@DustinZojaji @LennartStrinaes Fel av mig och tack för påpekandet. Menar Sveriges Domstolar.
Visa på X →400
inlägg
@bjorkmalin27 Håller med dig i allt. (Men att det alltså är jag som ser fram emot samarbetet!!)
Visa på X →@jalager @AdvokatEmma Tack. Ska göra mitt bästa! 🙏
Visa på X →@KimDumSim Nej. Utan att ha ännu sett namnen på alla ledamöter vet jag att det finns fler jurister, men mig veterligen ingen mer åklagare.
Visa på X →@moroncarrot Antar att mina ord i en tweet väger lätt, men hoppas att tiden visar att vi i C fortsätter att stå upp för våra grundläggande värderingar.
Visa på X →@moroncarrot Svar ja. (Har förtydligat i min profil nu.)
Visa på X →@CCStockman Vi kan inte andas ut än, men ändå bra med djupa andetag. 😉
Visa på X →@annieloof 👊
Visa på X →@LennartStrinaes Tack Lennart! Din arbetsplats och Domstolsverket är i allra högsta grad central och viktig för landets utveckling.
Visa på X →Härmed meddelas att även jag kommer att vara ledamot i justitieutskottet. Jag hoppas som jurist/åklagare kunna bidra till en hög standard och kvalitet.
Visa på X →LANDSTÖLD. När man kallar saker vid sitt rätta namn. Med anledningen av den ryska annekteringen av delar av Ukraina. #SlavaUkraini 🇺🇦
Visa på X →”Ingen är fri förrän alla är fria.” 💯⬇️
Visa på X →Vet att det händer mycket nu överallt, men låt oss inte tappa fokus från det som sker i Ukraina. Kommande dagar är avgörande. #SlavaUkrainii 🇺🇦
Visa på X →Är på möte med Dalarnas Energi- och Klimatråd. Mycket handlar om den el/energikris som pågår just nu och vi får en genomgång av olika länders uppmaningar. Gillar särskilt Finlands kampanj ”Snäppet svalare”. ❄️
Visa på X →@stiffestilett Exakt. Ibland får man i tysthet banna sig själv för att man inte kom med förslaget själv och sen medge att det var bra och rösta för!
Visa på X →@strfltm Tack. ☺️ Det är ett mycket bra tips - både i och utanför politiken.
Visa på X →@matshogmark Jag har sparat alternativet: ”mix politik/böcker/selfies” till den sjätte sista slutna omröstningen när jag vet att det behövs tunga övertygande argumentet för vissa…📚😘
Visa på X →@Kenan_Habul Ska på bästa sätt försöka hedra och leva i enlighet med din tweet. För du har helt rätt! 🙏
Visa på X →@bokstavstanten Det skulle jag nog kunna göra. Hashtag #imaktenskorridorer (om det nu inte var en sån där MeToo-hashtagg 😬)
Visa på X →Sitter nu i riksdagen och ska där sköta mitt uppdrag väl och ta mitt ansvar med utskottsarbete, motioner, möten mm.☕️☕️☕️ Men hur ska nya uppdraget märkas här på Twitter. Vad tycker du? 🧑🏻🚀
Visa på X →@aliesbati Sonen. Och fin pelare.


@potjemusjka Fint att känna hopp eller hur?! 😉
Visa på X →@Sorenjuvas
Visa på X →Förutom x antal talmansomröstningar så ska en del praktiska saker ordnas idag i riksdagen. På väg till jobbdator-utlämningen passerade jag finaste Karin Söder. Utrikesminister, socialminister, partiledare, folkskollärare. Imponerande då som nu.


Omomröstning pågår.
Visa på X →