Jag tror på eget ansvar och valfrihet. Så nu får min trädgård faktiskt själv ta ansvar för löven och göra vad den vill med dem. 🍁
Visa på X →400
inlägg
@MattiasHellore Du beskriver det hela mycket bra. ♻️
Visa på X →@QuiqueElSueco Noterar med ödmjukhet undantaget från regeln. 🙏🍀
Visa på X →@AnnikaTyckerAtt Ibland säger motiveringen mer än själva beslutet.
Visa på X →@JJungner @Ride_fixer Vad han sa. ⬆️
Visa på X →@ThomasDavidsson Jag är inte emot en enhetlig moms, men det är inte det som detta förslag primärt tar sikte på.
Visa på X →@Ride_fixer Exakt. Känns inte som vad 2020-talet varken vill eller behöver.
Visa på X →@PeORehnquist @nielspaarup Det är denna regering. [Skärmdump från regeringens hemsida.]


Regeringen föreslår höjd moms på reparation av skor, kläder mm. De skriver att det innebär minskad efterfrågan på de tjänsterna, men ”samtidigt är det ofta relativt enkelt och billigt att köpa en ny vara jämfört med att reparera t.ex. skor eller kläder.” Känns inte så hållbart.♻️


@jesperlindstro5 Är bara halvvägs. 😅
Visa på X →Får ett klipp från farmors äldreboende där hon tränar rörlighet i axlarna genom att kasta pappersflygplan. Genialt i all sin enkelhet. Och farmors fniss när hon missar målet är obetalbart. Så humor och självdistans har tydligen inget bästföredatum - eftersom farmor är 105. 💛
Visa på X →@Elinsmulan Jag hörde att han dök upp i en porslinsbutik och krävde att bli kallad Ser Vis.
Visa på X →@JohansonLelle Ja du har helt rätt. Och därför är det viktigt både att fördöma och att påminna om att de inte är representativa.
Visa på X →Utan att på något sätt försvara det som skedde i Norrtälje är jag ändå mer bekymrad över hur vi framöver ska få människor att engagera sig politiskt och ta ansvar för det gemensamma.
Visa på X →Vissa dagar är som ett struligt depåstopp.
Visa på X →Jag som tyckte IT-avdelningen sa att man skulle byta lösenord lika ofta som det engelska kungahuset bytte regent och så var det tydligen lika ofta som de bytte premiärminister. #fail
Visa på X →Lyssnar på @A_Sokolnicki som frågar sig hur det blivit så att optimism och tilltro till människor har gått från att ha varit något fint, till att ha blivit något fult.
Visa på X →Man vet att man är med i rätt parti när eftervalskonferensen inleds med info om att taket i salen är av träd som blåste ner i stormen Gudrun och att återsamlingsplatsen vid utrymning är mellan stora eken och äppelträdet. 🌳🍃🍏🌲💚 #centerpartiet
Visa på X →Jag förringar på intet sätt kriminell handel med narkotika, vapen och stöldgods, men att sälja människor är ett avskyvärt brott mot en grundläggande rättighet vi har som människa - att äga sig själv. Vi behöver alla våga se det som händer och tillsammans i bla EU agera.
Visa på X →EU-kommissionär Ylva Johansson som är ansvarig för bla området organiserad brottslighet, säger på möte med utrikesutskottet, att det mest lukrativa brottet i EU är att sälja barn och kvinnor för sexuella ändamål. Detta då en kropp kan säljas nästan hur många gånger som helst.
Visa på X →Så sänder vi en tanke till er som trott/hoppats/velat bli minister i den nya regeringen, men inte blev det. Om det är nån tröst så slipper du nu svara på frågor & interpellationer från mig och (om det hade gått illa) bli KU-anmäld av mig och annat sånt. Kram. 🤗
Visa på X →@arvidahlund Håller med dig. (Stämmer förresten ryktet att Clintonadministrationen tog med sig bokstaven W från tangentborden när de lämnade Vita huset för att ovan nämnde Bush’s son skulle ta över?)
Visa på X →@MedborgarenM Förlåt Mats att jag inte hann svara igår. Men då vi inte ingår i regeringen lr i underlaget, då den har en majoritet på egen hand & då vi nu gått i en egen liberal opposition var det väl ingen överraskning att vi röstade nej. Jag gillar Alliansen men den fanns inte att rösta på.
Visa på X →Lyssnar på SD/regeringen:s förslag på rättsområdet och inser att Centerpartiet kommer behöva försvara både rättstryggheten & rättssäkerheten. Vi ska vara hårda mot de kriminella, men vi ska straffa folk utifrån deras handlingar och inte utifrån var de bor eller deras namn/familj.
Visa på X →Efter en försening på två timmar pga tågstopp på Tunaslätten infinner sig en lätt Breakfast Club-känsla på ersättningsbussen från Borlänge mot Mora.
Visa på X →