Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Ulrika Liljeberg

Centerpartiet

@ulrikaliljeberg (X)

400

inlägg

@annaemelie Fina blommor du har! Sysselsätter mig med en annan orange bok här.📙 (Äntrar snart riksdagens talarstol för ett kort anförande om rättsstatens principer.)

Visa på X

Har idag hunnit med kommunala uppdrag & att få luggen klippt. Tydligen var jag även med på SVT Forum med förra veckans debatt om tillit och den lokala aspekten av det. Nu på tåget mot riksdagen. Har redan fått tillsägelse av tågvärden att inte prata i tyst vagn. Förlåt.

Visa på X

@grenfeldt Stort grattis. Fäbod is tha shit i centerrörelsen. Jag kan komma och hålla tal på vedbacken. 💯💚

Visa på X

@Mbarnevikolsson @Anna_Ekstrom @fores_sverige Den som sa det han var det!! Du var verkligen eminent som moderator och såklart som medförfattare till rapporten. 💯🙌

Visa på X

Först nu ett webinarium som utredare av vindkraft, men efter det samtal som folkvald kring tilliten i Sverige med bla @Anna_Ekstrom @ElnaVeronica på @fores_sverige [Sänds senare i SVT Forum]

Visa på X

@ElnaVeronica Får en känslan av att regeringen tror att den sk frivilliga verksamheten inom kommunerna är enorm.

Visa på X

Tycker du • att klimatet är ett särintresse som faktiskt får klara sig själv på marknadens villkor eller • att klimatet är något vi gemensamt ska ta ansvar för (och då ibland med stöd/bidrag)?

Visa på X

Hörde att hemma i byn var barnens halloween-bus, ifall de inte gick godis, att lägga elräkningar i brevlådorna.🎃

Visa på X

@penny_trindh Gissar att jag slår upp öppnade bokpärmar, men ”Sammetsdikaturen” av Anna-Lena Laurén är given. Plus kapitlet om Ryssland i ”Geografins makt”. Köpte nyss ”Putins Ryssland & det förflutnas skugga” av Shaun Walker som jag tipsar om oläst. Bifogar bild på div titlar m Ryss-koppling.

Visa på X

@holfvan @heterhonhanna Det var för typ hundra år sen ju. Hade det varit nu hade du varit GIVEN. 💯🥂🧡

Visa på X

@heterhonhanna Hade en hemmafest med knökmycket folk, öl, vin, grymma högtalare, disco och varm korv med bröd.🥂🍻🌭

Visa på X

@LiberalaErik @LUFswe Stort grattis hemifrån Leksand till ordförandeskapet Erik! Ser fram emot många liberala diskussioner framöver. Bjuder på center-fika närhelst du vill. ☕️🙌💯

Visa på X

Varken utskott eller voteringar i riksdagen denna vecka. Så jag är på plats i mitt rum på kommunhuset i Leksand, som vanligt tillsammans med Hofrätts-Anna från Ullvi, målad av Emrik Stenberg år 1903.

Visa på X

Läser, gråter, kommer i håg hur det var. Tack David för att du på ett så fint sätt åter delar med dig av ert liv - ett liv många av oss lever. Tack. 🧡

Visa på X