Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Ulrika Liljeberg

Centerpartiet

@ulrikaliljeberg (X)

400

inlägg

@arvidahlund Mitt tåg står still bakom ett trasigt tåg på Tunaslätten. Tror du jag hinner hem och sen tillbaka innan det ska röstas eller ska jag vända tillbaka till huvudstaden direkt?! (Har du btw något tips om vem som får ansvaret för järnvägen i nya regeringen?!) 🚂

Visa på X

I väntan på en ny regering kan jag berätta om riksdagens feministiska reseräkningar.⚧ Fyllde i utlägg för en tågresa och där fanns en ruta för MAMMOR. Får vi extra ersättning undrade jag?! Tills jag såg att jag hade engelska i nån inställning och att rutan gällde MOMS.🇬🇧

Visa på X

@matshogmark Men såklart. Det är ju inte osannolikt att någon av dem kommer få Annie E till bordet på Nobelfesten och då känner alla ett stort ansvar att vara inläst. De är nog i princip klara med alla verk. Snart. 📚

Visa på X

@HardinUrban Jo det stämmer. (Jag är utredare av just incitament till kommuner och kompensation till lokalsamhället för att möjliggöra mer energiproduktion genom vindkraft. Ska vara klar i vår.)

Visa på X

Är nu vid kl 13 i riksdagens kammare för att höra statsminister Anderssons återrapport om EU:s arbete kring el/energikrisen. Kl 14 har jag sen möte med en grupp industrikommuner som vill få till stånd mer vindkraft. Önskar att fler såg att dessa frågor hör ihop.

Visa på X

@DoktorZjivago Jag brukar iallafall tänka samma sak. (Men byta ut ”i styrelsen” mot ”politiskt”.)

Visa på X

Lite som att leda ett land tänker jag. Det blir liksom bättre när alla tar ansvar efter bästa förmåga.

Visa på X

@Minstaste Hade redan omvandlat en del av gräsmattan till äng, men nu är resten också på väg ditåt…🌿😅

Visa på X

När man fördelar posterna i en ny politisk koalition, men förnekar att det finns en tredje nödvändig part som också måste få något.

Visa på X

Kertj-bron till Krim brinner. I Leksand är det åter matchdag och precis som den 24 februari står vi på Ukrainas sida i kriget.🇺🇦💛💙

Visa på X

@JesperAhlin @liberaldebatt @LiberalaErik @Anton_Holmlund Jag hejar sen i ordförandevalet som alltid på den av kandidaterna som kommer från Leksand - i detta fall @LiberalaErik 💯🙌

Visa på X

Alla väljare hade gått och lagt sig när jag nu sent omsider mitt i natten kommit hem. Men djurvärlden var vaken och välkomnade mig som Snövit på julafton. Såg fåglar, kaniner och massa rådjur på vägen och i dikeskanten. Ändå lite fint av dem.

Visa på X

Klar med första mötesveckan i riksdagen. Utskott, gruppmöten och samtal. Imorgon kommunmöten och skrivjobb. Rullar norrut från huvudstaden med sportradion på och hockeyderby Brynäs-Leksand. Livet fortsätter vidare. Ha en fin kväll allihopa!

Visa på X

@Snickarnspojk Det är i Centerpartiet partistyrelsen som utser talespersoner (om det var det du menade). Det är ett partiuppdrag och inte ett offentligt uppdrag såsom tex ledamot i riksdagens utskott. (Och vi har en valberedning som gör förarbetet.)

Visa på X

Har idag haft ägardialog med Dala Vatten & Avfall AB, haft kommunstyrelsemöte i Leksand och blivit utsedd till Centerpartiets rättspolitiska talesperson. Nu dags att packa och åka till Stockholm för riksdagsarbete imorgon. Plus firande av Kanelbullens dag. Spännande dagar.☕️

Visa på X

@JohanHedin_PLC @bjorkmalin27 Tack Johan! Med dig hade vi varit ett dreamteam, men vi ska försöka förvalta ditt jobb och dina goda insatser på bästa sätt. 🙌

Visa på X