Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Ulrika Liljeberg

Centerpartiet

@ulrikaliljeberg (X)

400

inlägg

@fatjudge Bra att du lyfter en mycket viktig och underskattad aspekt av dagens rättskipning! (Och vill inte kapa din tråd, men vet, eftersom jag var där 😉, att det bara var ett parti som lyfte detta i riksdagens budgetdebatt i höstas…🍀)

Visa på X

Går snart iväg för att rösta ja till ett svenskt medlemskap i NATO. En bra onsdag. 🇸🇪 #livetsomriksdagsledamot

Visa på X

@Mbarnevikolsson Tack Markus för en mycket bra och uppriktig tråd. Viktigt att kunna förklara och stå för, både för vad man röstar ja till, och vad alternativet är om man röstar nej. (PS. Jag kommer rösta ja!)

Visa på X

@v_oesterling Ajaj. Men förhoppningsvis är tiden vi är på olika sidor över redan imorgon kväll, när vi har vunnit igen och säsongen är över för er…💪💙😉

Visa på X

@bitterhet Personligen drar jag på mig tröjan och uppsöker i huvudstaden offentligt ställe med storbild, leksingar och lämplig dryck…💙

Visa på X

Packar för ännu en vecka i rikets tjänst i huvudstaden. Redo för både möten och matcher. #leksand #ltjd 💙

Visa på X

@Tellan13 @mija_74 Utifrån den information som framkommit i ärendet torde det föreligga skäl att ifrågasätta rimligheten i att det påståendet ens är värt att kommentera.

Visa på X

@PeterEngman65 @niklaseriksson7 Örebro må vara fiendeLAND, men Niklas är ingen fiendePERSON. 😉

Visa på X

Grattis @niklaseriksson7 till uppdraget som sportchef i Örebro. Värdigt att din stil, klass & klokskap kommer till nytta i ännu en position inom sporten.🏒🥅 Extra plus för att ditt twitterflöde lika ofta består av stöd till Ukraina & mänskliga rättigheter som av hockey. 🇺🇦🌈💙

Visa på X

Ännu ett exempel - nu från hockeyn - där medarbetare får utstå hat, hot & trakasserier. Det finns inom offentlig sektor, näringsliv och föreningsliv. Och det är förödande både för individen & för samhället. Vi kan bättre än så här. Fullt stöd till Linköping i detta! ❤️

Visa på X

@fatjudge Hade du läst den finstilta bilagan hade du noterat att ”heja heja” inte omfattade matchen på tisdag…😅😂

Visa på X

@fatjudge Haha. Kommer ihåg alla liknande ”enkla” resonemang när vi halkade upp och ner mellan SHL/HA där i några år. Men sen hände det faktiskt ibland att alla ”om” och ”men” föll på plats!! Heja heja! 💙💪💯

Visa på X

@IsacssonLars Du får snart anmäla det här med att höja ribban i Avesta efter varje världsrekord som en bisyssla till riksdagens kansli. 😅💯💪

Visa på X

@Christinagfver3 @shekarabi Skälet att kalla justitieministern är att en av riksdagens uppgifter är att granska just regeringen - och att det i sin tur är regeringen som har ansvar för sina myndigheter och dess chefer. Förvisso kan chefer också kallas vid behov, men viktigt att komma ihåg ansvarsordningen.

Visa på X

Jag må vistas i fina salar och viktiga kamrar; men att få småprata med yngsta barnet under skjutsen till skolbussen; ett barn som ofta inte kommit iväg till skolan: är baske mig svårslaget; den tidiga morgonen och snöyran till trots. ☕️

Visa på X