblinka #omdettamåniberätta #neveragain #aldrigigen

Den 27 januari är förintelsens minnesdag. Det uppmärksammar vi idag i riksdagen där talman Andreas Norlén samt överlevande Livia Frenkel håller tal.

Idag är det två veckor sedan det ukrainska passagerarplanet blev nedskjutet i Iran. Vi har i riksdagen hållit en minnesstund för de liv som slocknat och våra tankar går till sörjande anhöriga. 💙
Visa på X →Fega icke-demokrater! Tänker på min riksdagskollega och hennes familj. Det är år 2020, Sverigedemokraterna utgör inget hot mot demokratin, men sådan här jäkla skit gör det. https://www.vlt.se/logga-in/stenar-kastades-in-i-toppolitikers-hem
Visa på X →Är det bara jag eller är det inte lika stort pådrag när det gäller sprängningar i förorterna som det är nu när det smällde på fina Östermalm? Visst det sägs vara en exceptionellt stor smäll, men behandlas dåden lika från media och allmänhet? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/se-polisens-presskonferens-om-explosionen-pa-ostermalm
Visa på X →Kloka resonemang! Tråkigt att den här typen av inlägg fortfarande verkar behövas då fördomarna mot SD inte slutat flöda. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/70M8nW/jag-ar-homosexuell--och-rostar-pa-sd
Visa på X →God jul! 🎄

I mätning efter mätning är SD största parti. 😃 Inte nog med det, tillsammans med Moderaterna och Kristdemokraterna skulle vi få egen majoritet i riksdagen med 177 mandat av 349. Ett glatt avslut på det här året. 🎉 https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-sd-ar-storsta-parti
Visa på X →