Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Ulrika Liljeberg

Centerpartiet

@ulrikaliljeberg (X)

400

inlägg

Önskar er alla en god fortsättning!💛 (Jag tycker att det är fint att önska god fortsättning närsomhelst under året, men passar ändå på nu när det är vanligast att säga det.❄️🎄⭐️)

Visa på X

@barbrobergdahl @MatsHAndersson Jag är väl medveten om att saker tar tid, men budskapet före valet var att det mesta skulle gå snabbt/lätt att ändra & det är det som försöket till skämt tar sikte på. Så finns nån kritik i min tweet är det inte över att det tar tid, utan att man före valet gav sken av motsatsen.

Visa på X

@mickeahlborg Förutom vissa mycket specifika datum för stöd mm som inte har hållits så är det såklart inte alls rimligt att allt går fort. Det de säger nu att saker tar tid är ju det rimliga.

Visa på X

@mickeahlborg Jag är väl medveten om att saker tar tid och har därför aldrig gett löften av det slag du nämner, men budskapet före valet i år från nuvarande regeringspartierna var att mycket skulle gå snabbt och lätt att ändra och det är det som försöket till skämt tog sikte på.

Visa på X

@MatsHAndersson Den första frågan får andra svara på. Min tweet var ett dock försök till skämt i en ganska hård värld. Jag är medveten om att saker tar tid, men budskapet före valet var att det mesta skulle gå snabbt och lätt att ändra och det är det som försöket till skämt tog sikte på.

Visa på X

@BellaHsson Jag är medveten om att saker tar tid, men budskapet före valet var att det mesta skulle gå snabbt och lätt att ändra och det är det som försöket till skämt tar sikte på.

Visa på X

@NorrbyHelena Jag har ingen invändning mot eller annan åsikt/erfarenhet än att saker tar tid. Det är mer budskapet före valet att mycket skulle gå snabbt och lätt jag vänder mig mot.

Visa på X

@Marcus_Bohlin Äntligen en fråga här på Twitter som jag har ett bra svar på - Locobase Repair.💯

Visa på X

@Anders__Ask Fast man skulle väl kunna tolka tabellen som att samtidigt som C blivit mindre har det blivit sämre i Sverige?! 🍀😉

Visa på X

- Vi behöver vidta nya åtgärder mot den organiserade brottsligheten, men inte till vilket pris som helst. Det anstår oss inte att förminska vår förmåga att lösa brott med hög nivå av integritet & rättssäkerhet. Centerpartiet är därför emot anonyma vittnen och visitationszoner.

Visa på X

Var hos farmor idag och kan berätta att hon är pigg, men lite bekymrad över att hon inte kommer ihåg allt lika bra som förr. Jag sa att det är likadant för mig. Då sa hon att det inte är bra. Och det är klokt sagt av nån som snart ska fira sin 106:e jul.🎄

Visa på X

@Waldheim @LarssonSebbe Stort tack Caroline! Och önskar dig lycka till med de val som du och fotbollen har framför er. Heja heja. ⚽️

Visa på X

@jabbasvens @LarssonSebbe Tack! Ja det är ju riksdagen som gäller nu. Plus lite vindkraftsutredande.

Visa på X

@LarssonSebbe Tack Sebastian! Det känns mycket tryggt att det är du och den nya kombinationen av partier som kommer att leda kommunen i fortsättningen. Du är tydlig och du står upp för dina beslut och det skulle jag säga är en av de bästa av kombinationer för ett modernt ledarskap.💯🙌

Visa på X

Så kom då dagen då jag inte längre är kommunstyrelsens ordförande i Leksand. Lämnar imorgon efter 14 år ett av de finaste uppdrag man kan ha. Nya styret består nu av C, M, S & L och leds av @LarssonSebbe Tack alla leksingar för förtroendet! 💙

Visa på X

@AdvokatJansson @hpp4559 @RosenkvistJonas Eftersom det idag är sista dagen, nu snart sista skälvande timmarna, av mina över 14 år som kommunstyrelsens ordförande så känns det gjutet med detta tråd…😉🗿😅

Visa på X

Man gillar när lokföraren ropar ut att vi i novemberkvällens mörker passerar Leksandsbröd i Häradsbygden med tåget. Så vi vet var vi är och att vi snart ska kliva av. Hemma igen. ❤️

Visa på X

@MicaelLysen Jag ser problem med att kontanter försvinner, men det finns många andra bra argument än just de funktionshindrades behov.

Visa på X

Har svårt för att intellektuellt funktionshindrade används som skäl för att behålla kontanter. Säkra digitala system är för de flesta av dem betydligt bättre än hopknölade sedlar & små mynt i en stressig kassakö. Där är de mer sårbara än med ett betalkort med inbyggda spärrar.

Visa på X