Nordiska parlaments-mästerskapet i längdskidåkning är avklarat. Det blev för mig ett guld i klassen parlamentsledamöter över 50, och ett silver i den mixade stafetten. (Slog Norge individuellt, men blev slagna av dem i stafetten.) 🇫🇮🇸🇪🇳🇴


400
inlägg
Nordiska parlaments-mästerskapet i längdskidåkning är avklarat. Det blev för mig ett guld i klassen parlamentsledamöter över 50, och ett silver i den mixade stafetten. (Slog Norge individuellt, men blev slagna av dem i stafetten.) 🇫🇮🇸🇪🇳🇴


@magnusdemervall Tackar! Ska försöka. (Ska googla hur många OS-guld den norska politiker i min klass har…😅)
Visa på X →Jag innan 10 km skidträning: typ en kopp kaffe. Jag innan 7 km skidtävling: pasta, pizza, proteinshake. powerbar och typ en kopp kaffe. Stabilt. ☕️
Visa på X →@JohanPehrson Bra med regeringens snabba beslut om humanitärt stöd både i form av pengar, materiel och experter. 🙏
Visa på X →Den verkliga magnituden av jordskalvet i Syrien och Turkiet med nu över 17000 döda och många skadade är verkligen hjärtskärande.💔
Visa på X →@cleancan @LindqvistAdam Ja, det har ju till och med jag.
Visa på X →Har tydligen ändå en smartphone då huvudstaden autocorrectas till huvudtackling.
Visa på X →Stolt över unga politiker från olika partier som mer ser det som förenar, än det som skiljer. Stolt över ett arbete med både idéer och reformer. Stolt över att som styrelseledamot i Fores vara en del av detta.
Visa på X →@CCStockman Haha enligt säljaren är det en lite smalare sko som primärt är för damer, men om det står dam på den så köper inte yngre killar skon - trots att det är en lämplig sko även för dem - så därför fick modellen heta JR som i junior. (Vi damer bryr oss tydligen inte lika mycket…😉)
Visa på X →@endece69 Haha. Gustav Eriksson och jag. 😅
Visa på X →Jag må nyss blivit vice partiledare och ha viktigt uppdrag som rättspolitisk talesperson, men jag ska även representera vårt land i Nordiska Parlamentariska Skidmästerskapen nästa helg. Så ikväll blev det ett sista träningspass i skidspåret. 🇸🇪


@Pickeli Och tack detsamma till dig om kramen! Och snyggaste tischan hade du också…😎
Visa på X →@grishund Tack Karin!
Visa på X →@HkanDanielssonW Tack!! (Vet ju liksom hur matchen gick, men ska njuta av tredje…)
Visa på X →@Peppe_Larsson Tackar!
Visa på X →Hemma i Tällberg igen efter en lång bussresa hem från Helsingborg där jag blev vald till 2:e vice ordförande i Centerpartiet. Har precis kört igång en tvättmaskin och ska nu se tredje perioden Örebro - Leksand några gånger. Ha en fin kväll vänner!
Visa på X →- Förändring är möjlig. Centerpartiets nya partiledare Muharrem Demirok säger detta flera gånger under sitt första tal just för att det behöver upprepas. Sverige kan bättre och förändring är möjlig.
Visa på X →#leksandsfalangen
Visa på X →Detta är tänkvärt.
Visa på X →Har idag varit på en vacker begravning efter en ofattbar bortgång som skapat ett tomrum som inte går att fylla. Så med risk för att låta som ett ”fånga dagen”-konto säger jag till oss alla: fånga dagen.🕯️❤️
Visa på X →Sitter ikväll både bokstavligen och bildligt i riksdagen.


Dessutom kloka, vänliga och slagfärdiga ordväxlingar från alla i takstolarna - men främst från @annieloof som kommer att vara saknad i riksdagen av så många skäl. 🍀🙏💚
Visa på X →Men med det sagt är det såklart viktigt att läsa böcker och det var fina gåvor både i pappersform och som medel till välgörenhet. Dessutom solceller från statsministern för Annie att bygga med familjen. Strålande fint. 🌸📚🕯
Visa på X →Fint att få närvara vid övriga partiledares avtackning av Annie Lööf i riksdagen.🇸🇪 Det är tal och överlämnande av blommor - och böcker. Förutom från Nooshi Dadgostar som säger att ”det fattar väl alla att du inte orkar läsa alla dessa böcker, så du får istället en spa-dag”.🌊
Visa på X →Känner att jag behöver bredda min repertoar här på Twitter så härmed rekommenderas serien ”Slow Horses” på AppleTV+. (Men sitt inte uppe ikväll för nästa tips för det tar mig typ tre månader att hinna igenom en serie.)
Visa på X →